Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Προσοχή! Οι νέοι δασμοί δεν είναι ανάλογοι με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας

Ελλάδα 14:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Προσοχή! Οι νέοι δασμοί δεν είναι ανάλογοι με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας

ΝΕΑ

Προσοχή! Οι νέοι δασμοί δεν είναι ανάλογοι με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας

ΝΕΑ

Το Newsauto.gr δημιούργησε έναν χρήσιμο οδηγό για να μπορέσει κανείς να διαπιστώσει πόσο επιβαρύνεται το τελωνείο σε κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο.

Advertisement
Advertisement

Έναν άκρως χρήσιμο οδηγό για τους ιδιώτες αλλά και τους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατασκεύασε το Newsauto.gr σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να μπορούν να υπολογίσουν το ακριβές ποσό των δασμών. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι είναι πολύ εύκολο να μπερδευτούν και στο τέλος να πληρώσουν υπέρογκους δασμούς για το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που θέλουν να εισάγουν καθώς πιστεύουν ότι πληρεί την οδηγία ρύπων Euro6 και έχει χαμηλό τελωνείο ενώ στην πραγματικότητα το κόστος εκτελωνισμού μπορεί να καθιστά την εισαγωγή του ασύμφορη!

Ξεκινώντας από τα Euro6 το Τέλος Ταξινόμησης στα καινούρια σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού στα καινούρια είναι κλιμακωτός και οι αυξημένοι συντελεστές αφορούν μόνο το υπερβάλλον ποσό.

Advertisement
Advertisement

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 η επιβάρυνση των συντελεστών κυμαίνεται έως και 200% καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα που πληρούν την αρχική οδηγία με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2012.

Ειδικότερα η Οδηγία ρύπων Euro6 a (N, O, P) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200%.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 b (Q, R,S) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2013 δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν θα επιβαρυνθεί με 100%.

Advertisement

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 b (T) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2015 επιβαρύνεται με ποσοστό 100%.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 b (U,V) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2016 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Advertisement

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 b (W) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2018 επιβαρύνεται με ποσοστό 50%.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 b (Χ,Υ) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2019 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZA) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 επιβαρύνεται με ποσοστό 50%.

Advertisement

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZB) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2019 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZC) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2019 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZD) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 επιβαρύνεται με ποσοστό 50%.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZE) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 c (ZF) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 d-Temp (ZG) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 επιβαρύνεται με ποσοστό 50%.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 d-Temp (ZH) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2019 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 d-Temp (ZI) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2019 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro 6 d (ZJ) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/8/2018 επιβαρύνεται με ποσοστό 50%.

Χωρίς επιβάρυνση πέραν του βασικού Τέλους Ταξινόμησης που επιβάλλεται και στα καινούρια απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων έχουν και τα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 6d (ZK) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/08/2019, Euro 6d (ZL) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/08/2019, Euro 6d (ZX) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/08/2019, Euro 6d (ZY) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/08/2019 και Euro 6d (ZΖ) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/08/2019.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro5 χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς πέραν του Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 1.000 ευρώ μπορεί το κόστος εκτελωνισμού να μην είναι εκείνο που φαντάζεστε και εν τέλει η εισαγωγή του μεταχειρισμένου μπορεί να είναι ασύμφορη.

Ειδικότερα η οδηγία ρύπων Euro5 a (Α) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200% και Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 a (Β) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200% και Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 a (C) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200% και Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 a (D) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200% και Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 a (E) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200% και Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 b (F, G, H, I) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2013 δεν είναι ξεκάθαρο αν θα επιβαρυνθούν με ποσοστό 100%.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 b (J) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2015 επιβαρύνεται με ποσοστό 100%.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 b (K) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2015 επιβαρύνεται με ποσοστό 100%.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 b (L, M) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2016 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Η Οδηγία ρύπων Euro5 α (N, O, P) με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης 31/12/2012 επιβαρύνεται με ποσοστό 200%.

Επιβάρυνση ανά «χαρακτήρα»

Πέραν των παραπάνω υπάρχουν και επιπλέον χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 τα οποία επηρεάζουν τους δασμούς κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα.

Ειδικότερα τα οχήματα με «χαρακτήρες» ΑΑ, ΒΑ και ΑΒ που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6c και Euro 6b με ημερομηνία τελευταίας ταξινόμησης 31/08/2018 ή 31/08/2019 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης επιβαρύνονται κατά 50%.

Οι «χαρακτήρες» BB, AC, BC, AD,AE, AF, AG, BG, AH, BH, AI, BI, AJ, AK,AL, AX, AY, AZ που πληρούν τις υποκατηγορίες της οδηγίας ρύπων Euro 6 c, b, d, EVAP, Temp και έχουν τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης από 31/08/2019 έως 31/12/2021 δεν επιβαρύνονται αλλά το Τέλος Ταξινόμησης είναι αντίστοιχο με εκείνο του καινούριου απομειωμένο λόγω ετών και χιλιομέτρων.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζουν οι δασμοί στα αυτοκίνητα! – Στη Βουλή το νομοσχέδιο

Χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους

Τέλος τα ταξίδια με το παλιό αυτοκίνητο…