Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Θα μπορούσαμε να ζήσουμε και χωρίς αυτές τις τεχνολογίες στο αυτοκίνητο

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η έλλειψη μικροτσίπ έχει βάλει δύσκολα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναγκάζοντάς τες να απογυμνώσουν τα μοντέλα τους από ορισμένες τεχνολογίες. Ποιες δεν θα μας έλειπαν;

Μπορεί η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου να παίρνει σιγά-σιγά τα πάνω της, αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται πως έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα. Ένα από τα βασικότερα, που δυσχεραίνει την παραγωγική διαδικασία των αυτοκινητοβιομηχανιών και τις εμποδίζει να ικανοποιήσουν τη ζήτηση για νέα μοντέλα, είναι η έλλειψη μικροτσίπ.

Το φυτίλι πυροδότησε η πανδημία και η συνακόλουθη ροπή προς την τηλεργασία. Με τους εργαζομένους να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, η ζήτηση για φορητούς υπολογιστές εκτοξεύθηκε. Το ίδιο συνέβη και με τις κονσόλες παιχνιδιών, όπως και με κάθε λογής ηλεκτρονικό προϊόν.

Η General Motors ανακοίνωσε πως βάζει «λουκέτο» σε τρία εργοστάσιά της και επιβραδύνει την παραγωγή αυτοκινήτων, ενώ σε αναστολή των εργασιών τους προχώρησαν μεταξύ άλλων οι Ford, Honda, Kia και VW.

Με το πρόβλημα να έχει εξελιχθεί σε γόρδιο δεσμό, οι κατασκευαστές ύψωσαν κραυγή αγωνίας, ζητώντας από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Joe Biden, να τους εφοδιάσει με σημαντικές ποσότητες μικροτσίπ (μικροεπεξεργαστές).

Τα τελευταία είναι απαραίτητα για κάθε ηλεκτρονική συσκευή, από υπερυπολογιστές χιλιάδων πυρήνων μέχρι ένα απλό smartphone. Δεδομένου, λοιπόν, οτι τα ηλεκτρονικά συστήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στα αυτοκίνητα, όλο και μεγαλύτερες ποσότητες είναι αναγκαίες.

Πληγέντες από τη σημαντική έλλειψη στον κλάδο των μικροτσίπ, οι κατασκευαστές επινοούν ημίμετρα. Αντί, λοιπόν, να φρενάρουν καθολικά την παραγωγή μοντέλων, υιοθετούν… την αφαιρετική μέθοδο. Προχωρούν σε έρευνα αγοράς, εξετάζοντας ποια/ες συστήματα/τεχνολογίες δεν τυγχάνουν μεγάλης απήχησης από τους πελάτες τους και τα/τις αφαιρούν. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούν μικροτσίπ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Tesla, που αφαίρεσε τη λειτουργία οσφυϊκής υποστήριξης από τα καθίσματα των Model 3 και Model Y, μιας και δεν χρησιμοποιείτο σε μεγάλο βαθμό από τους πελάτες της. Παρόμοια πρακτικά ακολούθησε και η Peugeot, η οποία απογύμνωσε το 308 από τα ψηφιακά όργανα, αντικαθιστώντας τα με το κλασικό αναλογικό σύστημα.

Αναμφίβολα, κανείς οδηγός που έχει παραγγείλει ένα μοντέλο δεν θα χαρεί που το νέο του απόκτημα θα είναι «γυμνό» από ορισμένες τεχνολογίες. Με μια πιο ψύχραιμη ματιά, όμως, γίνεται αντιληπτό πως… δεν χάλασε και ο κόσμος. Διότι υπάρχουν κάποια συστήματα που θα μπορούσαμε να ζήσουμε… και χωρίς αυτά. Ο λόγος; Είναι περισσότερο εντυπωσιακά, παρά λειτουργικά.

Κάμερες αντί καθρεπτών

Ο εφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με κάμερες συνιστά αδιαμφισβήτητα μια επανάσταση. Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για την οπισθοπορείας, που διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία στάθμευσης του οχήματος. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες άλλες που δεν θα μας πείραζε αν απουσίαζαν. Για παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e με τους ψηφιακούς «καθρέπτες» που σου «σερβίρουν» τα τεκταινόμενα σε δύο οθόνες στις άκρες του ταμπλό. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι το συγκεκριμένο σύστημα, τη «δουλειά» τους κάνουν και οι παραδοσιακοί εξωτερικοί καθρέπτες.

Head-up-display

Τα τελευταία χρόνια αποτελεί προσφιλή τακτική των εταιρειών να περιλαμβάνουν στα πακέτα εξοπλισμού των μοντέλων τους, το σύστημα Head-Up-Display, το οποίο προβάλλει ενδείξεις (π.χ. για ταχύτητα) σε ψηφιακή μορφή στην επιφάνεια του παρμπρίζ. Έρευνες έχουν δείξει πώς ένας μέσος οδηγός χρειάζεται περίπου ένα δευτερόλεπτο για να αναγνώσει τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Χάρη στο HUD, ο απαιτούμενος χρόνος μειώνεται σημαντικά, καθώς δεν χρειάζεται να μετακινήσει τον αυχένα του. Πρόκειται για ένα σύστημα χρήσιμο, αλλά κυρίως στην εξαιρετικά γρήγορη οδήγηση.

Μια οθόνη… για τα πάντα

Σε αντίθεση με το head-up-display, που μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα, μια οθόνη απαλλαγμένη από φυσικούς διακόπτες, ενδέχεται να το προκαλέσει. Και δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προχωρούν σε… ολικό ξήλωμα των παραδοσιακών μπουτόν. Και ο οδηγός αναγκάζεται να χαθεί… στους ψηφιακούς λαβυρίνθους της κεντρικής οθόνης, αναζητώντας εναγωνίως την εύρεση των πιο απλών συστημάτων, όπως είναι αυτό του κλιματισμού.

Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Είναι γεγονός πως το μηχανικό χειρόφρενο τείνει να εξαφανιστεί, παραδίδοντας τη σκυτάλη στο ηλεκτρονικό. Αν, όμως, κάποια στιγμή μας ανακοινώσουν πως η έλλειψη ημιαγωγών θα επιφέρει την επιστροφή του μηχανικού, ελάχιστοι θα στεναχωρηθούν. Ειδικά οι φίλοι της γρήγορης οδήγησης, καθώς το κλασικό χειρόφρενο τους επιτρέπει να ελέγξουν την υποστροφή… ή να προκαλέσουν οι ίδιοι την υπερστροφή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι παγκόσμιοι ηγέτες εξετάζουν την κατάργηση των θερμικών μοτέρ
9+1 τεχνολογίες που σώζουν ζωές
Στον «αέρα» 180.000 ιδιοκτήτες οχημάτων ασφαλιστικής εταιρείας

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto