Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Skoda 935 Dynamic: Το αεροδυναμικό πρωτότυπο συμπλήρωσε 85 χρόνια ζωής

Ελλάδα 3:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Skoda 935 Dynamic: Το αεροδυναμικό πρωτότυπο συμπλήρωσε 85 χρόνια ζωής

ΝΕΑ

Skoda 935 Dynamic: Το αεροδυναμικό πρωτότυπο συμπλήρωσε 85 χρόνια ζωής

ΝΕΑ

Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,37, αποτέλεσε ένα εκ των πιο αεροδυναμικών μοντέλων της εποχής του.

Advertisement
Advertisement

Με αφορμή τη συμπλήρωση 85 χρόνων από την κατασκευή του του πρωτότυπου οχήματος Skoda 935 Dynamic, η τσεχική μάρκα ανατρέχει στο παρελθόν του μοντέλου, συστήνοντάς το με το κοινό.

Το ιδιαίτερα αεροδυναμικό όχημα απέβαλε την κουκούλα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Πράγας το 1935 εντυπωσιάζοντας τόσο για τη σχεδίασή του, όσο και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Σήμερα, πολλές δεκαετίες αργότερα, αφού υποβλήθηκε σε ενδελεχείς επισκευές, συνιστά υπερήφανο μέλος του Μουσείου της Skoda, το οποίο εδρεύει στα κεντρικά της μάρκας στο Mlada Boleslav.

Κατά τη σχεδίαση του εντυπωσιακού αεροδυναμικού καλουπιού του, εφαρμόστηκαν καινοτόμες – για την εποχή – τεχνικές οι οποίες έμελλε να σημαδέψουν την αυτοκίνηση. Αυτές «χάρισαν» στο 935 συντελεστή οπισθέλκουσας 0,37, τιμή ιδιαίτερα χαμηλή, πόσω μάλλον για το έτος 1935. Η συσσωρευμένη εμπειρία από την κατασκευή του 935 Dynamic εφαρμόστηκε στην ανάπτυξη του μοντέλου ευρείας παραγωγής Skoda Popular Monte Carlo (1936), καθώς και στην “αθλητική έκδοση” Skoda Rapid 1500 OHV (1939).

Advertisement
Advertisement

Πέρα από την αεροδυναμική, το 935 Dynamic σαγήνευσε τους φίλους της τεχνολογίας και για έναν ακόμη λόγο.  Ως κινητήρας μπόξερ, το υδρόψυκτο τετρακύλινδρο μοτέρ έχει αντίθετους κυλίνδρους και είναι τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα, δίνοντας την εντύπωση πως το όχημα είναι κεντρομήχανο.

Με αυτό τον τρόπο, μειώθηκε το κέντρο βάρους, γεγονός που βελτιστοποίησε την επιδόσεις του. Το μοτέρ απέδιδε 55 ίππους ενώ η τελική αγγίζει τα 130 km/h. H ισχύς φτάνει στους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού 4ταχυτου κιβωτίου, το οποίο κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρεία Cotal.

Advertisement

Η γνώση που αντλήθηκε μέσω της ανάπτυξης του μοντέλου αποτέλεσε το έναυσμα για τη Skoda ώστε να εισάγει το Monte Carlo Rally του 1937 σε μια πιο compact έκδοση. Εν τέλει, το 1936, οι Zdnenek Pohl και Jaroslav Hausman θριάμβευσαν στην κατηγορία τους με το μοντέλο Skoda Popular roadster.

Στη συνέχεια, ο επικεφαλής σχεδιασμού, Karel Hrdlicka, επισήμανε πως θα μετέτρεπε το 935 σε αγωνιστικό – αποβάλλοντας τα περιττά βάρη – αποκλειστικά για τον Pohl. Ως εκ τούτου, μια ράλι έκδοση έλαβε σάρκα. Ποτέ, ωστόσο, δεν «πάτησε» στη γραμμή εκκίνησης, μιας και η ανάπτυξη του αγωνιστικού έλαβε τέλος το 1939.

Advertisement

Το αυτοκίνητο πουλήθηκε το 1939 σε ιδιώτη αγοραστή και στη συνέχεια (δεκαετία του ’60) η Skoda το εξαγόρασε από τον ίδιο. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο μουσείο της Skoda στο Mlada Boleslav.

Δείτε επίσης:

Advertisement

Το 2021 έρχεται η νέα Skoda Fabia

20 χρόνια Skoda Fabia Combi: Η επιτομή της ευρυχωρίας

Skoda Octavia 1.0 TSI e-TEC με υβριδική τεχνολογία