Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Τεχνητοί ήχοι και κραδασμοί για ηλεκτρικά

Ελλάδα 2:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τεχνητοί ήχοι και κραδασμοί για ηλεκτρικά

Mobility

Τεχνητοί ήχοι και κραδασμοί για ηλεκτρικά

Mobility

Προκειμένου να κάνουν λίγο πιο ενδιαφέροντα τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα, πολλοί κατασκευαστές ψάχνουν τον τρόπο να προσφέρουν κάτι διαφορετικό στους πελάτες τους αλλά η Hyundai με την Kia, φαίνεται πως το πάνε λίγο πιο μακριά το θέμα.

Advertisement
Advertisement

Η Hyundai και η Kia έχουν ήδη καταθέσει όλα τα δικαιολογητικά για να προσφέρουν στους πελάτες τους ψηφιακούς ήχους που να παραπέμπουν σε λειτουργία θερμικών κινητήρων.

Οι Κορεάτικες εταιρείες προσπαθούν με πολλούς τρόπους να προσφέρουν στους πελάτες τους κάποιους τρόπους για να τονίσουν την οδηγική ευχαρίστηση που προκύπτει από την οδήγηση των ηλεκτρικών τους μοντέλων. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, έχουν καταθέσει στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO), ότι χρειάζεται για να πάρουν τις απαραίτητες εγκρίσεις και να προχωρήσουν.

Το project περιλαμβάνει τη διάθεση μιας σειράς από ήχους που θα «φορτώνονται» ως λογισμικό στην κεντρική μονάδα του αυτοκινήτου και ανάλογα με το τι θα επιλέγει ο οδηγός, θα ακούει το ανάλογο ηχητικό κατά την οδήγηση. Οι επιλογές θα έχουν να κάνουν με τη χροιά από V8 ή V12 κινητήρα βενζίνης, που θα αντηχεί σε πραγματικές συχνότητες ανάλογα με το ρυθμό κίνησης του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Αυτό όπως όλοι ξέρουν, δεν είναι κάτι νέο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Το πραγματικό νέο, είναι πως εκτός του ήχου, η Hyundai και η Kia θα προσφέρουν αντίστοιχα και τη δυνατότητα τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα να έχουν κραδασμούς (!) σαν να πρόκειται για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό είναι πραγματικά καινοτόμο αν και δεν μπορούμε να το δούμε ως ιδιαίτερα θετικό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εισαγάγουν ένα εικονικό εφέ δόνησης που θα βασίζεται στην ταχύτητα και τη ροπή που θα απέδιδε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, προκειμένου να κάνουν τη διαδικασία όσο πιο κοντά στην «πατροπαράδοτη» που ξέρουμε με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι πως αν μη τι άλλο, εδώ μιλάμε για μια τελείως διαφορετική προσέγγιση.

Advertisement

Έχουμε δει από εταιρείες όπως η Porsche και η BMW, να προσπαθούν να κάνουν τα ηλεκτρικά τους να ακούγονται σαν κάτι ξένο, τελείως «απόμακρο» από την αυτοκίνηση. Ενώ άλλες, όπως η Rivian προσπαθεί να αφήνει όσο το δυνατό περισσότερο να ακούγεται ο ηλεκτροκινητήρας. Κάπως έτσι, η πρόταση που έρχονται να κάνουν οι Hyundai και η Kia, αποκτά τελείως διαφορετικό ύφος και έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Advertisement

Οι κραδασμοί τους οποίους «υπόσχονται» οι εταιρείες του Ομίλου Hyundai, θα προκύπτουν από ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος θα συνδέεται με τους κινητήριους τροχούς, από τους οποίους θα παίρνει και δεδομένα για τη λειτουργία του και την παραγωγή των κραδασμών των ανάλογων κάθε συνθήκης. Ο κινητήρας αυτός, θα ελέγχεται από τον οδηγό που θα έχει στη διάθεσή του συγκεκριμένα προγράμματα λειτουργίας και δυνατότητα ενεργοποίησης και απενεργοποίησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 100 PS vs Seat Arona 1.0 TGI
Το νέο Kia Niro με μεγάλη αυτονομία (video)
Charge myHyundai: Φόρτιση με πράσινη ενέργεια

Advertisement