Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

20 χρόνια Skoda Fabia Combi: Η επιτομή της ευρυχωρίας

  • newsautoteam

Παρά το μικρό της ανάστημα, η station wagon εκδοχή του Fabia έμελλε να χαράξει μια τομή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία χάρη στην εντυπωσιακή ευρυχωρία της.

Η station wagon έκδοση του Skoda Fabia, η οποία φέρει την κωδική ονομασία “Combi”, συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής και η τσεχική μάρκα προχωρά σε μια αναδρομή στο ένδοξο παρελθόν του μοντέλου.

Λανσαρίστηκε μόλις ένα χρόνο μετά την hatchback έκδοση του Fabia, και γρήγορα απέσπασε τον τίτλο του “Car Of the Year”, για το έτος 2001 στην Τσεχία. Μεγάλα όπλα στη φαρέτρα του ήταν ο ιδιαίτερα εντυπωσιακός αποθηκευτικός του χώρος, o οποίος δεν συνεπαγόταν αυξημένες διαστάσεις.

Ειδικότερα, παρά το πενιχρό του «μπόι» (4,22 μέτρα), έφερε χωρητικότητα που κυμαινόταν από 426 έως και 1.225 λίτρα (με αναδίπλωση των πίσω θέσεων), γεγονός που το κατέστησε σε ένα εκ των πιο αγαπημένων οικογενειακών αυτοκινήτων. Με το πέρασμα των χρόνων, η ευρυχωρία ολοένα και αυξανόταν, μέχρι να καταλαγιάσει στα 1.460 λίτρα.  

Άξιος πρεσβευτής του ονόματος “Fabia”

Αδιάψευστος μάρτυρας ο όγκος πωλήσεων του, ο οποίος αποτυπώνεται σε 1.5 εκατ. πωληθείσες μονάδες -και στις τρεις γενιές του αυτοκινήτου- συμπεριλαμβανομένης της επαγγελματικής έκδοσης Praktik. Το εν λόγω νούμερο καταδεικνύει πως πάνω από το 1/3 των πωλήσεων του μοντέλου Fabia, αφορούσε τη station wagon εκδοχή του.

 

1η γενιά: High-tech

Πέρα από την ευρυχωρία του, φιλοσοφικός πυρήνας του Combi συνιστούσε και η high-tech -για την εκάστοτε εποχή- τεχνολογία. Συγκεκριμένα, η πρώτη γενιά του μοντέλου (2000-2007) κέρδισε μια θέση στην καρδιά του αγοραστικού κοινού χάρη σε πολλά μοντέρνα συστήματα, όπως είναι αυτό της πλοήγησης, το cruise control, οι αισθητήρες στάθμευσης, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESC και ο αυτόματος κλιματισμός.

Σε επίπεδο κινητήρων, διατίθεντο τέσσερα μοτέρ βενζίνης των 1,4 και 2.0 λίτρων και απόδοση που κυμαινόταν μεταξύ 60 ps και 85 ps. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επιλέξουν και μεταξύ δύο ντιζελοκινητήρων των 1,9 λίτρων, εκ των οποίων ο ένας «στάβλιζε» 64 άλογα, ενώ ο έτερος (turbo) 100 άλογα.

2η γενιά: Η άφιξη των “αθλητών”

Το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς σήμανε την παραγωγή του Combi και σε δύο εκδόσεις που εξέπεμπαν off road διάθεση. Ο λόγος για τις Scout και Scoutline, οι οποίες έφεραν μια ρωμαλέα όψη χάρη στην αφθονία πλαστικών προστατευτικών, τόσο στο εμπρός και πίσω τμήμα του μοντέλου όσο και στα «πλευρά του», όπου δέσποζαν οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών.

Από τη γκάμα των Combi δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και μια αθλητική εκδοχή η οποία μετενσαρκωνόταν διά της έκδοσης RS. Εκτός από το σπορτίφ λουκ, ο “αθλητής” Combi διακρινόταν και για τις επιδόσεις του. Κάτω από το καπό φιλοξενείτο ο κινητήρας 1,4 TSI, ο οποίος στάβλιζε 180 ίππους. Η κορυφαία έκδοση, η οποία κυκλοφρόρησε μεταξύ 2010 και 2014, ενσωμάτωνε στον βασικό εξοπλισμό ένα 7ταχυτο κιβώτιο DSG.

Επιπροσθέτως, το Combi λανσαρίστηκε και στην έκδοση Monte Carlo, αποτίνοντας φόρο τιμής στην λαμπρή ιστορία της μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το δυναμικό χαρακτήρα του τόνιζαν οι μαύρες αποχρώσεις στο αμάξωμα, όπως και το σπορ σύστημα ανάρτησης. Το μαύρο χρώμα κυριαρχούσε και στο εσωτερικό, ενώ μια ξεχωριστή νότα έδιναν τα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες λεπτομέρειες, όπως και το δερμάτινο τιμόνι.

 

Δείτε επίσης:

Skoda Octavia 1.0 TSΙ e-TEC με υβριδική τεχνολογία

Skoda: Νέα επεξεργασία στον κινητήρα για χαμηλή κατανάλωση

50 χρόνια από το θρυλικό Skoda 110 R

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto