Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Skoda Felicia Fun: Ένα μοναδικό pick-up των ’90s

Ελλάδα 11:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Skoda Felicia Fun: Ένα μοναδικό pick-up των ’90s

ΝΕΑ

Skoda Felicia Fun: Ένα μοναδικό pick-up των ’90s

ΝΕΑ

Το Felicia Fun αναζωογόνησε την αγορά των ανοιχτών ημιφορτηγών και έδωσε έντονο χρώμα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

 

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, τα ανοιχτά ημιφορτηγά ήταν ένα σπάνιο θέαμα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Έτσι, αποφασίζοντας να προσθέσει ένα πρακτικό ελαφρύ φορτηγό (pickup) στην γκάμα της οικογένειας Felicia, η Skoda συνέβαλε στην αύξηση της δημοτικότητας αυτών των οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Τον Μάρτιο του 1995 μια νέα έκδοση του pickup έκανε το ντεμπούτο του με το Felicia Fun. Η εντυπωσιακή κίτρινη βαφή σε συνδυασμό με το όνομα έδειξε τι είχε κατά νου η Skoda κατά το σχεδιασμό αυτού του μοντέλου: Ένας… σύντροφος για δραστηριότητες αναψυχής. Οι ιδιοκτήτες είχαν στην διάθεσή τους ένα πρακτικό εσωτερικό χαρακτηριστικό: Σε λίγα λεπτά, το διθέσιο αυτοκίνητο μπορούσε να μετατραπεί σε τετραθέσιο. Μέχρι τον Αύγουστο του 2000, είχαν παραχθεί συνολικά 4.016 μονάδες, οι οποίες σήμερα είναι περιζήτητες από τους φίλους των ιδιαίτερων (ή και κλασικών) αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Κοιτάζοντας πίσω την 125χρονη ιστορία της Skoda, το μοντέλο Felicia συνδέεται με ιδιαίτερα ελκυστικά και κομψά οχήματα. Όποτε αναφέρεται αυτή η ονομασία μοντέλου, οι οπαδοί της μάρκας σκέφτονται αμέσως το θρυλικό roadster, το οποίο έγινε το σύμβολο του μικρού σπορ αυτοκινήτου μεταξύ 1959 και 1964. Σχεδόν 15.000 οδηγοί το θεωρούσαν πιστό σύντροφο για καθημερινά ταξίδια και εκδρομές σε όμορφες μέρες την άνοιξη και το καλοκαίρι. Δυστυχώς η Felicia δεν είχε διάδοχο εκείνη τη στιγμή. Η Skoda μπήκε σε μία νέα εποχή με τον κινητήρα πίσω κάτι που για μεγάλο χρονικό διάστημα περιόρισε δραστικά το φάσμα των πιθανών παραλλαγών αμαξώματος.

Η επέτειος των 25 χρόνων του Skoda Felicia

Το σύγχρονο Favorit με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και την κίνηση στους εμπρός τροχούς προσέφερε μεγαλύτερη ελευθερία στο σχεδιασμό των αμαξωμάτων: Η Skoda το εκμεταλλεύτηκε και παρουσίασε μία εντελώς νέα οικογένεια οχημάτων με αμάξωμα hatchback station wagon αλλά και επαγγελματικών μοντέλων (van και pickup το Forman estate car που παρουσιάστηκε το 1990 και ένα χρόνο αργότερα το διθέσιο ανοιχτό φορτηγό pickup). Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη το 1993, ο Τσέχος κατασκευαστής αυτοκινήτων έδειξε ότι ακόμη και αυτό το επαγγελματικό όχημα θα μπορούσε να έχει μια ορισμένη γοητεία και παρουσίασε το Skoda Favorit Fun.

Advertisement

Το νέο μοντέλο είχε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά 60 χιλιοστά ώστε να περνά με άνεση από ανώμαλα εδάφη. Εκτός από αυτό είχε προστατευτικές ποδιές, οι οποίες σε συνδυασμό με μια σχάρα οροφής διευκόλυνε τη μεταφορά ογκώδους αθλητικού εξοπλισμού όπως ιστιοσανίδες ή mountain bikes. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, ήταν η εγκατάσταση δύο επιπλέον καθισμάτων στον ανοιχτό χώρο φόρτωσης. Τα διαθέσιμα χρώματα ήταν το κίτρινο και το μωβ. Το Favorit Fun ήταν ο πρόδρομος του Felicia Fun, που έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Παρά το ότι μοιραζόταν το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη το Felicia Fun είχε 1.187 νέα τμήματα και γι’αυτό ήταν καλύτερο (σε άνεση, ασφάλεια και ποιότητα κατασκευής) από το ανοιχτό φορτηγό.

To Skoda Felicia επιστρέφει σαν ηλεκτρικό

Advertisement

Η μεγαλύτερη έκπληξη της Fun έκδοση του Felicia ήταν στο εσωτερικό: Η καινοτόμος ιδέα ενός αναδιπλούμενου και συρόμενου πίσω διαχωριστικού τμήματος και δύο καθισμάτων έκτακτης ήταν κάτι πολύ περισσότερο από ένα φουτουριστικό χαρακτηριστικό. Όταν τα πίσω καθίσματα ήταν ανοιχτά, ο χώρος φόρτωσης (που ήταν καλυμμένος με ξύλο/κόκκινο έλατο), μειωνόταν από 1.370 σε 850 χιλιοστά. Το Skoda Felicia Fun διατήρησε επίσης τα βασικά βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου Pick up, όπως το μεταξόνιο (2.450 χιλιοστά), το μήκος (στα 4.245 χιλιοστά), το πλάτος (1.680 χιλιοστά) και το ύψος (1.465 χιλιοστά). Οι πελάτες είχαν την επιλογή τριών τετρακύλινδρων κινητήρων: Ένα ντίζελ στα 1896 κ.εκ. (64 ίππων) και δύο βενζινοκινητήρων στα 1.3 λίτρα (68 ίππων) και 1.598 κ.εκ. (75 ίππων) με τελική ταχύτητα 163 χλμ. Από τον Οκτώβριο του 1995 έως τον Αύγουστο του 2000, συνολικά 4.016 Skoda Felicia Fun βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο Vrchlabí. Σήμερα, τα μοντέλα είναι συλλεκτικά. Μάλιστα κάποια υπάρχουν και στην Ελλάδα.