Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η επέτειος των 25 χρόνων του Skoda Felicia

Ελλάδα 11:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η επέτειος των 25 χρόνων του Skoda Felicia

ΝΕΑ

Η επέτειος των 25 χρόνων του Skoda Felicia

ΝΕΑ

Το Felicia ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda, το οποίο δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε κάτω από την ομπρέλα της Volkswagen το 1994. Η βιομηχανία από την Τσεχία κατασκεύασε 1.401.500 Felicia από το 1994 ως το 2001.

Advertisement
Advertisement

 

Η παραγωγή της Skoda Felicia ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου του 1994 στo Mlada Boleslav. Πριν από 25 χρόνια, παρουσιάστηκε η διάδοχος του Favorit, η οποία έγινε το πρώτο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα του ομίλου Volkswagen. Η Felicia ήταν πολύ επιτυχημένη στο αγοραστικό κοινό: Μέχρι το 2001, τα εργοστάσια Mlada Boleslav, Kvasiny και Vrchlabí είχαν κατασκευάσει περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια μονάδες αυτού του μοντέλου. Η γκάμα είχε πολλές παραλλαγές, οι οποίες περιλάμβαναν όχι μόνο τις βασικές εκδόσεις hatchback και Combi (Station Wagon), αλλά και PickUp, VanPlus και μία ιδιαίτερη την Fun.

Advertisement
Advertisement

Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Skoda Auto ξεκίνησε πριν από έναν τέταρτο του αιώνα με την Skoda Felicia. Η εταιρεία είχε ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό των μοντέλων της, οπτικά, από τα Favorit, Forman και Pick-Up πριν από την ένταξή της στον όμιλο Volkswagen το 1991. Παρουσιάζοντας την Felicia, ωστόσο, πέρασε σε μία άλλη τροχιά, αφού το μοντέλο συνδύαζε σύγχρονη τεχνολογία και μοντέρνο (για την εποχή) ​​σχεδιασμό με ευρύχωρο εσωτερικό και πολύ καλή σχέση τιμής/απόδοσης.

Το πεντάθυρο hatchback (το πιο εμπορικό της γκάμας) ήταν σημαντικά (40 χιλιοστά) μακρύτερο και 15 χιλιοστά πιο φαρδύ από το Favorit, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ήταν αυξημένη κατά 21 λίτρα. Το πλαίσιο κέρδισε σημαντικά σε ακαμψία (λόγω των υλικών και της σχεδίασης), η οποία σε συνδυασμό με την διαφορετική διάσταση των τροχών), την βελτιωμένη γεωμετρία του εμπρός άξονα μείωσε αισθητά τον θόρυβο κύλισης. Σε αυτό προσθέστε και το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, το οποίο επαληθεύθηκε με crash test από το Γερμανικό ΚΤΕΟ (TÜV) το 1995. Η παραγωγή και η συναρμολόγηση του νέου μοντέλου ανταποκρίνονταν επίσης σε αυστηρά πρότυπα ποιότητας, όπως αποδεικνύεται από την πιστοποίηση ISO 9002. Μάλιστα το τμήμα παραγωγής κινητήρων στο Mladá Boleslav ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Skoda, το οποίο πληρούσε αυτές τις υψηλές απαιτήσεις.

Advertisement

Ο βασικός κινητήρας της Skoda Felicia ήταν ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1289 κ.εκ, με ισχύ 54 ή 68 ίππων ανάλογα με την παραλλαγή. Ένας ισχυρότερος κινητήρας 1.6 MPI με 75 ίππους και 1.900 κ.εκ. 64 ίππων diesel προστέθηκαν στη σειρά το 1995. Την ίδια χρονιά, η Skoda επέκτεινε την οικογένεια μοντέλων με τo Felicia Combi και τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου με το van Felicia Vanplus και το Felicia Pickup (από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Kvasiny). Τα επαγγελματικά οχήματα ήταν πολύ δημοφιλή: Από το 1996 έως το 2000, η Skoda παρήγαγε σχεδόν 19.000 μονάδες, οι οποίες έγιναν best sellers στη Λατινική Αμερική ως «Volkswagen Caddy».

Advertisement

Πολλές σύγχρονες επιλογές εξοπλισμού πέρασαν στα αυτοκίνητα της Skoda με το Felicia, για παράδειγμα, ABS, μέχρι τέσσερις αερόσακους, o κλιματισμός, το υδραυλικό τιμόνι, τα ρυθμιζόμενα σε ύψος και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, οι δερμάτινες επενδύσεις και το on board computer. Για να τιμήσει την 100η επέτειο από την ίδρυση της εταιρείας, η Skoda παρουσίασε μια πολυτελή έκδοση την: Felicia Laurin & Klement, το 1995. Ακολούθησαν και άλλες ειδικές εκδόσεις, όπως η: Felicia Atlanta.

 

Η Felicia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Advertisement

Από το 1995 έως το 1997, η Felicia συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με μία έκδοση Kit Car. Το 1996, οι Σουηδοί Stiq Blomqvist / Benny Melander πήραν την τρίτη θέση στο RAC Rally και κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων kit cars μέχρι 2000 κ.εκ. Το 1997, η Skoda πήρε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία της με την Felicia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Τον Φεβρουάριο του 1998 η Skoda ξεκίνησε το facelift της Felicia. Η αναβάθμιση του προϊόντος περιελάβανε διαφορετικά φωτιστικά σώματα και «μάσκα». Αυτό το νέο μοντέλο υιοθέτησε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα, που χαρακτήρισε την μεγαλύτερη Octavia. Τον Ιούνιο του 2001, η καριέρα της Skoda Felicia έληξε μετά από 1.401.489 οχήματα. Η διάδοχός της, η Fabia, συνεχίζει την επιτυχία της.

Trivia

Η παραγωγή ξεκίνησε με 50 πρωτότυπα στο εργοστάσιο του Vrchlabí στις 5 Σεπτεμβρίου 1994.
Η κανονική παραγωγή όμως έγινε στο εργοστάσιο του  Mlada Boleslav, τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου. Το πρώτο μοντέλο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 10:20 την ίδια μέρα.
Εννέα ημέρες αργότερα, στις 26 Οκτωβρίου 1994, η Skoda παρουσίασε στο κοινό τρεις νέες hatchback Felicia στα χρώματα της τσεχικής σημαίας.
Για την δημιουργία της Felicia χρησιμοποιήθηκαν 1.187 νέα κομμάτια.
Το όνομα Felicia δεν προήλθε μόνο από το μοντέλο του 1960 αλλά και από τη λατινική λέξη «Felicitas» (ευτυχία).

Και μία σπάνια έκδοση

Αν βρείτε ένα από τα Felicia Fun κρατήστε το (κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα). Είναι ένα από τα 4000 οχήματα αναψυχής… που δημιουργήθηκαν με βάση το ελαφρύ ανοιχτό φορτηγό (pick-up). Το μοντέλο χαρακτηρίστηκε από το ευπροσάρμοστο εσωτερικό του 2 + 2 θέσεων και το κίτρινο χρώμα στο οποίο παραγόταν.