ΝΕΑ

Στα 398 δισ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τα αυτοκίνητα στην ΕΕ!

Ελλάδα 6:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στα 398 δισ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τα αυτοκίνητα στην ΕΕ!

ΝΕΑ

Στα 398 δισ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τα αυτοκίνητα στην ΕΕ!

ΝΕΑ

Αυξημένα κατά 3% ήταν τα φορολογικά έσοδα των κρατών-μελών το 2020 –  Στην Ελλάδα εισπράττονται οι λιγότεροι ετήσιοι φόροι. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Advertisement
Advertisement

Σε πάνω από 398 δισ. ευρώ ανήλθαν τα φορολογικά έσοδα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

To εν λόγω ποσό είναι αυξημένο κατά 3% σε σχέση με το 2019 και αντιπροσωπεύει σχεδόν δυόμισι φορές πάνω τον συνολικό προϋπολογισμό της ΕΕ. Η Γερμανία αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στα φορολογικά έσοδα από τα αυτοκίνητα καθώς ανήλθαν σε 99,9 δισ. ευρώ ενώ η Ιρλανδία βρέθηκε στην τελευταία θέση με έσοδα μόλις 6,2 δισ. ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του πίνακα μεταξύ των κρατών – μελών με τα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου να ανέρχονται σε 8,2 δισ. ευρώ. Και αυτό γιατί ακόμα οι πωλήσεις αυτοκινήτων δεν έχουν ενισχυθεί αρκετά, όπως συμμβαίνει στα υπόλοιπα κράτη – μέλη…

Όσον αφορά στα ετήσια φορολογικά έσοδα ανά αυτοκίνητο το Βέλγιο φαίνεται ότι εισπράττει 3.187 ευρώ ανά όχημα κάθε χρόνο και ακολουθεί η Αυστρία με 2.678 ευρώ, η Φινλανδία με 2.523 ευρώ ενώ αντίθετα τα χαμηλότερα ετήσια έσοδα ανά όχημα καταγράφονται στην Ισπανία με 1.068 ευρώ και στην Ελλάδα με 1.264 ευρώ ανά όχημα.

Σημειώστε πως αυτό συμβαίνει, κυρίως λόγω της κατηγορίας αυτοκινήτων που επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές όπως μικρά, μικρομεσαία κλπ (γιατί αυξάνεται κατά πολύ η τιμή των αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες κατηγορίες), σε αντίθεση με τα μεσαία και μεγάλα που αγοράζουν κυρίως στις Βόρειες χώρες της ΕΕ.
Η Ελλάδα εισπράττει λοιπόν, δυσανάλογα χαμηλά έσοδα ανα καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται, ενώ οι φόροι που επιβάλλονται σε αυτό, είναι πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το κράτος βάζει…τρικλοποδιά στην ηλεκτροκίνηση

Τα ετήσια έσοδα που έχει συμπεριλάβει ο ACEA στον φορολογικό του οδηγό αφορούν σε φόρους απόκτησης των οχημάτων (ΦΠΑ, Τέλος Ταξινόμησης, φόρο πωλήσεων) και τους φόρους χρήσης των οχημάτων (Τέλη Κυκλοφορίας, οδικό φόρος και φόρος καυσίμων).

Advertisement

«Οι φόροι οχημάτων, οδών και καυσίμων δημιουργούν τεράστια ποσά κρατικών εσόδων κάθε χρόνο στην ΕΕ», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Αυτά τα έσοδα θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση των υποδομών και ανεφοδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων που αυτή τη στιγμή είναι επειγόντως απαραίτητη ώστε να καλυφθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Πράγματι, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδόν το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά. Ωστόσο, αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές».

Όσον αφορά τους φόρους καυσίμων, η βενζίνη εξακολουθεί να φορολογείται περισσότερο από το diesel σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, με εξαίρεση το Βέλγιο και τη Σλοβενία. Ο φόρος επί του diesel κυμαίνεται από 317 ευρώ / 1.000 λίτρα (στην Ουγγαρία) έως 617 ευρώ / 1.000 λίτρα (στην Ιταλία). Για τη βενζίνη, η φορολογία κυμαίνεται από 345 € / 1.000 λίτρα (Ουγγαρία) σε 813 / 1.000 λίτρα (Ολλανδία).

Advertisement

Οι συντελεστές ΦΠΑ στα νέα οχήματα κυμαίνονται από 17% στο Λουξεμβούργο έως 27% στην Ουγγαρία, σύμφωνα με την έκθεση του ACEA.

Μέσα ετήσια φορολογικά έσοδα ανά μηχανοκίνητο όχημα, ανά χώρα:

Βέλγιο: 3.187 €

Αυστρία: 2.678 €

Φινλανδία: 2.523 €

Ιρλανδία: 2.438 €

Δανία: 2.251 €

Ολλανδία: 2.158 €

Γερμανία: 1.963 €

Γαλλία: 1.911 €

Ιταλία: 1.727 €

Σουηδία: 1.561 €

Πορτογαλία: 1.528 €

Ελλάδα: 1.264 €

Ισπανία: 1.068 €

Διαβάστε επίσης:
Santander: Ξεκινά τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα|
Ελλάδα: Πάνω από 7,4 δισ. ευρώ τα έσοδα από τους φόρους στα ΙΧ!
Τεράστια τρύπα στα έσοδα προκαλούν οι «e-πειρατές» έμποροι ΙΧ
Το αυτοκίνητο τονώνει τα κρατικά έσοδα