Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρόσθετοι δασμοί και για τους Ευρωπαίους, που εισάγουν από την Κίνα!

Ελλάδα 1:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρόσθετοι δασμοί και για τους Ευρωπαίους, που εισάγουν από την Κίνα!

ΝΕΑ

Πρόσθετοι δασμοί και για τους Ευρωπαίους, που εισάγουν από την Κίνα!

ΝΕΑ

Τι προβλέπει η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει στις 12 Ιουνίου νέους δασμούς που στοχεύουν κυρίως στην τιμωρία των επιδοτούμενων Κινέζων κατασκευαστών.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για τους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές που αναφέρονται ονομαστικά και βέβαια για όλους τους άλλους που εντάσσονται στην ίδια κατηγορία με αυτούς -και ανάλογα με το αν συνεργάστηκαν ή όχι στην έρευνα για τις επιδοτήσεις- ο τελικός δασμός προκύπτει προσθέτοντας τους επιπλέον δασμούς στο αρχικό 10%.

Έτσι τα τελικά ποσοστά των δασμών διαμορφώνονται ως εξής:

  • BYD: 27,4%
  • Geely: 30%
  • SAIC: 48,1%
Advertisement
Advertisement

Αυτή μοιάζει να είναι μόνο η αρχή, της αυστηροποίησης των μέτρων της ΕΕ.. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα και τα εισάγουν πίσω στη γηραιά ήπειρο, θα πληγούν με πρόσθετους φόρους 21% από την ΕΕ! Προσθέτοντας, δηλαδή τον αρχικό δασμό του 10%, ο τελικός ανέρχεται στο 31%.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι νέοι δασμοί και η λήψη αυτών των μέτρων στοχεύουν στην αποφυγή της ισοπέδωσης των όρων ανταγωνισμού της Ευρώπης, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εκτός, όμως, από οτυς μεγάλους Κινέζους κατασκευαστές, που (όπως θεωρεί) με τη βοήθεια κρατικών επιδοτήσεων, δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πλήττει επίσης εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz, η BMW, ο όμιλος Renault (Dacia) και φυσικά το VW Group, που επί σειρά ετών είχε μεγάλο μερίδιο στη αγορά της Κίνας.\

Advertisement

Ενώ υπάρχει φυσικά και το διόλου ευκαταφρόνητο γκρουπ ευρωπαϊκών εταιρειών, που έχει εξαγοραστεί πλήρως, από Κινέζους κατασκευαστές, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη Volvo, που ως γνωστόν ανήκει στην Geely.

Πλήττει, δηλαδή, τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν μεταφέρει μέρος της παραγωγής από την Ευρώπη στην Κίνα, λόγω της φθηνών εργατικώς, αλλά και της τεράστιας ζήτησης για νέα προϊόντα.

Advertisement