Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

Newsmoto

BMW S 1000 R MY2021: Αναμφίβολα ένα γυμνό Superbike

  • του Νίκου Τσαμάνδουρα (instagram.com/nikos_nts)

Roadster εμφάνιση και συμπεριφορά superbike, αυτή είναι η ουσία του νέου S 1000 R της BMW, του streetfighter που βασίζεται στo παντοδύναμο S 1000 RR ανεβάζοντας τον πήχη των «γυμνών».

Εξετάζοντας τη μοτοσυκλέτα εκ των έσω, συναντάμε ένα εντελώς νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο, βασισμένο σε εκείνο του S 1000 RR. Το τύπου Flex πλαίσιο φέρει πολύ περισσότερα φορτία συγκριτικά με πριν. Προσφέροντας αυξημένα πλεονεκτήματα λόγω της στενής του σχεδίασης, μειώνει σημαντικά το πλάτος της μοτοσυκλέτας στην περιοχή επαφής των γονάτων, προσφέροντας πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης και ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Έχοντας δεχθεί μια συνολική μείωση του βάρους κατά 6,5kg (στα 199kg κενή), το νέο S 1000 R είναι το ελαφρύτερο στην κατηγορία του. Και μάλιστα, με το πακέτο M το βάρος μειώνεται για ακόμα 4,8kg!

Το –επίσης ελαφρύτερο- «underslung» ψαλίδι προέρχεται και αυτό από το S 1000 RR με το Full Floater Pro μοχλικό να τοποθετείται τώρα πολύ πιο μακριά από τον άξονα περιστροφής και τον κινητήρα. Αυτό εμποδίζει την υπερθέρμανσή του (λόγω αποβολής θερμότητας) και διασφαλίζει σταθερότερη θερμοκρασία και απόκριση απόσβεσης, ενώ σε συνδυασμό με το αγωνιστικής φιλοσοφίας ψαλίδι συνεισφέρει στη βελτιωμένη πρόσφυση και τη μικρότερη φθορά των ελαστικών.

Εντός του προαναφερθέντος αλουμινένιου πλαισίου συναντάμε ένα νέο εν σειρά τετρακύλινδρο Euro5 κινητήρα, o οποίος έχει ελαφρύνει κατά 5 κιλά και αποδίδει “μόνο”, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, 165Ηp στις 11.000rpm, με τη μέγιστη ροπή των 114Nm να εμφανίζεται στις 9.250rpm. Το ωφέλιμο εύρος στροφών έχει αυξηθεί επιτυγχάνοντας ακόμα καλύτερη οδηγική αίσθηση και πολιτισμένη λειτουργία μέσω μίας ιδιαίτερα γραμμικής καμπύλης ροπής. Τουλάχιστον 90Nm ροπής είναι διαθέσιμα μεταξύ 5.500 και 12.000rpm, ενώ πάνω από 80Nm είναι ήδη διαθέσιμα από τις 3.000rpm. Πάντως, απορίας άξιο είναι το γιατί οι Βαυαροί δεν χρησιμοποίησαν κινητήρα τεχνολογίας shiftcam, που συναντάμε στο S 1000 RR από το 2019. Να περιμένουμε άραγε και έκδοση “Μ” στο εγγύς μέλλον; Κανείς δεν ξέρει..

Στα ακόμα ενδότερα, διαφορετική είναι η κλιμάκωση του κιβωτίου με μακρύτερη σχέση σε 4η, 5η και 6η σχέση, αποσκοπώντας σε μείωση του θορύβου, της κατανάλωσης και των στροφών του κινητήρα, κυρίως σε ταχύτητες ταξιδιού και σε επαρχιακούς δρόμους. Εκτός από έναν πιο μαλακό, αυτορυθμιζόμενο μονόδρομο συμπλέκτη, το νέο S 1000 R αποκτά και το σύστημα engine drag torque control (MSR) για πρώτη φορά (προαιρετικά). Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εμποδίζει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού εάν ο αναβάτης κλείσει απότομα το γκάζι ή κατεβάσει ταχύτητα σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Μένοντας στα ηλεκτρονικά το πακέτο αισθητήρων 6 αξόνων της αδρανειακής μονάδας μέτρησης (IMU) ανιχνεύει όλες τις κλίσεις της μοτοσυκλέτας και υποστηρίζει τη λειτουργία anti-wheelie (έλεγχος σούζας), ενώ ακόμα στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε τα:

• ABS Pro για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα ακόμα και υπό κλίση. Ειδικό πρόγραμμα πέδησης υπό βροχή με πιο γραμμική ανάπτυξη πίεσης στα φρένα
• DynamicTraction Control (DTC) δοκιμασμένο στο WSBK, διασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα κατά την επιτάχυνση
• Τρία riding modes: Rain, Road και Dynamic
• Λειτουργία DTC wheelie
• Hillstart Control

Και προαιρετικά τα:

• Riding Modes Pro με “Dynamic Pro” mode συμπεριλαμβανομένου ρυθμιζόμενου ελέγχου σούζας, φρένου κινητήρα και engine drag torque control (MSR), καθώς και Launch Control, Pitlane Limiter και Hillstart Control Pro
• Shift Assistant Pro για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς χρήση συμπλέκτη
• Adaptive Turning Light (Προσαρμοζόμενα φώτα στροφής) και φώτα ημέρας στο πακέτο Headlight Pro

Με το έργο της μεταφοράς της πληροφορίας των ανωτέρω στον αναβάτη επιφορτίζεται μια TFT οθόνη 6,5’’ που έρχεται και πάλι από το S 1000 RR. Δίνοντας την επιλογή εξατομικευμένων απεικονίσεων εγγυάται την αναγνωσιμότητά της ανεξαρτήτως των συνθηκών του φωτισμού. Το Pure Ride Screen, για παράδειγμα, προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για νορμάλ συνθήκες οδήγησης στο δρόμο, ενώ μία ακόμα Core Screen προβάλλει ενδείξεις για την κλίση, την επιβράδυνση και τον έλεγχο πρόσφυσης. Το προαιρετικό πακέτο M περιλαμβάνει μία τρίτη Core Screen με απεικόνιση σε μπάρες και χρονόμετρο γύρων. Φυσικά δεν λείπει και η συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω Bluetooth, που επιτρέπει την προβολή της πλοήγησης στο πολυόργανο με τη μορφή βελών και το χειρισμό του από τα χειριστήρια του τιμονιού.

Τέλος, η εμφάνιση είναι μίνιμαλ θα έλεγε κανείς, χωρίς όμως να θυσιάζει την επιθετικότητα των «RR» γονιδίων. Η ψηλή ουρά, τα αυστηρά πλαϊνά πλαστικά και ο λιτός εμπρός προβολέας είναι τα στοιχεία που μένουν, με τους Led φωτισμούς να συμβάλλουν με τον τρόπο τους στο συνολικό οπτικό αποτέλεσμα. Στη σφαίρα της εξατομίκευσης δε λείπει η επέκταση της γκάμας των γνήσιων αξεσουάρ BMW Motorrad και οι προαιρετικές εργοστασιακές επιλογές πακέτων: M, Carbon και Milled Parts. To S 1000 R του 2021 αναμένεται σύντομα στην Ελλάδα και σε τιμή που δεν έχει καθoριστεί για την ώρα. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Ducati Diavel 1260 Lamborghini: Όταν μιλάει η Emilia-Romagna

Aprilia Tuono 660: To δεύτερο μέλος προ των πυλών

Benelli Leoncino 800/800 Trail: Ένα Scrambler σε δύο εκδόσεις

Δημοφιλή στο Protothema.gr