Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Stellantis: Πρόγραμμα δικτύου ταχυφορτιστών Atlante

  • newsautoteam

Η ανάπτυξη του δικτύου ταχυφορτιστών στην Ν. Ευρώπη από τη Stellantis βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τον Όμιλο να σχεδιάζει μια σειρά λύσεων που θα κάνουν πιο πρακτική και προσιτή τη χρήση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Στόχος είναι το δίκτυο Atlante να φτάσει τους 5.000 φορτιστές έως το 2025 και τους 35.000 φορτιστές έως το 2030, όλοι εκ των οποίων θα βρίσκονται σε δίκτυα V2G (vehicle-to-grid).

Τα δίκτυα V2G θα συμβάλλον στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιώντας την καινοτόμα τεχνολογία αυτοκινήτων, όπως το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500, το οποίο εκτός από τη δυνατότητα ταχυφόρτισης είναι σχεδιασμένο εξαρχής για τη σύνδεση με δίκτυα V2G.

Σάρκα και οστά παίρνει το πρόγραμμα Atlante, το οποίο αφορά στην εγκατάσταση ταχυφορτιστών στη Ν. Ευρώπη. Το δίκτυο θα είναι το πρώτο του είδους που θα είναι 100% vehicle-grid-integrated (VGI) και θα χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα αποθήκευσης.

Ακολουθώντας τις ανακοινώσεις του Ομίλου Stellantis στις 8 Ιουλίου κατά τη διάρκεια του EV Day, το πρόγραμμα Atlante βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, με τα πρώτα 700 σημεία τοποθέτησης των φορτιστών να έχουν καθοριστεί, ενώ ήδη το 10% αυτών βρίσκεται στη φάση της εγκατάστασης.

Οι φορτιστές που θα τοποθετηθούν θα είναι δυναμικής από 100 kW έως και 175 kW και θα προσφέρουν ειδικά προνόμια στους κατόχους αυτοκινήτων μαρκών του Ομίλου Stellantis.

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο του προγράμματος Atlante είναι ο συνδυασμός ταχυφορτιστών με Vehicle-Grid-Integrated τεχνολογία και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.

Αυτό το καινοτόμο χαρακτηριστικό –που είναι μοναδικό για αντίστοιχες εφαρμογές- είναι ιδανικό για την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις θέσεις στάθμευσης/φόρτισης να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία.

Πρόκειται για μια λύση που εφαρμόστηκε και από τη FIAT με αφορμή την παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500, όπου στο εργοστάσιο παραγωγής του μοντέλου στο Τορίνο, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο δίκτυο Vehicle-to-Grid (V2G) στον κόσμο, με τις θέσεις να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία.

Η «ανταλλαγή» ενέργειας μεταξύ των αυτοκινήτων και του δικτύου σταθεροποιεί το δίκτυο και παράλληλα αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό την ενέργεια που προκύπτει από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το πρόγραμμα Atlante είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των ΝΗΟΑ Group και της Free2Move eSolutions, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των NHOA και Stellantis.

Στόχος είναι η ενεργοποίηση 5.000 σημείων ταχυφόρτισης μέχρι το 2025 και περισσότερα από 35.000 σημεία μέχρι το 2030. Ουσιαστικά το πρόγραμμα αποτελεί απάντηση στο πλάνο «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο προβλέπει την πώληση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2035, αλλά και την εγκατάσταση ταχυφορτιστών ανά 60χλμ. στους κύριους αυτοκινητόδρομους.

Πρόσφατα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τόνισε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την αργή εξέλιξη των δικτύων φόρτισης.

Συγκεκριμένα από τα συνολικά 225.000 σημεία που σήμερα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη, μόλις τα 25.000 παρέχουν δυνατότητα ταχυφόρτισης. Μέσω του Atlante θα ενισχυθεί το δίκτυο ταχυφόρτισης, προσφέροντας επιπλέον επιλογές σε όλους τους καταναλωτές και παράλληλα ειδικά προνόμια στους χρήστες μοντέλων του Ομίλου Stellantis.

«Τα δίκτυα ταχυφόρτισης στη Ν. Ευρώπη αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα θα μας επιτρέψουν να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για τις μελλοντικές γενιές», ανέφερε η κ. Anne-Lise Richard, Επικεφαλής σε Παγκόσμιο επίπεδο του e-Mobility της Stellantis.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Fiat 500e
«Κινούμαι Ηλεκτρικά» και με το Fiat 500 3+1
Μόνο ηλεκτρικά από το εργοστάσιο της Stellantis στο Τορίνο

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto