Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το VW Golf θύμα των ηλεκτρικών;

Ελλάδα 22:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το VW Golf θύμα των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Το VW Golf θύμα των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται να αλλάξει τα πάντα. Ακόμα και να σβήσει από τον χάρτη της αυτοκίνησης ιστορικά ονόματα και παραδοσιακές αξίες.

Advertisement
Advertisement

Για πολλούς ήταν αναμενόμενο. Πλέον εκφράζεται και από επίσημα χείλη. Το Golf αυτής της γενιάς μάλλον θα είναι και το τελευταίο. Η έμφαση που δίνει η εταιρία στην ηλεκτροκίνηση και τα κεφάλαια που απαιτούνται δεν αφήνουν χώρο για εξέλιξη ενός ακόμα Golf μετά τα μέσα της δεκαετίας.

Αυτό προκύπτει από δημοσίευμα της εφημερίδας Welt, η οποία επικαλείται μία δήλωση του προέδρου της VW, Thomas Schafer, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά “Θα εξετάσουμε αν αξίζει να εξελίξουμε ένα νέο αυτοκίνητο που δεν γνωρίζουμε αν θα μπορέσει να επιβιώσει για έναν πλήρη κύκλο επτά ή οκτώ ετών”. Και προσθέτει ότι “μία τέτοια κίνηση θα ήταν ακριβή και όχι οικονομικά συμφέρουσα”.

Ο CEO της εταιρίας υποστήριξε ότι αυτή την στιγμή η VW εργάζεται πάνω σε ένα facelift αυτής της γενιάς. Και είπε ότι η τύχη του μοντέλου θα αποφασιστεί μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.

Advertisement
Advertisement

Η τύχη του Golf είναι εξαιρετικά βαρύνουσας σημασίας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αφού από το 1974 που παρουσιάστηκε και για 8 γενιές υπήρξε το πιο εμβληματικό μοντέλο της Ευρώπης, αλλά και ένα best-seller επί σειρά δεκαετιών.

Όμως, η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να γίνει αμιγώς ηλεκτρική από το 2030 και έτσι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για την παρουσίαση μίας ακόμα γενιάς με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η τρέχουσα γενιά παρουσιάστηκε το 2019, και με δεδομένο ότι θα υπάρχει ένα facelift το 2023 ή το 2024, θα κάνει τον κύκλο του το αργότερο μέχρι το 2028.

Advertisement

Μέχρι τότε είναι σίγουρο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν γίνει αισθητά φθηνότερα, κάτι που θα τα εξισώσει με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Ένα άλλο θέμα που θα αντιμετωπίσουν τα συμβατικά μοντέλα είναι η μετάβαση στις προδιαγραφές Euro 7. Η τεχνολογία που απαιτείται ιδίως στην διαμόρφωση της εξάτμισης είναι ακριβή και θα προσθέσει κατά μέσο όρο από 3.000 έως 5.000 ευρώ στις τιμές τους.

Αυτό σύμφωνα με το αφεντικό της VW “είναι δύσκολο να απορροφηθεί από την εταιρία. Έτσι τα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταλήξουν να είναι πιο ακριβά από τα ηλεκτρικά”.

Ο Schafer πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά είναι η λύση στο πρόβλημα, με την εταιρία να ετοιμάζει μικρότερο μοντέλο, το ID. 2, με κόστος που προβλέπεται στα 25.000 ευρώ, πολύ κοντά στις τιμές του σημερινού Golf.

Advertisement

Με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα θα είναι και ιδιαίτερα αποδοτικά για τον μέσο καταναλωτή. Εκτός αυτού, λόγω της ιδιαιτερότητας της ηλεκτροκίνησης θα είναι και πολύ πιο ευρύχωρα από ότι ένα σημερινό Golf.

Μένει να δούμε αν όντως αυτά τα σενάρια θα ισχύσουν ή αν η VW επιλέξει να φτιάξει μία ακόμα τελευταία γενιά, με περισσότερα ηλεκτρικά στοιχεία.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι οι πωλήσεις του Golf έχουν πάρει την κατηφόρα (μαζί με άλλους μεγάλους πρωταγωνιστές της κατηγορίας, όπως το Focus ή το Megane), οπότε μάλλον η ίδια η αγορά έχει αποφασίσει για την τύχη του. Και η ηλεκτροκίνηση απλά δίνει το κατάλληλο άλλοθι για το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα επετειακή έκδοση Volkswagen Golf R «20 Years Edition» (+video)
Δοκιμή: VW Golf GTE
Τι κρύβει το μυστικό γρήγορο VW Golf που ετοιμάζεται;