Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στο «φως» το κρυμμένο μυστικό της κορυφαίας BMW M5

Ελλάδα 5:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο «φως» το κρυμμένο μυστικό της κορυφαίας BMW M5

ΝΕΑ

Στο «φως» το κρυμμένο μυστικό της κορυφαίας BMW M5

ΝΕΑ

Ουδέν κρυπτόν από τον ήλιο! Η επικείμενη πώληση μις πρωτότυπης BMW M5, ανέδειξε την ιστορία ενός κινητήρα, που έμεινε στις δοκιμές…

Advertisement
Advertisement

Ο κινητήρας W10 δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, αλλά τουλάχιστον ένα πρωτότυπο έχει βρεθεί σε μια BMW M5, που κατασκευάστηκε από τη VW, ως δοκιμαστικό αυτοκίνητο!

Σκεφτείτε τη 10κύλινδρη BMW Σειρά 5 και αναμφίβολα το πρώτο αυτοκίνητο που θα σας έλθει στο μυαλό, θα ήταν η M5 της γενιάς E60. Αλλά προφανώς, υπάρχει ένα παλαιότερο 10κύλινδρο 5er στον κόσμο και ο λόγος της ύπαρξής του, θα μπορούσε να είναι το κλειδί για να θυμόμαστε έναν ξεχασμένο από καιρό κινητήρα που δεν πέρασε ποτέ το στάδιο της εξέλιξης πρωτοτύπων.

Πράγματι, φαίνεται ότι μια BMW M5 (E39), με κινητήρα Volkswagen W10, είναι εκεί έξω. Ένα αυτοκίνητο που υπάρχει ακόμα και δούλευε αρκετά καλά τότε, που πιέστηκε σε καθημερινή υπηρεσία από τον CEO της VW.

Advertisement
Advertisement

Όχι μόνο θα μπορούσε να είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις συγκερασμού, μεταξύ BMW και VW, αλλά χρησιμεύει επίσης ως υπενθύμιση ότι υπάρχουν ακόμα μερικά ανείπωτα πρωτότυπα skunkworks, που εξακολουθούν να αποκαλύπτονται δεκαετίες αργότερα.

Η Volkswagen είναι γνωστή για τους μη συμβατικούς κινητήρες “W” της, με τις μονάδες W8, W12 και W16, οι οποίες αποτελούν το βασικό στοιχείο της Bugatti. Αλλά υπήρχε μια άλλη δημιουργία “W” που δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας, τουλάχιστον σε παραγωγική ικανότητα. Αυτό ήταν το W10.

Advertisement

Ενώ ο κινητήρας W12 δημιουργήθηκε με το ζευγάρωμα δύο κινητήρων VR6, το W10 σχεδιάστηκε ως μια μικρότερη εναλλακτική, δύο κινητήρες VR5 ενωμένους μεταξύ τους. Το VR5 ήταν μια βραχύβια προσφορά διαθέσιμη μόνο σε μια χούφτα προϊόντα και αγορές της Volkswagen, αλλά προσέφερε αξιόπιστους, για την εποχή, 168 ίππους από τον κυβισμό του 2,3 λίτρων.

Αν το W10 είχε φτάσει στην παραγωγή, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είχε βρει ζωή στην καρδιά του VW Phaeton, που αντ’ αυτού αρκέστηκε στους κινητήρες V8 και W12. Αλλά αν το W10 δεν ανακοινώθηκε ποτέ επίσημα, τότε, πώς κατέληξε κανείς σε μια BMW M5;

Advertisement

Αποδεικνύεται ότι ο Ferdinand Piëch, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της VW, εκείνη την εποχή (και πιστός θαυμαστής του κινητήρα W), ασχολήθηκε προσωπικά με το ζήτημα. Το πλαίσιο E39 M5 επιλέχθηκε καθώς η Volkswagen δεν είχε τίποτα συγκρίσιμο για να χρησιμοποιηθεί ως «πεδίο» δοκιμής. Φέρεται ότι, στον Piëch άρεσε πολύ το project.

Το αυτοκίνητο είναι τώρα προς πώληση, προσφέρεται από τη βελγο-γερμανική αγωνιστική ομάδα GT GDM Motors. Το αυτοκίνητο αναφέρεται ότι έχει 500 ίππους και 550 Nm ροπής. Αυτό είναι 25% αύξηση στην ισχύ σε σχέση με την τυπική E39 M5, με 10% περισσότερη ροπή.

Advertisement

Η κατάσταση του κινητήρα φαίνεται άψογη, με εύκαμπτους σωλήνες, καλώδια και σωλήνες καυσίμου όλα τακτοποιημένα, προσθέτοντας αξιοπιστία στον ισχυρισμό ότι αυτό ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια σπέσιαλ έκδοση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι οδηγούν οι αστέρες της Ρεάλ Μαδρίτης;
Η BMW θέλει να βάλει στην πρίζα τις επόμενες Μ3 και M4
Η ηλεκτρική BMW M θα ακούγεται σαν αγωνιστικό