ΝΕΑ

Toyota: Για πόσο ακόμα θα πηγαίνει κόντρα στα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 13:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota: Για πόσο ακόμα θα πηγαίνει κόντρα στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Toyota: Για πόσο ακόμα θα πηγαίνει κόντρα στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Η ιαπωνική εταιρία επιμένει -και με αποδείξεις- ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν είναι μονόδρομος. Για πόσο όμως ακόμα θα καταφέρει να ακολουθήσει αυτή τη μοναχική πορεία;

Advertisement

Αν και βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως -και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο- η Toyota επιμένει σε μία διαφορετική προσέγγιση σε ό,τι έχει να κάνει με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η διστακτικότητα με την οποία ακολουθεί το ρεύμα της εποχής έχει προβληματίσει αρκετούς. Όμως η ίδια η εταιρία επιμένει ότι ακολουθεί τον σωστό δρόμο. Και ότι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν θα φέρουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Για να το αποδείξει αυτό, ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας της Toyota, Gill Pratt, εξήγησε ότι η επιμονή της εταιρίας στα υβριδικά έχει να κάνει με την διαθεσιμότητα του λιθίου.

Advertisement

Η μεγάλη ζήτηση σε λίθιο θα οδηγήσει σύντομα σε σημαντικές ελλείψεις στην αγορά, ενώ η δημιουργία νέων σημείων εξόρυξης απαιτεί σημαντικές επενδύσεις και μεγάλες καθυστερήσεις καθώς απαιτούνται 5 με 7 χρόνια για να εγκριθούν αν έχουν δυσμενείς περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις.

Από την άλλη, ο Gill Pratt κάνει τον εξής απλό συλλογισμό. Έστω ότι έχουμε 100 συμβατικά αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν 250 γρ/χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Αν έχουμε αρκετό λίθιο για να κατασκευάσουμε μία μπαταρία των 100 kWh θα μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα Tesla και θα μείνουν άλλα 99 με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο στόλος πλέον θα έχει εκπομπές CO2 στα 248 γρ/χλμ.

Η μεγάλη διαφορά θα γίνει αν ξοδέψουμε το λίθιο για να κατασκευάσουμε μπαταρίες για 90 υβριδικά και αφήνοντας να κυκλοφορούν μόνο 10 συμβατικά. Στην περίπτωση αυτή, οι μέσες εκπομπές ρύπων πέφτουν στα 205 γρ/χλμ, μία συνθήκη αρκετά πιο φιλική για το περιβάλλον.

Advertisement

Όλα αυτά στην θεωρία βέβαια, καθώς η κατάσταση στην αγορά πιέζει την Toyota να ρίξει και λίγο νερό στο κρασί της. Η αλλαγή που έγινε στην κορυφή της εταιρίας ίσως να αποτελέσει μία αρχή για μεγάλες εξελίξεις στην εμπλοκή της Toyota με την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement

Ο νέος επικεφαλής της εταιρίας Koji Sato, προερχόμενος από την Lexus θέλει να φέρει έναν πιο φρέσκο αέρα στις εξελίξεις της Toyota μέσα στα επόμενα χρόνια. Και ίσως να είναι αυτός που θα κληθεί να αλλάξει όλη την πορεία της εταιρίας και να την κάνει να ενδιαφερθεί περισσότερο για την ηλεκτροκίνηση.

Ήδη η εταιρία έχει ανακοινώσει μία σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία θα παρουσιάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Και το πρώτο από αυτά, το bZ4X βρίσκεται στις αγορές, χωρίς όμως θερμή υποστήριξη από την εταιρία.

Το θέμα εδώ είναι ότι η πλατφόρμα e-TNGA στην οποία βασίζεται αυτό το αυτοκίνητο αλλά και όλα τα επερχόμενα ηλεκτρικά της εταιρίας προέρχεται από τα συμβατικά της μοντέλα, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ευκολία ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών.

Advertisement

Σύμφωνα με Ιαπωνικά ΜΜΕ, η Toyota προχωρά πλέον στην εξέλιξη μίας νέας πλατφόρμας η οποία θα σχεδιαστεί αποκλειστικά για χρήση σε ηλεκτρικά μοντέλα. Θα ακολουθεί την σύγχρονη λογική του skateboard, της πλατφόρμας δηλαδή που θα είναι προσαρμοσμένη στην χρήση μπαταρίας και την εύκολη εγκατάσταση ηλεκτρικών συστημάτων και κινητήρων.

Όμως η πλατφόρμα αυτή δεν αναμένεται να είναι έτοιμη πριν το 2027, οπότε η Toyota θα πρέπει να βασιστεί μέχρι τότε στις υπάρχουσες λύσεις. Το πλάνο πάντως προβλέπει 30 νέα ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και πάνω από 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέχρι τότε.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Toyota βρίσκεται αυτή την στιγμή σε ένα σταυροδρόμι δύσκολων αποφάσεων. Από τη μια να στηρίξει την υβριδική της τεχνολογία και από την άλλη να μην χάσει το τρένο των εξελίξεων στην ηλεκτροκίνηση.

Δύσκολο το εγχείρημα καθώς πολλοί υποστηρίζουν ότι έχει καθυστερήσει. Όμως μιλάμε για την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, οπότε σίγουρα υπάρχουν οι απαραίτητες απαντήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Toyota δρομολογεί το νέο Hilux
Έρχεται σπορ έκδοση για το Toyota Prius
Η Toyota παραμένει στην κορυφή!