Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota Corolla Hybrid: H υβριδική τεχνολογία στην κορύφωσή της

Ελλάδα 15:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota Corolla Hybrid: H υβριδική τεχνολογία στην κορύφωσή της

ΝΕΑ

Toyota Corolla Hybrid: H υβριδική τεχνολογία στην κορύφωσή της

ΝΕΑ

Έχοντας πίσω πεντέμισι δεκαετίες εξέλιξης και κυριαρχίας σε όλες τις αγορές του κόσμου, η Toyota Corolla συνεχίζει και στις μέρες μας φέρνοντας την πιο εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία στους κινητήρες και μία premium ποιότητα ενός αυτοκινήτου που έχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Μισός και πλέον αιώνας ιστορίας και εξέλιξης δεν είναι μικρό πράγμα. Ιδίως όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που διαχρονικά κατάφερνε να αποτελεί το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του -και όχι μόνο-. Η Corolla ήταν και παραμένει ένα εμβληματικό όχημα, ένα αυτοκίνητο που εκτός από την μοίρα της Toyota όρισε και πολλά από τα αυτά που θεωρούμε δεδομένα στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Με πάνω από 50 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και με τον δικό της ξεχωριστό μύθο, η Corolla συνεχίζει και στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα ακμαία και δυνατή, διακρώς εξελισσόμενη και έχοντας φθάσει πλέον σε μία απίστευτη τεχνολογική και σχεδιαστική ωριμότητα.

Στην δωδέκατη πλέον γενιά της η Corolla φθάνει στην αγορά εφοδιασμένη με τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες όπως το υβριδικό σύστημα των κινητήρων της. Και παράλληλα συντηρεί στο ακέραιο τα βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας της Toyota που έκαναν την Corolla το παγκόσμιο best-seller: την ποιότητα κατασκευής, την μοναδική αξιοπιστία, την ευκολία στην χρήση.

Advertisement
Advertisement

Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένα απόλυτα σύγχρονο πακέτο ψηφιακών τεχνολογιών για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών, το οποίο λειτουργεί καταλυτικά στην δημιουργία ενός συνόλου που παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Η τελευταίας γενιάς Corolla βασίζεται πάνω σε μία πολύ σύγχρονη πλατφόρμα, την TNGA GA-C, η οποία εξασφαλίζει 60% μεγαλύτερη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι πως πέρα από το ότι είναι ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα της κατηγορίας της σε ενδεχόμενο σύγκρουσης, είναι πλέον και ένα fun to drive όχημα, ένα αυτοκίνητο δηλαδή που εξιτάρει τον οδηγό του και του παρέχει ευχάριστες οδηγικές εμπειρίες.

Advertisement

Πάνω σε αυτή την εξαιρετική βάση έρχεται να προστεθεί το ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Toyota. Πρωτοπόρος στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας η Toyota, με αδιάλειπτη παρουσία από το 1997, έχει κατασκευάσει ήδη πολλά εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων συνεχίζουν να κινούνται χωρίς κανένα πρόβλημα, δείγμα της εξαιρετικής μηχανολογικής συγκρότησης της Toyota.

Advertisement

Στην τέταρτη γενιά του υβριδικού συστήματός της, η Toyota έχει φθάσει σε απίστευτα επίπεδα εξέλιξης, διαθέτοντας κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης, ομαλή και απροβλημάτιστη λειτουργία, την δοκιμασμένη και αλάνθαστη αξιοπιστία της Toyota και μία μοναδική οικονομία σε καύσιμο, που δύσκολα συναντά κανείς σε αντίστοιχης φιλοσοφίας υβριδικό σύστημα.

Στη νέα Corolla το υβριδικό αυτό σύστημα παρουσιάζεται σε δύο εκδοχές, με την βασική φιλοσοφία του “Self Charging” να παραμένει ίδια, έχοντας ως πλεονέκτημα την διαρκή ανατροφοδότηση του συστήματος, χωρίς την ανάγκη φόρτισης από εξωτερική πηγή.

Στοιχείο που πέρα από το πιο οικονομικό κόστος και το χαμηλότερο βάρος του οχήματος, επιτρέπει και την απόλυτη ελευθερία κίνησης στον οδηγό χωρίς το άγχος της αυτονομίας και την διαρκή αναζήτηση σημείου φόρτισης για να συνεχιστεί η διαδρομή.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά τις κινητήριες μονάδες υπάρχουν δύο εκδοχές που βασίζονται στη δοκιμασμένη τεχνολογία των αυτόνομων υβριδικών συστημάτων της Toyota, τα οποία ανατροφοδοτούνται μόνα τους, χωρίς την ανάγκη φόρτισης από εξωτερική πηγή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ελευθερία κίνησης και την απουσία του άγχους της αυτονομίας.

Στην πρώτη περίπτωση ο κινητήρας των 1,8 λίτρων συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 53 kW/600 V, με τις συνδυαστικές τιμές ισχύoς και ροπής να φθάνουν στους 122 ίππους και τα 142 Nm αντίστοιχα. H μέση κατανάλωση για την έκδοση Hatchback βρίσκεται μόλις στα 3,3 lt/100 km. ενώ και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 76 gr/km, γεγονός που απαλλάσσει την συγκεκριμένη Corolla από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η έκδοση των 2.000 κυβικών συνδυάζει τον τετρακύλινδρο κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW/650V, γεγονός που ανεβάζει τη συνδυαστική ισχύ στους 180 ίππους και τη ροπή στα 190 Nm. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,7 lt/100 km, ενώ και οι εκπομπές CO2 παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά, μόλις 85 gr/km.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της υβριδικής διάταξης της Toyota είναι οι μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος, με την μικρή αλλά ιδιαίτερα αποδοτική μπαταρία NiMΗ να συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Υπάρχει επίσης και το νέας γενιάς αυτόματο κιβώτιο e-CVT το οποίο βρίσκεται πλέον στο υψηλότερο στάδιο εξέλιξής του, διαθέτοντας εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, με ομαλή επιτάχυνση και αβίαστο τράβηγμα με ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα απόδοσης σε όλη την κλίμακα των στροφών.

Στην τέταρτη γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota, έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό και η διάρκεια της ηλεκτρικής λειτουργίας, φθάνοντας έως και το 40% μιας τυπικής διαδρομής. Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία αλλά και δυνατότητα επιλογών από την πλευρά του οδηγού, διατίθενται και τρία προγράμματα λειτουργίας ενώ υπάρχει διαθέσιμο και το πολύ αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αντοχή του υβριδικού συστήματος της Toyota, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα εκατομμύρια υβριδικά της αυτοκίνητα που παραμένουν σε κυκλοφορία σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.

Το υβριδικό σύστημα της Toyota διαθέτει λιγότερα μηχανικά μέρη από ένα συμβατικό μοτέρ, αφού απουσιάζουν πολλά κλασικά εξαρτήματα λόγω της ύπαρξης του ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα η Toyota παρέχει έως 11 χρόνια εγγύηση αποκλειστικά για την υβριδική του μπαταρία και την 6ετή πλήρη εγγύηση που απολαμβάνει κάθε Τoyota, για τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου.

Εκτός από το κορυφαίο υβριδικό σύστημα της Toyota, η νέα Corolla βρίσκεται ίσως στην καλύτερη φάση της ιστορίας της σε ότι αφορά την σχεδίαση αλλά και την γενικότερη premium αίσθηση που προσφέρει στους επιβάτες της. Το πολύ όμορφο και δυναμικό αμάξωμα είναι παράλληλα και αρκετά αεροδυναμικό, εξασφαλίζοντας ταξίδι με χαμηλά επίπεδα θορύβου και μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο.

Η Toyota προσφέρει τη νέα Corolla και σε τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων, δημιουργώντας έτσι την πιο πλήρη γκάμα σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Εκτός από την κλασική hatchback, διατίθεται επίσης η sedan και η station wagon με την ονομασία Touring Sports.

Kαι οι δύο αυτές εκδόσεις εστιάζουν σε ένα πιο οικογενειακό κοινό, με ανάγκες για μεγαλύτερους χώρους και πιο πρακτικές λύσεις. Η κύρια διαφοροποίηση, πέρα από την αλλαγή στις διαστάσεις, εντοπίζεται στον χώρο αποσκευών, με το Sedan να φθάνει τα 471 λίτρα και το Touring Sports τα 596 λίτρα.

Σημαντική είναι και η αναβάθμιση στο σαλόνι, με τα υλικά και τον διάκοσμο να είναι κορυφαίας ποιότητας δημιουργώντας ένα premium περιβάλλον άνεσης. Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος με πολλά high-tech στοιχεία, όπως τον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων, το μεγάλο head up display, την κάμερα οπισθοπορείας, το εξαιρετικό σύστημα πολυμέσων με την ευκρινή οθόνη των 8,0 ιντσών, το οποίο χαρακτηρίζεται από την πληθώρα λειτουργιών, την ευκολία στην χρήση και τις πολλές δυνατότητες διασύνδεσης.

Στην πιο πρόσφατη ανανέωση της Corolla το σύστημα πολυμέσων αναβαθμίστηκε ακόμα περισσότερο και θα έχει μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και θα «τρέχει» 2,4 φορές γρηγορότερα από το υπάρχον, κάτι που σημαίνει ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Ο έλεγχος θα γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 8,0” που προσφέρει πλοήγηση βασισμένη σε cloud για συνεχή ενημέρωση του χρήστη σχετικά με την κίνηση στους δρόμους.

Όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες μεταφέρονται μέσω της μονάδας επικοινωνίας δεδομένων (DCM) του Corolla, ώστε να μη χρειάζεται σύζευξη/σύνδεση τηλεφώνου (pairing) και να μην επισύρονται πρόσθετα κόστη δεδομένων.

Ιδιαίτερα πληθωρικό είναι και το πακέτο συστημάτων για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Η “ομπρέλα” τεχνολογιών “Toyota Safety Sense”, η οποία περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι εδώ σημαντικά αναβαθμισμένη στη νέα Corolla. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ένα εξελιγμένο Σύστημα Αποφυγής της Πρόσκρουσης (Pre-Collision), Adaptive Cruise Control, Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (LDA), Αναγνώριση Πινακίδων (RSA), Αυτόματη Ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας στα Φώτα (AHB), Σύστημα Υποβοήθησης Τυφλού Σημείου (BSM) με Rear Cross Traffic Alert.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα Corolla είναι η πιο πλήρης και ώριμη σε όλη την μακρά πορεία της, συνεχίζοντας την ηγετική της παρουσία στην κατηγορία και διατηρώντας αδιαπραγμάτευτο τον χαρακτήρα του best-seller.

Με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με πληθώρα σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων, με οδηγικό χαρακτήρα που έχει έντονα το σπορτίφ στοιχείο και με το εξελιγμένο υβριδικό της σύστημα να διατηρεί τον πρωταγωνιστικό του ρόλο, η Corolla ήταν και παραμένει ένα σταθερό σημείο αναφοράς της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η Toyota Corolla Cross για την Ευρώπη
Αναβάθμιση για την Toyota Corolla (+τιμές)
Έρχεται η «καυτή» Toyota GR Corolla!