Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά έχουν νόημα μόνο με πράσινη ενέργεια

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η Volvo αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν σημαντικό λόγο ύπαρξης, αν η ενέργεια δεν παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Ως απάντηση στην κλιματική αλλαγή συστήθηκαν στον αυτοκινητικό κόσμο τα ηλεκτρικά οχήματα, που προϊόντος του χρόνου γνωρίζουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοφιλία.

Αδιαμφισβήτητα, το γεγονός ότι δεν εκπέμπουν ρύπους συνιστά ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αυτοκινήτων με θερμικό μοτέρ. Παρ’ όλα αυτά, απαραίτητη προϋπόθεση για την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος είναι να διασφαλιστεί ότι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται τόσο για την κατασκευή όσο και για την κίνησή τους προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και όχι από την καύση ορυκτών.

Μία από τις πρώτες εταιρείες που θίγει το συγκεκριμένο θέμα είναι Volvo, η οποία καλεί τις κυβερνήσεις και τους παρόχους ενέργειας να προχωρήσουν σε επενδύσεις με φόντο την «πράσινη» ενέργεια.

Η σουηδική εταιρεία ανακοινώνει πως από το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, XC40 Recharge, το 2019, και έκτοτε συντάσσει αναφορά Εκτίμησης του Κύκλου Ζωής (Life Cycle Assessment – LCA) κάνοντας αποτίμηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που απορρέει από κάθε στάδιο ζωής των προϊόντων της.

Η πιο πρόσφατη σχετική LCA, με πρωταγωνιστή τελευταίο ηλεκτρικό της, C40 Recharge, δείχνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αυξάνονται δραματικά όταν χρησιμοποιείται «ενεργειακό μείγμα», όπου πάνω από το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας έχει παραχθεί από καύση ορυκτών.

Κάτι τέτοιο εμποδίζει τα ηλεκτρικά της να πάρουν σημαντικό «περιβαλλοντικό πλεονέκτημα» έναντι των συμβατικών, αναφέρει η εταιρεία.

Αυτό, ωστόσο, που προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερο προβληματισμό είναι ότι οι εκλυόμενοι ρύποι κατά την παραγωγή του ηλεκτρικού C40 Recharge ήταν κατά 70% περισσότεροι απ’ ό,τι του συμβατικού XC40.

Υπαίτια ήταν η εκτενής χρήση άνθρακα κατά την παραγωγή μπαταριών και χάλυβα, όπως και η ευρεία χρήση αλουμινίου, το οποίο είναι απαραίτητο για ποικίλα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Προτείνει, λοιπόν, την κατασκευή μπαταριών από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και την απανθρακοποίηση της παραγωγής χάλυβα.

Η Volvo ήδη καταβάλει σημαντικές προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, ενώνοντας τις δυνάμεις της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB, για την κατασκευή του χωρίς ορυκτά.

Πρόκειται, όμως, για ένα μικρό βήμα, δεδομένου ότι για την απανθρακοποίηση των μεταφορών  απαιτούνται ευρείας κλίμακας επενδύσεις στην «πράσινη» ενέργεια.

Μόνο εφόσον παράγονται και φορτίζονται από «πράσινη» ενέργεια, θα μπορούν τα ηλεκτρικά να έχουν σημαντικά μικρότερο (50%) περιβαλλοντικό απoτύπωμα συγκριτικά με τα συμβατικά, υποστηρίζει η εταιρεία.

Στόχος της Volvo είναι να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα (σε όλο τον κύκλο ζωής) κάθε αυτοκινήτου της κατά 40% μεταξύ 2018 και 2025, αλλά και να μετριάσει τις εκπομπές άνθρακα στην εφοδιαστική της αλυσίδα, κατά 25% έως το 2025.

«Είμαστε αποφασισμένοι να μετεξελιχθούμε σε κατασκευαστή μόνο ηλεκτρικών μοντέλων και σε ηγέτη της αυτοκίνησης. Αλλά δεν μπορούμε μόνοι. Χρειαζόμαστε από τις κυβερνήσεις και τις εταιρείες ενέργειας ανά τον κόσμο να εντείνουν τις επενδύσεις τους σε καθαρή ενέργεια και υποδομές φόρτισης, ώστε τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν πραγματικά να εκπληρώσουν την υπόσχεσή τους για καθαρότερη κινητικότητα», επισημαίνει ο CEO της Volvo, Hakan Samuelsson.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volvo : Ξεκινά η παραγωγή του C40 Recharge στη Γάνδη
Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο
Δοκιμή: Volvo S60 T8 Recharge

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto