Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το ελληνικό Skoda Favorit που τρέλανε τον πλανήτη

Ελλάδα 8:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το ελληνικό Skoda Favorit που τρέλανε τον πλανήτη

ΝΕΑ

Το ελληνικό Skoda Favorit που τρέλανε τον πλανήτη

ΝΕΑ

Αν ψάχνετε για μία «μηχανή του χρόνου» υπάρχει ένα γυαλιστερό Skoda Favorit με ελληνική καταγωγή και μόλις 34 χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί σήμερα να μιλάμε για ηλεκτρικά και μπαταρίες, όμως υπήρξε μία εποχή στην χώρα μας, όχι και τόσο μακρινή, που ένα Skoda Favorit ήταν ότι πιο πολύ μπορούσε να αγοράσει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής.

Ήταν και μια άλλη εντελώς εποχή για την Skoda. Η εταιρία από την Τσεχία βρισκόταν ακόμα στην λάθος πλευρά της Ιστορίας, και τα αυτοκίνητά της έβγαιναν με την “ανατολικού” τύπου τεχνολογία και μετά από τις ευλογίες του καθεστώτος.

Το Favorit πάντως ήταν μία σοβαρή προσπάθεια της Skoda να ξεφύγει από το πεπρωμένο της. Σχεδιασμένο από τον Bertone και αρκετά μοντέρνο για τα δεδομένα της εταιρίας εκείνη την εποχή, αποτέλεσε και έναν αποφασιστικό παράγοντα για να ενδιαφερθεί η VW για την Skoda.

Advertisement
Advertisement

Αφού πήρε το ΟΚ από την τσέχικη κυβέρνηση βγήκε στην παραγωγή το 1987, δυο χρόνια πριν την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την κατάρρευση του Ανατολικού Μπλοκ. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994 και, αφού μεσολάβησε η εξαγορά από την VW το 1991, έδωσε την θέση του στο Felicia και αργότερα στο Fabia.

To Favorit που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι μοντέλο του 1993, αυτό με το facelift, λίγο πριν σταματήσει η παραγωγή του. Μιλάμε δηλαδή για ένα αυτοκίνητο 30 ετών σήμερα, το οποίο όμως διατηρείται σε άψογη κατάσταση, σαν να βγήκε μόλις από την αντιπροσωπεία.

Advertisement

Η αντιπροσωπεία αυτή βρισκόταν στην Αθήνα και ο πρώτος κάτοχος ήταν μία Ελληνίδα. Η οποία μάλιστα το φύλαξε και το πρόσεξε πάρα πολύ, διατηρώντας ακόμα και τα πλαστικά πάνω στα καθίσματα. Λεπτομέρεια τα χάρτινα πατάκια από το συνεργείο με το σύνθημα “η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά”.

Advertisement

Η ελληνικότατη αυτή παροιμία και το άψογο Favorit κάνουν τον γύρο του κόσμου, καθώς το αυτοκίνητο έμεινε για χρόνια στο γκαράζ, καθώς η ιδιοκτήτρια είχε δηλώσει ότι τελικά δεν της άρεσε να οδηγεί.

Το αυτοκίνητο βγήκε από το γκαράζ στο οποίο είχε φυλαχθεί στην Αθήνα και προσφέρθηκε σε δημοπρασία το 2022. Το αγόρασε ένας Τσέχος οδηγός αγώνων, ο Jiří Mičánek Junior, ο οποίος πλήρωσε το ποσό των 24.000 ευρώ.

Advertisement

Ο νέος ιδιοκτήτης συνέλεξε το αυτοκίνητο από την Φρανκφούρτη και όπως δηλώνει και ο ίδιος δεν σκοπεύει να το οδηγήσει πολύ. Εκτός από κάποιες μικρές γρατζουνιές, το Favorit είναι σαν μία μηχανή του χρόνου που σε μεταφέρει τρεις δεκαετίες πίσω.

Μάλιστα είναι στην έκδοση LX με ψεύτικο ξύλινο διάκοσμο στο ταμπλό και γραφικά στο πλάι του αμαξώματος.

Μπορεί να φαίνεται παράξενο σήμερα, αλλά ως πιο απλή έκδοση δεν είχε ούτε καν στροφόμετρο, αλλά απλά και μόνο ένα ρολόι. Η απόδοση του κινητήρα των 1,4 λίτρων έφθανε τους 55 ίππους και είχε ψεκασμό αντί για καρμπυρατέρ. Η τελική του ταχύτητα με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή έφθανε τα 137 χλμ/ώρα.

Ο περιχαρής ιδιοκτήτης του καμαρώνει για το απόκτημά του, έστω και αν δεν είναι κάποιο πανάκριβο supercar που είχε κλειστεί για χρόνια σε γκαράζ. Για κάποιους στην Τσεχία, όπως και στην χώρα μας, το Skoda Favorit ήταν το μόνο αυτοκίνητο που μπορούσαν να ονειρευτούν και να αγοράσουν.

Ένα πραγματικό dreamcar που άντεξε 30 ολόκληρα χρόνια να μας θυμίζει πόσα άλλαξαν όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σχεδόν έτοιμο το νέο Skoda Superb (+video)
Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS
Νέα οικονομικότερη έκδοση για το Skoda Enyaq