Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Σοκ! Θα αυξηθεί η ώρα παραμονής των οδηγών στο μποτιλιάρισμα

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων μιλά στο Newsauto.gr και εξηγεί γιατί επέρχεται άμεσα κορεσμός στις λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Περισσότερη ώρα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της Αττικής, απαρχαιωμένος ο Δακτύλιος ενώ χάνεται η ευκαιρία των οχημάτων μικροκινητικότητας λόγω έλλειψης υποδομών και οδηγικής παιδείας είναι μερικά από τα στοιχεία που περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό της Αττικής και όπως φαίνεται μάλλον τείνει να χειροτερεύσει τους επόμενους μήνες.

Όλα τα παραπάνω τα αναφέρει ο κ. Παναγιώτης Παπαντωνίου, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο οποίος αναλύει στο Newsauto.gr πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, πως πρέπει να εφαρμοστεί ένας νέος Πράσινος Δακτύλιος και πόσο θα «αντέξουν» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Παράλληλα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων εκτιμά πως όσο δε λαμβάνονται μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας οι καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής θα αυξάνονται ενώ η χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών τα καθιστά πολλές επικίνδυνα εξαιτίας της έλλειψης υποδομών και κακής οδηγικής συμπεριφοράς! 

Πως πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει κάποια βελτίωση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής;

Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι μια σύνθετη διαδικασία χωρίς εύκολες και γρήγορες λύσεις. Οι βασικοί άξονες δράσεων οι οποίοι θα πρέπει άμεσα να εξεταστούν από τους αρμόδιους φορείς περιλαμβάνουν:

– Συνεχή ενδυνάμωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

– Αλλαγές στους χρόνους φωτεινών σηματοδοτών σε κόμβους που εμφανίζονται προβλήματα.

– Εντονότερη αστυνόμευση ειδικά σε οδικούς άξονες όπου παράνομα σταθμευμένα οχήματα επηρεάζουν την κυκλοφορία.

– Αντιμετώπιση ωρών αιχμής με στοχευμένα μέτρα (αύξηση τηλεργασίας, κυλιόμενο ωράριο).

– Διείσδυση εφαρμογών συνεπιβατισμού που θα αυξήσουν τη μέση πληρότητα ανά όχημα.

Δημιουργία Φορέα για τις Μεταφορές στην Αττική ο ρόλος του οποίου θα είναι να συντονίζει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να καταγράφει και να παρακολουθεί τις κυκλοφοριακές συνθήκες και να θεσμοθετεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις.

Ο Δακτύλιος πιστεύετε ότι μειώνει την κίνηση και τις εκπομπές ρύπων ή αποτελεί πλέον ένα απαρχαιωμένο μέσο αντιμετώπισης της κίνησης;

Ο Δακτύλιος αποτελεί ένα μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας το οποίο στο βαθμό που αστυνομεύεται και τηρείται μειώνει την κυκλοφορία και κατ’ επέκταση την ατμοσφαιρική ρύπανση η οποία είναι ήδη πολύ υψηλή στο κέντρο της πόλης.

Ο περιορισμός της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης είναι επιβεβλημένος δεδομένης της υψηλής κυκλοφορίας και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ωστόσο η παρούσα μορφή (μονά/ζυγά) εφαρμόστηκε αρχικά πριν 40 περίπου χρόνια σε πολύ διαφορετικές συνθήκες τόσο κυκλοφοριακές (στόλος οχημάτων, διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα) όσο και πολεοδομικές.

Επομένως θα είχε νόημα να εξεταστεί η εφαρμογή ενός Πράσινου Δακτυλίου με διαφορετικά περιοριστικά χαρακτηριστικά για τα οχήματα.

Πιστεύετε ότι τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας αποτελούν λύση για μείωση της κίνησης;

Ο όρος “διόδια” θα έλεγα ότι παραπλανά παρά διευκρινίζει μια εναλλακτική κατάσταση. Πράγματι μια σύγχρονη τάση που εφαρμόζεται διεθνώς σε πολλές μεγάλες Ευρωπαϊκές και μη πόλεις αφορά την εφαρμογή ενός Πράσινου Δακτυλίου όχι με κριτήριο την πινακίδα του οχήματος αλλά με βάση τη περιβαλλοντική ρύπανση κάθε οχήματος.

Ωστόσο κάθε πόλη/χώρα έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν στην εφαρμογή ενός μέτρου και μην ξεχνάμε ότι σαν χώρα βγαίνουμε από μια περίοδο μακράς οικονομικής κρίσης επομένως πολιτικές τιμολόγησης μπορεί να δημιουργήσουν ανισότητες.

Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αλλαγή πραγματοποιηθεί στο σύστημα περιορισμού της κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας τόσο στον τρόπο (αντικατάσταση συστήματος μονών-ζυγών) όσο και στα όρια εφαρμογής του (πιθανή διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου) θα πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις (λεπτομερής ανάλυση κόστους – ωφέλειας) και να συνοδεύεται με αυστηρή αστυνόμευση και συνεχή παρακολούθηση για την εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων.

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα δώσουν λύση στο μποτιλιάρισμα των βασικών οδικών αξόνων της Αττικής ή θα προκαλέσουν νέα προβλήματα;

Οι υποδομές πράγματι θα δώσουν μια σημαντική ανάσα στην κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα επόμενα χρόνια τόσο με τις νέες γραμμές του Μετρό όσο και με τις επεκτάσεις τις Αττικής Οδού.

Από μόνες τους όμως οι υποδομές δε λύνουν το πρόβλημα, πρέπει να συνδυάζονται από στρατηγικές και λύσεις διαχείρισης της κυκλοφορίας διαφορετικά θα επέλθουν σύντομα φαινόμενα κορεσμού όπως σήμερα.

Πόσο θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις τις ώρες αιχμής και πόσο επιπλέον χρόνο θα ξοδεύουν οι οδηγοί για να μεταβούν από το σπίτι στην εργασία τους;

Το κρίσιμο σημείο στην κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι πράγματι οι ώρες αιχμής, η πρωινή και η απογευματινή αιχμή. Όσο δε λαμβάνονται μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας και η χρήση ΙΧ συνεχίζεται αφενός οι καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής θα αυξάνονται αφετέρου θα διευρύνεται το χρονικό διάστημα των ωρών αιχμής.

Τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα, κ.α) μπορούν να μειώσουν το κυκλοφοριακό χάλι της Αττικής και που θα κινούνται με ασφάλεια αφού δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι;

Το περπάτημα, το ποδήλατο και οι νέες υπηρεσίες μικροκινητόκοτητας (ηλεκτρικά πατίνια-ηλεκτρικά ποδήλατα) αποτελούν μια σημαντική τη διέξοδο για την αλλαγή των χαρακτηριστικών μετακίνησης και τη μείωση της κίνησης στην Αττική καθώς και σε όλες τις Ελληνικές πόλεις ωστόσο συναντούν σημαντικά εμπόδια τόσο στην έλλειψη υποδομών όσο και συνήθειας των πολιτών.

Ο συνδυασμός έλλειψης υποδομών και κακής οδηγικής συμπεριφοράς τα καθιστά πολλές φορές επικίνδυνα τη στιγμή που θα έπρεπε να κυριαρχούν στις μετακινήσεις. Παράλληλα η Πολιτεία έδειξε αργά αντανακλαστικά καθώς η νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια αναπτύχθηκε σχεδόν 3 χρόνια μετά την εμφάνιση τους αποθαρρύνοντας τόσο τους χρήστες να τα χρησιμοποιούν όσο και τις εταιρίες να επενδύουν.

Η μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου πρέπει να αποτελεί έναν θεμελιώδη στόχο στο κέντρο κάθε πόλης αλλά απαιτείται μεγάλη προσπάθεια και αλλαγή όχι μόνο των υποδομών αλλά θα έλεγα και του τρόπου ζωής μας, κάτι που χρειάζεται επιμονή, υπομονή και συνεχείς προσπάθειες, ξεκινώντας από το σχολείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσες ώρες χάνει ο μέσος οδηγός στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας;
Γιατί τα ηλεκτρικά ΙΧ έχουν μεγαλύτερη αυτονομία στην Αθήνα
Τι προτείνουν οι Συγκοινωνιολόγοι για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto