Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θέλει να πει ο… αρχισχεδιαστής της BMW;

Ελλάδα 22:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι θέλει να πει ο… αρχισχεδιαστής της BMW;

ΝΕΑ

Τι θέλει να πει ο… αρχισχεδιαστής της BMW;

ΝΕΑ

Μια ανάρτηση του επικεφαλής σχεδιασμού της βαυαρικής μάρκας και ένα εντυπωσιακό concept του παρελθόντος, ανοίγουν τη συζήτηση για το μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι η πρώτη φορά που η BMW ανατρέχει στο εμβληματικό παρελθόν της, για να περάσει, άλλοτε πιο άμεσα και άλλοτε έμμεσα, τα μηνύματα για τις μελλοντικές προθέσεις της.

Άλλωστε ολόκληρη η φιλοσοφία Neue Klasse, πάνω στην οποία θα «πατήσει» ο ηλεκτρικός σχεδιασμός της επόμενης ημέρας, άρχισε κάπως έτσι. Και συνεχίζεται, ένα θελήσουμε να μεταφράσουμε, βάσει στρατηγικής, την αποκάλυψη ενός εντυπωσιακού πρωτότυπου, από το μακρινό 1981, το οποίο δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, αλλά με την αεροδυναμική του, δίνει το στίγμα στο οποίο θα ήθελε να κινηθεί μια premium εταιρεία που προτίθεται -πέραν πάσης αμφιβολίας- να εξ’ ηλεκτριστεί.

Τη «φωτιά άναψε» ο επικεφαλής σχεδίασης της BMW, Ντομαγκόι Ντούκετς, που μοιράστηκε αυτές τις σκέψεις στα social media.

Advertisement
Advertisement

Με το όνομα BMW AVT, το εντυπωσιακό πρωτότυπο ήθελε να τιμήσει τη νέα αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας, εκείνη την εποχή.

Το AVT σημαίνει Aerodynamischer Versuchsträger, που σημαίνει όχημα αεροδυναμικής δοκιμής, στα γερμανικά. Οι αναδυόμενοι (pop up) προβολείς, που στις μέρες μας μοιάζουν παρωχημένοι και εκτός νόμιμων προδιαγραφών (οι νεότερες εκδόσεις του εμβληματικού Mazda MX-5, τους κατάργησαν), ήταν ένα φετίχ, που ενίσχυε τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου.

Advertisement

Για τη BMW δεν ήταν κάτι νέο, αφού την ίδια φιλοσοφία στο εμπρόσθιο τμήμα, υιοθετούσε και η θρυλική M1.

Παρατηρώντας κάποιος τις συνολικές γραμμές, έως το πίσω μέρος, του πρωτότυπου, θα μπορούσε αβίαστε να ισχυριστεί ότι ήταν ένα γερμανικό αυτοκίνητο με ιταλικό ταπεραμέντο, αν και το AVT έμοιαζε, τελικά, περισσότερο με το ομοεθνές του Volkswagen XL1.

Advertisement

Περιορισμένο σε 250 μονάδες, το XL1 είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,19 Cd. Αυτό ξεπερνά τα σύγχρονα EV, όπως το Lucid Air και το Tesla Model S.

«Τελικά, αυτό το πρωτότυπο αντιπροσώπευε ένα ορόσημο για την αεροδυναμική σχεδίαση της BMW. Έτσι, παρόλο που το φουτουριστικό δεν ήταν αξιόπιστο, έπαιξε έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο στην ιστορία του σχεδιασμού και της τεχνολογίας της BMW», δήλωσε ο Ντούκετς σε μια ανάρτηση στο Instagram.

Advertisement

Τι θα πρέπει να περιμένουμε, λοιπόν, από τις μελλοντικές ηλεκτρικές BMW; Μπορεί να μην έχουν το φουτουριστικό χαρακτήρα του AVT, αλλά η αεροδυναμική θα αποτελέσει ένα ξεχωριστό σημείο αναφοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
BMW M2: Καθηλωτική εμπειρία οδήγησης (+video)
Το πρώτο ηλεκτρικό ταξί του Αγρινίου είναι μία BMW iX1