Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota και Hino αξιοποιούν τις κυψέλες υδρογόνου

Ελλάδα 16:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota και Hino αξιοποιούν τις κυψέλες υδρογόνου

ΝΕΑ

Toyota και Hino αξιοποιούν τις κυψέλες υδρογόνου

ΝΕΑ

Η Toyota πειραματίζεται εδώ και χρόνια με την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου για καύσιμο κίνησης, ως μέρος του Project portal, θα θυμάστε άλλωστε την περίπτωση του Mirai.

Advertisement
Advertisement

Τώρα αυτή έρχεται ακόμη πιο κοντά στην παραγωγή, καθώς η εταιρεία έχει ανακοινώσει τα σχέδια για την από κοινού ανάπτυξη ενός “φορτηγού κυψελών καυσίμου βαρέως τύπου” με την Hino.

Το μοντέλο θα βασίζεται στο Hino Profia και θα είναι εξοπλισμένο με δύο στοίβες κυψελών καυσίμου που προέρχονται από την Toyota. Η φίρμα δεν μπήκε σε λεπτομέρειες, αλλά επιβεβαίωσε ότι οι ενεργειακές κυψέλες είναι οι ίδιες που θα χρησιμοποιηθούν στο Mirai του 2021. Εκτός από την συγκεκριμένη τεχνολογία που προέρχεται από την Toyota, το όχημα θα είναι επίσης εξοπλισμένο με ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία ιόντων λιθίου και δεξαμενή αποθήκευσης υδρογόνου “μεγάλης χωρητικότητας”. Αυτή η ρύθμιση θα δώσει στο μοντέλο μια αυτονομία της τάξης των 600 χιλιομέτρων ανά δεξαμενή.

Δεν έγινε κάτι άλλο γνωστό για το φορτηγό σε αυτό το σημείο, αλλά η Toyota είπε ότι θα έχει ένα ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο που παρέχει την “βέλτιστη συσκευασία” για τα νέα στοιχεία καυσίμου και τα σχετικά εξαρτήματα τους. Το ειδικό αυτό μοντέλο δεν θα ζυγίζει αρκετά, δεδομένου ότι θα υπάρξει μια “συνολική μείωση του βάρους για να εξασφαλιστεί μια επαρκής χωρητικότητα του φορτίου”.

Advertisement
Advertisement

Ενώ η Tesla στοιχηματίζει ηλεκτρικά, η Toyota τονίζει από την πλευρά της πως “τα φορτηγά βαρέως τύπου χρησιμοποιούνται συνήθως για μεταφορές μέσω αυτοκινητοδρόμων. Ως εκ τούτου, απαιτείται να έχουν μεγάλη αυτονομία αλλά και ικανότητα φόρτωσης, καθώς και την απαραίτητη δυνατότητα του γρήγορου ανεφοδιασμού”. Το τελευταίο είναι ένα θέμα για τον ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο, οι κυψέλες υδρογόνου θα συναντήσουν λογικά περισσότερα προβλήματα, λαμβάνοντας υπόψη τη σχετικά περιορισμένη υποδομή ανεφοδιασμού για οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.

Πάντως, η Toyota είπε ότι η ηλεκτροκίνηση των επαγγελματικών οχημάτων είναι σημαντική, καθώς τα φορτηγά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών CO2. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σημείωσε πως τα βαρέα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 60% περίπου των συνολικών εκπομπών CO2 που προέρχονται από επαγγελματικά οχήματα στην Ιαπωνία.