Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα γίνει η Ευρώπη «φασονατζού» της Κίνας;

Ελλάδα 3:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(75) "Θα γίνει η Ευρώπη «φασονατζού» της Κίνας;"
    

Θα γίνει η Ευρώπη «φασονατζού» της Κίνας;

ΝΕΑ

Οι άλλοτε δάσκαλοι γίνονται μαθητές και η Ευρώπη όλο και πιο πολύ αγοράζει έτοιμη τεχνολογία από την Κίνα για φασόν ηλεκτρικά μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Η στρατηγική των Κινέζων είναι απλή και αμείλικτη: επένδυση σε μπαταρίες, λογισμικό, πλατφόρμες και συστήματα αυτόνομης οδήγησης, με στόχο να δημιουργηθεί ένα πλήρες «οικοσύστημα» ηλεκτροκίνησης.

Με αυτόν τον τρόπο, δεν πουλούν απλώς αυτοκίνητα. Πουλούν τεχνολογία «έτοιμη στο κουτί», έτοιμη να φορεθεί σε κάθε μάρκα. Έτσι, ακόμη και μικροί κατασκευαστές μπορούν να εμφανιστούν στην αγορά με ηλεκτρικά μοντέλα χωρίς να επενδύσουν δισεκατομμύρια σε έρευνα.

Το παράδειγμα θυμίζει το θρυλικό «Intel Inside» των υπολογιστών: το σήμα που έκανε τον καταναλωτή να εμπιστεύεται ότι πίσω από κάθε μηχάνημα υπήρχε ο κορυφαίος επεξεργαστής. Τώρα, κάτι ανάλογο επιχειρείται στα αυτοκίνητα με τις κινεζικές μπαταρίες και πλατφόρμες.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρώπη, παραδοσιακά η κοιτίδα της premium αυτοκίνησης, βλέπει την κυριαρχία της να απειλείται. Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι και οι Ιταλοί κατασκευαστές διαπιστώνουν ότι η ταχύτητα ανάπτυξης στην Κίνα είναι τέτοια που τα δικά τους, πιο αργοκίνητα οργανωτικά σχήματα, αδυνατούν να παρακολουθήσουν.

Η απάντηση έρχεται μέσα από συμμαχίες. Η Audi στράφηκε στην SAIC, η Volkswagen στην Xpeng, η Renault στην Dongfeng, ενώ η Ford και άλλοι ετοιμάζονται να «φορέσουν» κινεζικές πλατφόρμες στα δικά τους μοντέλα.

Η Ευρώπη, δηλαδή, αποδέχεται ότι για να σταθεί στον ηλεκτρικό αγώνα, πρέπει να δανειστεί τεχνολογία από εκείνους που κάποτε θεωρούσε «μαθητές».

Advertisement

Ακόμη κι αν η Ε.Ε. υψώσει τελωνειακούς φραγμούς, οι κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη βρει τρόπους να παρακάμψουν τα εμπόδια: μέσω συνεργασιών με ευρωπαϊκές φίρμες, παραγωγής σε τοπικά εργοστάσια ή εξαγορών ιστορικών μαρκών.

Η πρόσφατη κίνηση του επενδυτικού ταμείου CYVN να αποκτήσει τη McLaren για να λανσάρει ηλεκτρικό μοντέλο με κινεζική τεχνολογία είναι ενδεικτική της νέας πραγματικότητας.

Advertisement

Η συνεργασία με τους Κινέζους προσφέρει κέρδος χρόνου και κόστους, αλλά ενέχει και παγίδες. Ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν: αν οι Ευρωπαίοι βασιστούν υπερβολικά σε τρίτους, κινδυνεύουν να χάσουν την ψυχή τους, το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, που δεν είναι άλλο από την ικανότητα να παράγουν μοναδική τεχνολογία και να διαφοροποιούν τα προϊόντα τους.

Ο πρώην επικεφαλής της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, το είπε ξεκάθαρα: «Όταν αγοράζεις τεχνολογία από άλλους, μετατρέπεσαι σε απλό λιανοπωλητή». Η Ευρώπη καλείται να ισορροπήσει: να εκμεταλλευθεί την κινεζική ταχύτητα, χωρίς να χάσει την ανεξαρτησία της.

Το βέβαιο είναι πως η Κίνα έχει συστηματοποιήσει την παρουσία της: πλατφόρμες, συμμαχίες, επιθετικές τιμές, διεθνείς άδειες. Οι Ευρωπαίοι αντιδρούν με βεβιασμένες συνεργασίες, έρευνες για αθέμιτο ανταγωνισμό και προσπάθεια να ξανακερδίσουν έδαφος με δικές τους επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.

Advertisement

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν η Γηραιά Ήπειρος θα καταφέρει να σταθεί ισότιμος παίκτης στο νέο παιχνίδι ή αν θα περιοριστεί στο ρόλο της «βιτρίνας» για τεχνολογίες που σχεδιάζονται και ελέγχονται από την Κίνα.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Mercedes: Οθόνες για πάντα! Αλλά με διακόπτες…

Που έπεσε το πρώτο πρόστιμο από τις νέες AI κάμερες;

Σάλος με τις ανακρίβειες για τα plug-in υβριδικά