Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Τ&Ε: «Δώρο» στις αυτοκινητοβιομηχανίες το Euro 7!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Η πρόσφατα πρόταση της Κομισιόν για τη νέα οδηγία ρύπων αποτυγχάνει να υλοποιήσει τη φιλοδοξία που απαιτείται για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Παρά τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) το 2035, μεγάλος αριθμός οχημάτων βενζίνης και diesel με υψηλή ρύπανση θα πωληθούν στην Ευρώπη πριν από τη σταδιακή κατάργηση. Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση είναι μόνο μέσω των φιλόδοξων νέων προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 7 επισημαίνει η T&E.

Πάνω από 70.000 άνθρωποι στην Ευρώπη πεθαίνουν κάθε χρόνο λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά. Αυτό συμβαίνει παρά τα αυστηρότερα πρότυπα ρύπανσης που εισήχθησαν μετά το σκάνδαλο dieselgate το 2015. Η ποιότητα του αέρα στις ευρωπαϊκές πόλεις συνεχίζει να είναι κακή, υπερβαίνοντας τα όρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για ασφαλή αέρα.

Η πρόσφατα δημοσιευμένη πρόταση της Επιτροπής για το Euro 7 αποτυγχάνει να υλοποιήσει τη φιλοδοξία που απαιτείται για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις οδικές μεταφορές και την τήρηση των πρόσφατα αναθεωρημένων ορίων ποιότητας του αέρα της ΕΕ.

Τα αδύναμα όρια ρύπανσης για τα αυτοκίνητα που καθορίστηκαν πριν από 15 χρόνια παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα, παρά τα άλματα στην τεχνολογική πρόοδο. Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τα πολύ τοξικά οξείδια του αζώτου (NOx) και τα σωματίδια που προκαλούν την πλειονότητα των θανάτων λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Τα όρια στην εκπομπή σωματιδίων στα φορτηγά αποδυναμώθηκαν επίσης την τελευταία στιγμή σε άμεση αντίθεση με τις συστάσεις των ειδικών.

Η πρόταση πράγματι αυξάνει τον αριθμό των ρυθμιζόμενων επιβλαβών ρύπων, το εύρος των συνθηκών οδήγησης και του χρόνου για τον οποίο πρέπει να τηρούνται τα όρια, εισάγει όρια σωματιδιακής ρύπανσης για τα φρένα και συνεχή παρακολούθηση της ρύπανσης μέσω αισθητήρων υψηλής τεχνολογίας.

Ωστόσο, πολλές από αυτές τις διατάξεις είναι αδύναμες και υπολείπονται των συστάσεων των εμπειρογνωμόνων της ίδιας της Επιτροπής. Χωρίς αυξημένη φιλοδοξία σε βασικές πτυχές, η πρόταση κινδυνεύει να χαρακτηρίσει τα σημερινά ρυπογόνα οχήματα ως «καθαρά» Euro 7, βλάπτοντας την ποιότητα του αέρα και μπερδεύοντας τους καταναλωτές, τονίζει η T&E…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Κόλαση» για όλους το Euro 7
Το Euro 7 έρχεται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες κλονίζονται…
Ποιοι και πως γλιτώνουν από το Περιβαλλοντικό Τέλος στα Euro 5b!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto