Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τελικά τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Η αυτονομία ή η φόρτιση;

Ελλάδα 21:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τελικά τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Η αυτονομία ή η φόρτιση;

ΝΕΑ

Οι περισσότεροι που σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο αγχώνονται για την αυτονομία. Μήπως τελικά οι δυνατότητες φόρτισης είναι πιο σημαντικές;

Advertisement
Advertisement

Ενώ οι κατασκευαστές παλεύουν να βρουν τη χρυσή τομή στα BEV, όπου και η αυτονομία θα είναι αρκετά μεγάλη ώστε να λειτουργεί αγχολυτικά για τον οδηγό, αλλά και το βάρος δε θα είναι υπέρμετρο, υπάρχει μία ακόμα παράμετρος που πολλοί παραβλέπουν.

Θεωρητικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται ακόμα σε σχετικά πρώιμο στάδιο και ας αναπτύσσονται με ασύλληπτους ρυθμούς οι τεχνολογίες που τα διέπουν. Ακόμα και έτσι, έχουν καταφέρει να κερδίσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, με το 25% των πωλήσεων του 2024 να αφορά σε EV.

Ανεξάρτητα από αυτό, σημασία έχει η εμπειρία που σου δίνει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Η ησυχία, η ευκολία, η πολιτισμένη λειτουργία. Όμως, πολλοί ανακαλύπτουν κατόπιν εορτής ότι έκαναν λάθος να ανησυχούν τόσο για την αυτονομία και περισσότερο θα έπρεπε να τους απασχολεί η φόρτιση.

Advertisement
Advertisement

Σήμερα, πολλά είναι τα BEV που η αυτονομία τους ξεπερνάει τα 480 χλμ. Ωστόσο, όταν μιλάμε για πολύ μεγάλες μπαταρίες, συνήθως υπάρχουν περιορισμοί στη φόρτιση. Για παράδειγμα, όταν η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 100 kW, κάτι που μεταφράζεται σε μέτρια ταχύτητα φόρτισης εάν η μπαταρία ξεπερνάει σε χωρητικότητα τις 70-80 kWh.

Ο CEO της Bentley, Φρανκ-Στέφεν Βάλιζερ το έχει περιγράψει καλύτερα από όλους: «Κανείς δε ζητάει ρεζερβουάρ 200 λίτρων που θα μπορεί να διανύει 3.200 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

«Στα ηλεκτρικά το θέμα δεν είναι η αυτονομία, αλλά η διάρκεια φόρτισης. Πρέπει να βρούμε ποια είναι η ιδανική χρονική διάρκεια για την πλήρωση του 10-80% πριν ένας άνθρωπος συνεχίσει το ταξίδι του» δήλωσε ο Βάλιζερ.

Advertisement

Η γνώμη του CEO της Bentley προβληματίζει, γιατί έχει λογική. Ακόμα και στην περίπτωση που σταματήσεις στο πρατήριο για βενζίνη, τα 10 λεπτά είναι στάνταρ, πόσο μάλλον εάν κάποιος πάει και για την ανάγκη του ή για να αγοράσει σνακ/ καφέ κλπ.

Επομένως, καταλήγουμε στο ότι οι τεράστιες μπαταρίες μπορεί και να μην είναι τελικά πανάκεια. Οι υψηλές δυνατότητες ταχυφόρτισης, όπως αυτό που παρουσίασε πρόσφατα η BYD, σε συνδυασμό με υποδομές οι οποίες θα μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάλογες ταχύτητες, πιθανότατα να αποδειχθούν πολύ πιο σημαντικά για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την απήχησή τους στο ευρύ κοινό.

Advertisement