Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To «Jolly Green Giant» του Bruce McLaren επέστρεψε μετά από 57 χρόνια

Ελλάδα 10:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To «Jolly Green Giant» του Bruce McLaren επέστρεψε μετά από 57 χρόνια

ΝΕΑ

To «Jolly Green Giant» του Bruce McLaren επέστρεψε μετά από 57 χρόνια

ΝΕΑ

Μια πολύτιμη κιβωτός έφτασε στα χέρια της McLaren, μέσα στην οποία ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με το σήμα της εταιρείας του Bruce McLaren που λόγω χρώματος, λεγόταν «Jolly Green Giant».

Advertisement
Advertisement

Είναι κατά πολλούς ιστορικούς της αυτοκίνησης, το «Άγιο Δισκοπότηρο» του Bruce McLaren μια και από αυτό ξεκίνησαν όλα.

Το «Jolly Green Giant» ξεκίνησε ως Cooper-Zerex-Oldsmobile το 1961 για τους αγώνες της F1 εκείνης της εποχής. Μετά από τόσα χρόνια και πάρα πολλές επεμβάσεις, βρέθηκε στη Νότια Αμερική σε κάποιο γκαράζ, από όπου ανασύρθηκε για να διατεθεί σε δημοπρασία της Bonhams. Το υπέροχο στοιχείο αυτής της ιστορίας, είναι πως το αυτοκίνητο στη Βρετανία όπου βρέθηκε, το υποδέχτηκαν κάποια μέλη από την αγωνιστική ομάδα της εποχής που πρωτοπαρουσιάστηκε.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία του ξεκίνησε στην αγωνιστική ομάδα της Cooper, όπου δημιουργήθηκε για τους αγώνες της F1 με κινητήρα 1,5 λίτρων, ειδικά για το Grand Prix των ΗΠΑ του 1961. Το σασί F1/16/61 με κινητήρα Coventry Climax προοριζόταν για τον εκατομμυριούχο Briggs Cunningham, ο οποίος ήταν παθιασμένος με τους αγώνες και είχε εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Walt Hansgen.

Η κοινή πορεία του αυτοκινήτου και του Cunningham, τελείωσε μόλις στον 14ο γύρο του αγώνα αλλά η αγωνιστική παρουσία του αυτοκινήτου, μόλις είχε αρχίσει. Ο Roger Penske που τότε ήταν απλά ένας ανερχόμενος λάτρης των αγώνων, προσέφερε το ποσό των 1.250 δολαρίων για να αγοράσει τα… απομεινάρια του αυτοκινήτου μετά το ατύχημα του Cunningham. Με βάση αυτά, ο Penske παρουσίασε το Zerex Special επιδιορθώνοντας το πλαίσιο και προσφέροντας στο αυτοκίνητο νέα εμφάνιση.

Advertisement

Με το αυτοκίνητο αυτό, ο Penske συμμετείχε με επιτυχία σε αγώνες Formula Libre, ενώ το 1962 κέρδισε το Grand Prix του Riverside με το αυτοκίνητο βαμμένο κόκκινο. Μετά από περαιτέρω τροποποιήσεις, ο Roger Penske αποφάσισε να πουλήσει το Zerex Special στον John Mecom Jr από το Τέξας, η μεγαλύτερη επιτυχία του οποίου ήταν η νίκη στον αγώνα 500 το 1966. Νωρίτερα όμως, το 1964, το Zerex Special πέρασε στην ιδιοκτησία του Bruce McLaren.

Advertisement

Ο οδηγός από την Νέα Ζηλανδία, είχε μόλις συστήσει τη δική του αγωνιστική ομάδα με την οποία έμελλε να μείνει το αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγωνιστική ιστορία. Η McLaren συνέχισε να εργάζεται στο όχημα, με το οποίο κέρδισε αρκετούς αγώνες στη Μεγάλη Βρετανία (ανάμεσα στα GP της F1 που είχαν πλέον αλλάξει οι προδιαγραφές). Η ανάγκη για εκτενείς αλλαγές, έφεραν στη θέση του κινητήρα των 1,5 λίτρων, ένα V8 της Oldsmobile με χωρητικότητα 3,5 λίτρων, ενώ και το χρώμα του αυτοκινήτου έγινε πλέον το πράσινο σκούρο.

Τότε ήταν που «βαφτίστηκε» ως «Jolly Green Giant». Η συνέχεια της ιστορίας του αυτοκινήτου είχε κι άλλες αγωνιστικές επιτυχίες, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στη Βρετανία. Μετά από τρεις ακόμα αλλαγές ιδιοκτητών, βρέθηκε στη Νότια Αμερική όπου και εγκαταλείφθηκε μέσα σε αποθήκη. Ο γιος του τελευταίου ιδιοκτήτη, αφού πέρασε τα 80 χρόνια σε ηλικία, αποφάσισε να το αποδεσμεύσει και έτσι, παραπάνω από 50 χρόνια μετά, το αυτοκίνητο επέστρεψε στη Βρετανία.

Advertisement

Επιστρέφοντας στο «νησί», κοντά στο αυτοκίνητο -για να είμαστε πιο ακριβείς, στα απομεινάρια του- βρέθηκε ο Howden Ganley, που ήταν ένας από τους τρεις πρώτους υπαλλήλους στην ομάδα του Bruce McLaren. Ο ίδιος συγκινημένος δήλωσε πως «είναι απίστευτο το ότι έχω δουλέψει σε αυτό το αυτοκίνητο πριν από 58 χρόνια μαζί με τον Tyler Alexander και τον Wal Willmott που είναι εδώ μαζί μου». Αυτοί ήταν που πιστοποίησαν και τη γνησιότητα του αυτοκινήτου, τα κομμάτια του οποίου μεταφέρθηκαν με ξύλινο κουτί, το οποίο είδαμε να δημοπρατείται πριν λίγες μέρες στο Goodwood.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Φακελάκια στην McLaren το 2007;
H McLaren υποκύπτει στην γοητεία -και τα λεφτά- των SUV
Τι ετοιμάζει η Tesla στο Τέξας;