Πρώτη επαφή με το Renault Rafale
ΝΕΑΠρώτη επαφή με το Renault Rafale
ΝΕΑΗ Renault συνεχίζει τις πτήσεις της σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη. Και με το Rafale μπαίνει δυναμικά στον χώρο των μεγάλων coupe crossover με την δική της πολυτελή και ιδιαίτερα φινετσάτη ναυαρχίδα.
Υπάρχουν εποχές που κάθε εταιρία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Εκεί δηλαδή που πρέπει να αφήσει την comfort zone της και να ανοιχθεί σε νέες και αχαρτογράφητες περιοχές. Και για την Renault αυτή η εποχή των μεγάλων αποφάσεων και των σημαδιακών αλλαγών φαίνεται ότι είναι τώρα.
WHAT CAR
Έχοντας κατακτήσει δάφνες και πωλήσεις στις μαζικές κατηγορίες, έχοντας εμβαθύνει στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα (είτε αυτά αφορούν τα υβριδικά συστήματα κίνησης είτε τις ψηφιακές παροχές), και με το μάτι και τις επενδύσεις στραμμένες προς την ηλεκτροκίνηση, έφθασε η ώρα για τη Renault να αναζητήσει την τύχη της στο πιο premium κομμάτι της αγοράς.
Το νέο Rafale είναι ένα αποφασιστικό βήμα για την γαλλική εταιρία να ανέβει στην ταξική διαστρωμάτωση της ευρωπαϊκής αγοράς. Ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερα δυναμικό σπορ crossover, το οποίο μπαίνει με αξιώσεις στην καρδιά των πολυτελών μοντέλων του D-Segment, φέρνοντας μαζί του την γαλλική σχεδιαστική φινέτσα μαζί με τις πατροπαράδοτες για τη Renault οδηγικές ανησυχίες.
Η νέα ναυαρχίδα της Renault δεν είναι παιδί ενός βιομηχανικού σωλήνα. Ούτε μία βεβιασμένη απόφαση της στιγμής. Ήδη έχουν δοθεί τα πρώτα δείγματα γραφής μέσω του Austral και του νέου Espace (το οποίο δυστυχώς δεν θα δούμε στην χώρα μας). Και το Rafale προκύπτει ως φυσική συνέχεια αυτής της νέας δυναμικής Renault, με ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από στιλ και σχεδιαστική αυτοπεποίθηση.
Με μήκος που φθάνει τα 4,71 μέτρα και πλάτος τα 1,86 μέτρα, το Rafale βρίσκεται για τα καλά πλέον στα πλαίσια της κατηγορίας D. Το σχεδιαστικό highlight πάντως και αυτό που δίνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο είναι το χαμηλό ύψος των 1,61 μέτρων και η γεμάτη ένταση σχεδίαση του πίσω μέρους.
Εκεί ακολουθείται η σύγχρονη μόδα των coupe crossover με την οροφή να παρουσιάζει μεγάλη κλίση προς τα πίσω δημιουργώντας ένα σχήμα με έντονη προσωπικότητα και σπορτίφ προδιαγραφές. Η απόσταση από το έδαφος στα 180 χιλιοστά προσφέρει το SUV άλλοθι και την ψηλή θέση οδήγησης που ωθεί τις πωλήσεις. Όμως έχοντας την ευκαιρία να το δούμε από κοντά σε πρώτη προβολή, το Rafale καταφέρνει να δείχνει περισσότερο δυναμικό και με focus στην ικανοποίηση του οδηγού.
Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων αλλά και τα αυξημένα μετατρόχια κατά 40 χιλιοστά σε σχέση με το Espace σε συνδυασμό και με τις ζάντες των 20 ιντσών ολοκληρώνουν μία πολύ στιβαρή και επιβλητική παρουσία στον δρόμο, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ υπερβολική ή πομπώδης όπως συμβαίνει με τα αντίστοιχα μοντέλα του γερμανικού -κυρίως- ανταγωνισμού.
Η σχεδίαση του αμαξώματος συνδυάζει με πολύ έξυπνο και αισθητικά ψαγμένο τρόπο τις γωνίες και τις καμπύλες της νέας σχεδιαστικής αντίληψης της Renault, δημιουργώντας ένα σχήμα που δείχνει ισορροπημένο όσο και επιβλητικό.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στο εμπρός μέρος, με την εντυπωσιακή κάθετη 3D κλειστή μάσκα με τα μικρά “αστεράκια” σε μπλε φόντο και το νέο σήμα της εταιρίας να αποτελούν ίσως το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι του σχεδίου.
Το παρών δίνουν και τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα που θα αποτελέσουν από εδώ και στο εξής την φωτιστική υπογραφή της Renault, αρχής γενομένης από το νέο Clio. Πέρα από την εντυπωσιακή σχεδίασή τους τα φώτα αυτά έχουν και εξελιγμένες τεχνολογικές λειτουργίες που τους επιτρέπει η τεχνολογία LED που εφαρμόζουν.
Στο πίσω μέρος, τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος έτσι ώστε να προσδίδουν μία εντύπωση μεγαλύτερου πλάτους στο όχημα, ενώ έχουν και μία πολύ όμορφη 3D κατασκευή, που τονίζει ακόμα περισσότερο τον high-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Μεταξύ των λεπτομερειών που κάνουν την διαφορά είναι και τα νέα χρώματα που παρουσιάζει η Renault για πρώτη φορά σε αυτό το μοντέλο. Το πιο χαρακτηριστικό από αυτά είναι το Alpine Blue, ένα χρώμα που συνδέεται με το παρελθόν της μάρκας και την Alpine, με λίγο πιο βαθιά απόχρωση στο Rafale από ότι στην Alpine Α110.
Περνώντας στο σαλόνι, οι άνθρωποι της Renault έβαλαν τα δυνατά τους ώστε το αυτοκίνητο να δείχνει και να είναι ουσιαστικά premium σε όλα τα επίπεδα. Ακόμα και αν το ταμπλό διατηρεί το ίδιο layout του Austral (και του Espace), οι τεχνικοί προσπάθησαν να αναβαθμίσουν το ψηφιακό περιβάλλον, δημιουργώντας πολύ μοντέρνα γραφικά και μοναδικά θέματα αποκλειστικά για το Rafale.
Υπάρχουν και εδώ οι δύο γνωστές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και μία σε κάθετη διάταξη με διαγώνιο 12 ιντσών για το ιδιαίτερα πλούσιο σε δυνατότητες και χαρακτηριστικά σύστημα πολυμέσων.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του ταμπλό είναι πολύ ποιοτικά και με premium αίσθηση, ενώ συνδυάζονται με ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο σύστημα εσωτερικού φωτισμού που δημιουργεί ένα πολύ όμορφο περιβάλλον για τους επιβάτες.
Τις εντυπώσεις κερδίζουν επίσης τα νέα μπάκετ καθίσματα αποκλειστικά για το Rafale με επένδυση από ανακυκλωμένο δέρμα Alcantara, τα οποία μάλιστα εφοδιάζονται με το φωτιζόμενο σήμα της Alpine που μπορεί να αλλάξει χρωματισμό ανάλογα με την επιλογή που έχει γίνει στον εσωτερικό φωτισμό.
Το απόλυτο highlight του σαλονιού πάντως είναι η μεγάλη γυάλινη οροφή, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Solarbay. Πρόκειται για μία “ενεργή” ηλιοροφή τεχνολογίας υγρών κρυστάλλων, χωρίς το κλασικό σκιάδιο, που μπορεί να ρυθμίζει την διαπερατότητα του τζαμιού σε διάφορα στάδια και ανάλογα με τις επιθυμίες των επιβατών.
Πέρα από τις εντυπώσεις, η συγκεκριμένη ηλιοροφή έχει και το πλεονέκτημα ότι αφήνει επιπλέον χώρο 30 χιλιοστών πάνω από τα κεφάλια των επιβατών σε σχέση με μία κλασική ηλιοροφή.
Σε ό,τι αφορά τους χώρους, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους μεγάλη ευχέρεια κινήσεων, τόσο για τα γόνατά τους όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Ενώ την ζωή τους διευκολύνει ακόμα περισσότερο ένα έξυπνα σχεδιασμένο υποβραχιόνιο, με θέσεις για κινητές συσκευές, ποτηροθήκες και θύρες φόρτισης. Το πορτ-μπαγκάζ επίσης κορυφαίο σε χωρητικότητα φθάνοντας τα 627 λίτρα.
Περιττό να πούμε ότι το Rafale εφοδιάζεται με ό,τι πιο εξελιγμένο διαθέτει το γκρουπ σε ηλεκτρονικά συστήματα για την διασύνδεση και την υποβοήθηση του οδηγού. Μάλιστα πολλά από αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης, έτσι ώστε να “εκπαιδεύονται” και να προσαρμόζονται στις ανάγκες του χρήστη.
Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό υπόβαθρο, το νέο Rafale βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD του γκρουπ Renault-Nissan-Mitsubishi, το οποίο χρησιμοποιείται και στο Austral, αλλά εδώ βρίσκεται σε μία νέα εκδοχή αυτού που υπάρχει στο Espace με λίγο αυξημένα τα μετατρόχια.
Η ανάρτηση είναι εξελιγμένη ειδικά για αυτό το μοντέλο διαθέτοντας στάνταρ πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και την βελτιωμένη εκδοχή του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4Control Andvanced.
To σύστημα αυτό επιτρέπει στους τροχούς να μπορούν να στρίβουν κατά 1 μοίρα στην κατεύθυνση της κίνησης σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ/ώρα, και έως και 5 μοίρες σε αντίθετη κατεύθυνση με τους εμπρός τροχούς σε χαμηλές ταχύτητες. Το τελευταίο βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία του μεγάλου σε μέγεθος Rafale, το οποίο έχει ακτίνα στροφής 10,4 μέτρα, νούμερο που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο πόλης.
Υπάρχει επίσης το ηλεκτρονικό σύστημα Vehicle Motion Control 2 το οποίο ελέγχει σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζει ανάλογα με το οδόστρωμα την λειτουργία της ανάρτησης, διαφορετικό σετ αμορτισέρ-ελατηρίων και αντιστρεπτικών για πιο σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά και μία πιο direct κρεμαγέρα για καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι στην γρήγορη οδήγηση.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, στην αρχική φάση του Rafale θα υπάρχει μία επιλογή, αυτή με το υβριδικό σύστημα των 200 ίππων, το οποίο ήδη χρησιμοποιεί η εταιρία τόσο στο Austral όσο και στο Espace. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων με τους 130 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, των 70 και 34 ίππων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 2 kWh/400V.
To σύστημα συνδυάζεται με το κιβώτιο multimode της Renault το οποίο αξιοποιεί στο μέγιστο την συνύπαρξη των κινητήρων, εξασφαλίζοντας ότι το Rafale μπορεί να κινείται έως και το 80% μιας διαδρομής μέσα στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το σύστημα διαθέτει επίσης και λειτουργία ανάκτησης της ενέργειας η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερα επίπεδα μέσω paddle στο τιμόνι.
Σε δεύτερη φάση θα προστεθεί στην γκάμα του Rafale και μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, και πάλι με υβριδικό σύστημα και απόδοση 300 ίππων. Στην έκδοση αυτή θα προστεθεί και ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, κάνοντας το πιο δυνατό Rafale και τετρακίνητο. Αργότερα θα λανσαριστεί και η plug-in υβριδική έκδοση, για την οποία προς το παρόν δεν υπάρχουν ακριβή τεχνικά στοιχεία.
Συνοψίζοντας το Rafale δείχνει μία σωστά μελετημένη κίνηση για μία Renault που θέλει να ανεβάσει τους ρυθμούς της και να αλλάξει το βιομηχανικό της status. Το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά σε έναν περίπου χρόνο, με την τιμή του να μην μπορεί ακόμα να προσδιοριστεί (θα είναι πάντως αρκετά ψηλότερα από το αντίστοιχο Austral).
Οι Γάλλοι έχουν επίγνωση των δυσκολιών του εγχειρήματος, όμως αυτή είναι η πρόκληση κάθε μεγάλης απόφασης μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Και το Rafale δείχνει ετοιμοπόλεμο και σωστά τοποθετημένο ώστε να επιτύχει τον στόχο του: να ανεβάσει τη Renault κατευθείαν στην καρδιά των πολυτελών κατηγοριών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο Renault 5 θα μειώνει το λογαριασμό ρεύματος στο σπίτι σας
Όλη η τεχνολογική επανάσταση, σ’ ένα πρωτότυπο
Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200