Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

Newsmoto

Aprilia Tuono 660: To δεύτερο μέλος προ των πυλών

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

To είχαμε δει σαν πρωτότυπο στη διεθνή έκθεση του Μιλάνου το 2019 και από κάποια νέα σχέδια της Aprilia που διέρρευσαν στο διαδίκτυο βλέπουμε ότι το μοντέλο παραγωγής δεν θα διαφέρει και πολύ, σχεδόν καθόλου μάλιστα..

To φαινόμενο της πανδημίας είναι υπεύθυνο για την καθυστερημένη άφιξη του supersport RS660  , που το περιμέναμε από τις αρχές του χρόνου και που τελικά θα βγει στην αγορά στα τέλη του. Και όπως δείχνουν τα πράγματα, λίαν συντόμως θα πλαισιωθεί από το “γυμνό” αδερφάκι του Tuono 660, που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Αυτό δηλαδή που θα πάρει και τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, σαν μια σαφώς πιο χρηστική και κατάλληλη για καθημερινή μετακίνηση μοτοσυκλέτα. Η μεγάλη στιγμή της διάθεσης του Tuono 660 στην αγορά πλησιάζει λοιπόν, με τον τελικό σχεδιασμό της εταιρείας για το μοντέλο να εμφανίζεται σε πρόσφατα δημοσιευμένα (και “υποκλαπέντα”;) έγγραφα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Το ευχάριστο είναι πως τα εν λόγω έγγραφα φέρνουν στο προσκήνιο μια μοτοσυκλέτα που ελάχιστα θα διαφέρει από το περσινό concept! Θα πρέπει να τα κοιτάξουμε προσεκτικά για να εντοπίσουμε την ελαφρώς διαφοροποιημένη καρίνα του φέρινγκ με τον έναν επιπλέον αεραγωγό και τα εκατέρωθεν “φτεράκια” (winglets), προφανώς γιατί πίσω της κρύβει ανασχεδιασμένους λαιμούς και “καζανάκι” εξάτμισης, με στόχο τη συμμόρφωση στις προδιαγραφές καυσαερίων και θορύβου που επιβάλλει το Euro5. Δεν φαίνεται, αλλά να είστε σίγουροι ότι κάπου εκεί “κρύβεται” και ένας καταλυτικός μετατροπέας, πολύ κοντά στην εξαγωγή προκειμένου να θερμαίνεται γρηγορότερα και να συμβάλλει με τον τρόπο αυτό στην ακόμα πιο περιορισμένη εκπομπή άκαυτου μίγματος.

Full ηλεκτρονικά

Προφανώς το επερχόμενο Tuono θα είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα της εταιρείας, περιλαμβάνοντας τα εξής καλούδια του APRC:

  •  ATC: Aprilia Traction Control (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ρυθμιζόμενο κατά δοκούν)
  •  AWC: Aprilia Wheelie Control (έλεγχος σούζας)
  •  ACC: Aprilia Cruise Control (γκάζι σταθερό με το πάτημα ενός κουμπιού)
  •  AQS: Aprilia Quick Shift (απρόσκοπτα ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού ή χρήση του συμπλέκτη)
  •  AEB: Aprilia Engine Brake (έλεγχος του φρεναρίσματος του κινητήρα κατά το κλείσιμο του γκαζιού)
  •  AEM: Aprilia Engine Map (επιλογές χαρτογραφήσεων του κινητήρα αναλόγως των οδηγικών αναγκών και συνθηκών)
  •  Εξελιγμένο Cornering ABS (ώστε να αποφεύγονται τα μπλοκαρίσματα των τροχών ακόμα και υπό συνθήκες κλίσης)

Όλα τα παραπάνω θα ελέγχονται από μια μονάδα αδράνειας (IMU) 6 αξόνων, εξοπλισμένη με γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα που θα αντιλαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, συνεργαζόμενα και με το Ride By Wire (ηλεκτρονικό) γκάζι. Τέλος, όσον αφορά στο «ψηφιακό» κομμάτι της μοτοσυκλέτας, όλη η πληροφορία θα καταλήγει στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης, η οποία μάλιστα θα αλλάζει γραφικά και χρώματα ανάλογα με τα επιλεγμένα προγράμματα.

Όπως είναι φυσικό, δεν θα λείπει και η συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω της εφαρμογής Aprilia MIA. Πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο infotainment, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στο Tuono V4 επιτρέποντας τη διαχείριση των κλήσεων μέσω φωνητικών εντολών. Πλέον προσθέστε και την πλοήγηση, η οποία, εφόσον περαστεί στο smartphone, θα προβάλλεται και στην οθόνη της μοτοσυκλέτας.

RS, Tuono και μετά τι άλλο;

Όπως μας είναι πλέον ευρέως γνωστό από τα τέλη της περασμένης χρονιάς, το τρίτο μέλος της δικύλινδρης οικογένειας θα είναι ένα μοντέλο ονόματι Tuareg 660, το οποίο και θα αναβιώσει τις “χωμάτινες” ρίζες της Aprilia σαν μια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης τύπου Adventure. Με τα χρονοδιαγράμματα του Ιταλικού εργοστασίου να έχουν πάει -αναγκαστικά- περίπατο, το πολυπόθητο Tuareg θα εμφανιστεί μετά το καλοκαίρι του 2021, αποτελώντας αντίπαλο δέος μοτοσυκλετών όπως οι KTM 790 Adventure, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650 και Yamaha Τenere 700.

Περισσότερες πληροφορίες δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, τολμούμε όμως να προβλέψουμε την έλευση δύο εκδόσεων, μίας με περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα (Street Adventure) και άλλης μίας με έμφαση στην εκτός δρόμου οδήγηση (On/Off Adventure). Το μόνο σίγουρο είναι πως τα καλά έρχονται!

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο του Tuono 660 έτσι όπως το παρουσίασε η Aprilia πέρυσι το Νοέμβριο στην έκθεση του Μιλάνου.

Διαβάστε επίσης:

Benelli Leoncino 800/800 Trail: Ένα Scrambler σε δύο εκδόσεις

Honda CB500X/F/R ΜΥ2021: Το πέρασμα στο Euro5 είναι γεγονός

Ducati Supersport 950 2021: Πολύ… Super, περισσότερο Sport

Δημοφιλή στο Protothema.gr