Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σκόπια: Τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα με επιδότηση-Στην Ελλάδα απαγορεύεται!

Ελλάδα 13:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σκόπια: Τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα με επιδότηση-Στην Ελλάδα απαγορεύεται!

ΝΕΑ

Σκόπια: Τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα με επιδότηση-Στην Ελλάδα απαγορεύεται!

ΝΕΑ

Εταιρεία μετατρέπει παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά με την βοήθεια του κράτους των Σκοπίων.

Advertisement
Advertisement

Στα Σκόπια ένα μικρό γαλάζιο αυτοκίνητο, που θυμίζει περασμένους κομμουνιστικούς χρόνους, φωνάζει σιωπηλά στους δρόμους στην πρώτη μεγάλη προσπάθεια στην βαλκανική χώρα να κατασκευάσει το δικό της ηλεκτρικό όχημα.

Είναι το πνευματικό τέκνο της BB Classic Cars, μια τοπική εταιρεία που επαναφέρει αυτοκίνητα vintage και μετατρέπει κάποια από αυτά σε ηλεκτρικά, με τη βοήθεια ενός κυβερνητικού ταμείου καινοτομίας που στοχεύει εν μέρει στην προώθηση πιο οικολογικών τεχνολογιών.

Advertisement
Advertisement

Τα Σκόπια, τα οποία επιθυμούν να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ αυστηροί κανόνες εκπομπών το 2020, καταπολεμά τη μεγάλη ρύπανση, κυρίως από εκπομπές αυτοκινήτων. Σχεδιάζουν επίσης την εισαγωγή επιδοτήσεων για αγορές λιγότερο ρυπογόνων ή μηδενικών εκπομπών αυτοκινήτων.

Η εταιρεία BB Classic Cars μετέτρεψε το Zastava 750 σε ηλεκτρικό όχημα αντικαθιστώντας τον βενζινοκινητήρα με ηλεκτρικό κινητήρα!

Ο Milorad Kitanovski, διευθυντής του BB Classic Cars, δήλωσε ότι η απόδοση των μετασχηματισμένων Zastava 750s, που κατασκευάστηκαν αρχικά στη Σερβική πόλη Kragujevac από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’80, είναι ίδια ή καλύτερη από την αρχική.

Advertisement

«Ο κινητήρας έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες για πολύ μεγαλύτερη απόδοση και υψηλότερη ταχύτητα, αλλά το περιορίσαμε στα 120 χλμ./ώρα» δήλωσε ο Kitanovski.

Τα μεταποιημένα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρες που κατασκευάζονται από τον Γερμανό κατασκευαστή Kessler, ο οποίος όμως διαθέτει εργοστάσιο στα Σκόπια!

Advertisement

Ο Kitanovski δεν ξεκαθάρισε πόσα χρήματα επένδυσε η εταιρεία για να κάνει τη μετατροπή.

Το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 150 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου τρεις ώρες με οικιακό φορτιστή και μόνο 15 λεπτά με γρήγορους φορτιστές.

«Το κόστος τριών ωρών χρέωσης είναι μικρότερο από 1 ευρώ , για τα 10 KWh που είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας», ανέφερε ο Kitanovski.

Advertisement

Η τιμή κυμαίνεται γύρω στις 20.000 ευρώ και η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγωγών…
Πάντως ο τοπικός εισαγωγέας του VW Group προσφέρει τα ηλεκτρικά e-Up και e-Golf για 25.000 ευρώ και 37.000 ευρώ αντίστοιχα…

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα πέραν των σχεδίων επί χάρτου δεν υπάρχει απολύτως τίποτα χειροπιαστό σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση ενώ αν τολμούσε κάποια εταιρεία να κάνει κάτι παρόμοιο και να μετέτρεπε σε ηλεκτρικά παλιά αυτοκίνητα θα έμπλεκε με την γραφειοκρατία του Ελληνικού Δημοσίου που πραγματικά δεν θα άξιζε η προσπάθεια…

Άσε που ακόμη και αν αντικαθιστούσαν τον βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα δεν θα μπορούσαν να τον δηλώνουν στο υπουργείο Μεταφορών καθώς η σχετική νομοθεσία δεν προβλέπει κάτι τέτοιο!

Με λίγα λόγια όποιος τολμήσει να αντικαταστήσει σε κάποιο όχημα τον παλαιό και ρυπογόνο βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα απλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει ποτέ στους ελληνικούς δρόμους!