Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To Peugeot 205 GTI «Tolman Edition»!

Ελλάδα 3:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To Peugeot 205 GTI «Tolman Edition»!

ΝΕΑ

To Peugeot 205 GTI «Tolman Edition»!

ΝΕΑ

Το Peugeot 205 GTI έχει περάσει στην ιστορία ως ένα από τα πιο εμβληματικά hot hatch μοντέλα όλων των εποχών. Τι δουλειά έχει ξανά στην εποχή μας;

Advertisement
Advertisement

Πριν από περίπου 40 χρόνια η Peugeot παρουσίασε το 205 GTI, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της στη δεκαετία του 1980 και ένα από τα σημαντικότερα στην ιστορία της. Αρχικά με κινητήρα 1,6 λίτρων (το 1984) και κατόπιν με αντίστοιχο χωρητικότητας 1,9 λίτρων (1986), το hot hatch supermini άφησε έντονο το σημάδι του στην κατηγορία αλλά και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Στις ημέρες μας, όσα έχουν απομείνει αποτελούν συλλεκτικά οχήματα. Για να μπορέσουν να τους δώσουν μια «δεύτερη νεότητα», οι άνθρωποι της Tolman Engineering αποφάσισαν να προσφέρουν την τεχνογνωσία τους ώστε να τα διατηρήσουν καλύτερα και να αναβαθμίσουν την απόδοσή τους και τις επιδόσεις τους.

Advertisement
Advertisement

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2007 από τον κ. Christopher Tolman (προσοχή, Tolman και όχι Toleman) και έχει έδρα στην κομητεία του Warwickshire (κεντροδυτική Αγγλία). Οι μηχανικοί που εργάζονται σε αυτή αναλαμβάνουν να συντηρήσουν και να αναβαθμίσουν το Peugeot 205 GTI που θα τους εμπιστευτεί ο ιδιοκτήτης τους.

Συγκεκριμένα, το αμάξωμα και το πλαίσιο του αυτοκινήτου ελέγχεται διεξοδικά για σκουριά και για γρατζουνιές. Οτιδήποτε διαπιστωθεί επισκευάζεται και όταν τελειώσει η διαδικασία περνούν τις επιφάνειες με κεραμική επίστρωση για καλύτερη προστασία.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό τού αυτοκινήτου, τοποθετούν καινούργιες ταπετσαρίες και πατάκια, βάζουν νέο τιμόνι με επένδυση από Alcantara, ηχοσύστημα της Blaupunkt με subwoofer και Bluetooth, ενώ μπορούν να τοποθετήσουν προαιρετικά και πίνακα οργάνων ψηφιακών ενδείξεων της Motec.

Advertisement

Εάν το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης, μπορεί να εφοδιάσει το Peugeot 205 GTI του με immobilizer και συναγερμό, σύστημα κλειδώματος και ξεκλειδώματος των θυρών από απόσταση, συσκευή εντοπισμού του αυτοκινήτου (για την περίπτωση κλοπής) και σύστημα ελέγχου του μέσω του smartphone.

Ωστόσο, εκτός αυτών, το σημαντικότερο είναι οι βελτιώσεις που κάνουν στον κινητήρα, στην ανάρτηση και στο κιβώτιο ταχυτήτων του Peugeot. Συγκεκριμένα, στον κινητήρα τοποθετείται αλουμινένιο μπλοκ, καινούργια 16βάλβιδη κεφαλή, νέοι εκκεντροφόροι και νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κεντρική μονάδα με σύστημα «fly-by-wire» για την «πεταλούδα».

Advertisement

Σύμφωνα με την Tolman Engineering, χάρη στις βελτιώσεις η απόδοση του χωρητικότητας 1.905 κ. εκ. κινητήρα αυξάνεται στους 203 ίππους και η μέγιστη ροπή του στα 217 Nm. Συγκριτικά, όταν παρουσιάστηκε το 205 GTI 1.9 απέδιδε μέγιστη ισχύ 130 ίππους και μέγιστη ροπή 160 Nm.

Η αύξηση στην απόδοσή του συνεπάγεται και τις ταχύτερες επιδόσεις. Έτσι, όπως ανακοινώνει η εταιρεία, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται πλέον 6,5 δευτερόλεπτα (έναντι 7,8 δευτερολέπτων) και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 225 χλμ./ώρα (από 190 χλμ./ώρα).

Για να περνά η μεγαλύτερη ισχύς στον δρόμο χωρίς πρόβλημα, η Tolman Engineering τοποθετεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife, ενώ επεμβαίνει και στην ανάρτηση. Στην τελευταία, τοποθετεί ρυθμιζόμενα ψαλίδια βάσης, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και κατάλληλα για την περίσταση αμορτισέρ της Bilstein.

Φυσικά, οι αλλαγές δεν είναι φτηνές για όποιον ιδιοκτήτη ενός Peugeot 205 GTI θελήσει να βελτιώσει αντίστοιχα το αυτοκίνητό του ή για όποιον θέλει να αποκτήσει ένα. Όπως ανακοινώνει η βρετανική εταιρεία, η τιμή πώλησής του ξεκινά από τις 55.000 λίρες στερλίνες (περίπου 68.300 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αναπαλαιώνοντας ένα Peugeot 205 GTi
Το θωρακισμένο Peugeot 205 GTI του Bernard Arnault
Group B: Οδήγηση δίχως όρια! (+vid)