Το Βέλγιο υποδέχτηκε το Toyota Mirai
ΝΕΑΤο Βέλγιο υποδέχτηκε το Toyota Mirai
ΝΕΑΤο λανσάρισμα αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς συγκριτικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς για να κυκλοφορήσουν στους δρόμους είναι αναγκαία η δημιουργία δικτύου ανεφοδιασμού σε υδρογόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Mirai, οι ετήσιες πωλήσεις του οποίου στην Ευρώπη δεν ξεπερνούν τις λίγες δεκάδες.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
WHAT CAR
Μετά τις Μ. Βρετανία, Γερμανία και Δανία, το Βέλγιο έγινε η τέταρτη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία αρχίζει η διάθεση του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων της Toyota. Η ιαπωνική μάρκα παρέδωσε το πρώτο Mirai στην Hydrogenics, μία εταιρεία με ειδίκευση στην παραγωγή κυψελών καυσίμου. Η τοπική Φλαμανδική κυβέρνηση σκοπεύει να δημιουργήσει δίκτυο 20 δημόσιων σταθμών ανεφοδιασμού έως το 2020.
Σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες, τα οχήματα fuel cell εμφανίζουν μεγαλύτερη αυτονομία (στο Mirai ξεπερνά τα 500 km) και μικρότερο χρόνο ανεφοδιασμού (3-5 λεπτά). Όμως η υψηλή τιμή (το Mirai κοστίζει 66.000 ευρώ + τους φόρους) και τα λιγοστά πρατήρια που υπάρχουν στην Ευρώπη αποθαρρύνουν τους περισσότερους από την αγορά ενός αυτοκινήτου με καύσιμο το υδρογόνο.
Το NewsAuto.gr ταξίδεψε στο Αμβούργο, όπου έχει δημιουργηθεί δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνο και οδήγησε το Toyota Mirai.