Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

Ο Πούτιν επαναφέρει τη… Σοβιετική Ένωση στους δρόμους

  • newsautoteam

Back in the USSR. Η αποχώρηση της Renault από την Ρωσία επαναφέρει στο προσκήνιο κειμήλια από το Σοβιετικό παρελθόν, όπως την αναβίωση της αλήστου μνήμης Moskvitch.

H εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία και οι κυρώσεις των Δυτικών, έχουν πολλές παράπλευρες συνέπειες και μερικές αναπάντεχες διαδρομές στην Ιστορία. Και ένα από αυτά είναι η αναγέννηση της Moskvitch, της εταιρίας που συνδέθηκε με την Σοβιετική εποχή, και η οποία θα ξαναβγεί στην αγορά μετά την αποχώρηση της Renault από την Ρωσία.

Όπως ανακοινώθηκε στις αρχές της εβδομάδας, η Renault παρέδωσε τις εγκαταστάσεις της στην χώρα στον δήμο της Μόσχας, έναντι συμβολικού ποσού και με την δυνατότητα να την ξαναπάρει πίσω σε διάστημα 6 ετών, χωρίς κάποιο αντίτιμο, εκτός από τις επενδύσεις που θα έχουν κάνει μέχρι τότε οι Ρώσοι.

Ο δήμαρχος της Μόσχας Sergei Sobyanin άρχισε αμέσως να κάνει μεγαλεπήβολα σχέδια για την αξιοποίηση των εκ των πραγμάτων κρατικοποιημένων πλέον εγκαταστάσεων της Renault. Kαι μεταξύ άλλων είπε ότι το εργοστάσιο, με την “μεγάλη και δοξασμένη ιστορία, θα ξεκινήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με την ταμπέλα της Moskvitch”, ένα όνομα που σταμάτησε να υπάρχει πριν δύο δεκαετίες, λίγο μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.

“Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο. Έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, αλλά εμείς δεν μπορούμε να αφήσουμε χιλιάδες εργάτες χωρίς δουλειά” είπε ο Sobyanin. Και συνέχισε λέγοντας ότι “μέσα στο 2022 θα ανοίξουμε μία νέα σελίδα στην ιστορία της Moskvitch”.

Tα αυτοκίνητα της Moskvitch, που σημαίνει “με καταγωγή από τη Μόσχα” (ο Μοσχοβίτης με άλλα λόγια) κατασκευάζονταν επί σειρά ετών στην Σοβιετική Ένωση, και ήταν σχεδιασμένα ως φθηνή και αξιόπιστη επιλογή για τους Ρώσους, με εξαρτήματα που κατασκευάζονταν στην χώρα και εισάγονταν και από την Ανατολική Γερμανία.

Μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η Moskvitch ιδιωτικοποιήθηκε και αργότερα ακολούθησε την μοίρα πολλών εταιριών της εποχής και πτώχευσε. Υπάρχουν ακόμα σε κυκλοφορία περίπου 200.000 Moskvitch στην Ρωσία, από τα οποία 46.000 είναι πάνω από 35 χρονών σε ηλικία.

Πάντως η επιστροφή της “θρυλικής” Moskvitch όπως την αποκάλεσε ο Sobyanin ίσως τελικά αποδειχθεί κάπως δύσκολη για τον δήμαρχο της Μόσχας.

Σύμφωνα με αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ρωσίας, χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και πάνω από 1 δισ. δολάρια για να εξελιχθεί ένα νέο αυτοκίνητο, ακόμα και με τα στάνταρ της Σοβιετικής εποχής.

Πολύ δε περισσότερο όταν στα σχέδια του δημάρχου της Μόσχας δεν είναι απλά να συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ήδη ανακοίνωσε ότι θα φτιάχνει και ηλεκτρικά.

Για να προχωρήσει το μεγαλεπήβολο σχέδιό του, ο δήμαρχος της Μόσχας υπόσχεται ότι θα χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα μπορεί να προμηθευτεί μέσα από την Ρωσία. Και μάλιστα θα έχει την βοήθεια της ρωσικής εταιρίας παραγωγής φορτηγών Κamaz για να επιτύχει τον στόχο του.

Πάντως η Kamaz, αν και δηλώνει αρχικά πρόθυμη να βοηθήσει, υποστηρίζει ότι υπάρχουν πολλά πρακτικά θέματα που πρέπει να λυθούν πριν προχωρήσει κάποια συνεργασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αποχωρεί οριστικά η Renault από τη Ρωσία
Στον… πάγο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ρωσία
Η Renault αναστέλλει τις δραστηριότητές της στη Ρωσία

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto