Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που «έσκισαν» στην Ευρώπη

  • newsautoteam

Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα συνεχίζουν να αποκτούν όλο και περισσότερους φίλους επί ευρωπαϊκού εδάφους και δείχνουν ότι έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας.

Παρά το ισχυρό πλήγμα που υφίσταται η ευρωπαϊκή αγορά καινούριων αυτοκινήτων, εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών, υπάρχει μια κατηγορία ΙΧ που όχι μόνο κρατά σθεναρή αντίσταση, αλλά δείχνει πως ενισχύει τη δημοτικότητά της.

Τον Δεκέμβριο του 2021, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών (περί ων ο λόγος) στη Γηραιά Ήπειρο γνώρισαν αύξηση της τάξεως του 65%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, με το μερίδιό τους να αγγίζει το 19%. Το τελευταίο σημαίνει πως σχεδόν δύο στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη τον τελευταίο μήνα του περασμένου έτους ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (BEV).

Best-seller επί ευρωπαϊκού εδάφους ήταν το Tesla Model 3 με 27.445 μονάδες, και αύξηση των πωλήσεων κατά 11%. Μάλιστα, το ηλεκτρικό sedan λίγο έλειψε να σπάσει το all-time record  (28.110 μονάδες) που είχε σημειώσει πέρυσι το VW ID.3. Κορυφαίες αγορές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (9.500), η Γερμανία (6.096), η Γαλλία (3.959) και η Νορβηγία (1.968).

Τη δεύτερη θέση κατοχύρωσε ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δεν είναι άλλο από το Zoe. Το μοντέλο της Renault σημείωσε 11.393 πωλήσεις, χάρη στη μεγάλη δημοφιλία του κυρίως στη Γερμανία (4.571) και την πατρίδα του, Γαλλία (3.532).

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου σκαρφάλωσε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες, επικείμενες «ηλεκτρικές αφίξεις» στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Dacia Spring, το μοντέλο που, με όπλο την προσιτή τιμή του, υπόσχεται να εκδημοκρατίσει την ηλεκτρική κινητικότητα. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 8.148 μονάδες, αφού έγινε ανάρπαστο σε Γαλλία (2.787), Γερμανία (1.842) και Ρουμανία (1.531).

Ήττα… στις λεπτομέρειες για το Tesla Model Y, μιας και είδε τις πωλήσεις του να είναι μόλις κατά 100 μονάδες λιγότερες από αυτές του ηλεκτρικού της Dacia. Οι συνολικές παραδόσεις του SUV ανήλθαν σε 8.085, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων αφορούσε σκανδιναβικές χώρες και δη τη Νορβηγία (2.379), τη Σουηδία (1.532) και τη Δανία (772).

tesla model y

Την πεντάδα συμπληρώνει το VW e-Up!, που παρά τη μακροχρόνια (11 έτη) παρουσία του στις αγορές, κατάφερε να περάσει στα χέρια 7.708 ανθρώπων, 5.343 εκ των οποίων βρίσκονταν στη Γερμανία.

Το top-10 για τον Δεκέμβριο του 2021

1. Tesla Model 3 – 27.445
2. Renault Zoe – 11.393
3. Dacia Spring – 8.148
4. Tesla Model Y – 8.085
5. VW e-up! – 7.789
6. VW ID.4 – 6.790
7. Nissan Leaf – 6.214
8. Skoda Enyaq iV – 5.930
9. VW ID.3 – 5.926
10. Mini Cooper SE – 5.129

Στον αντίποδα, τον Δεκέμβριο του 2021 τα plug-in υβριδικά μοντέλα δεν κατάφεραν να συνεχίσουν το ανοδικό σερί τους, με τις πωλήσεις τους να είναι για πρώτη φορά μειωμένες (-13%), μετά τον Αύγουστο του 2019.

Την κορυφή κατέλαβε η επιβλητική Mercedes GLC 300e/de (βενζίνη/diesel αντίστοιχα) με 5.116 μονάδες, αφήνοντας πίσω της το Volvo XC60 PHEV (4.604) και το Peugeot 3008 PHEV (4.243).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πάνω από 34,4 εκατ. ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν το 2030!
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το φαινόμενο της πυραμίδας
Επιβεβαίωση Newsauto! Ιδού οι νέες επιδοτήσεις του Κινούμαι Ηλεκτρικά

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto