Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

EE: Χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου στην ηλεκτροκίνηση!

Ελλάδα 14:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

EE: Χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου στην ηλεκτροκίνηση!

ΝΕΑ

EE: Χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου στην ηλεκτροκίνηση!

ΝΕΑ

Ο ACEA ξεκαθαρίζει ότι η Κομισιόν πρέπει τώρα να διασφαλίσει ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω και τα οχήματα μηδενικών εκπομπών να είναι προσιτά για όλους.

Advertisement
Advertisement

Οι ισχυρές εθνικές διαφορές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν ακόμη μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%.

Advertisement
Advertisement

Η ανάλυση δείχνει ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) μιας χώρας, υποδεικνύοντας ότι η προσιτή τιμή παραμένει μείζον ζήτημα.

«Όπως συμβαίνει με τη διανομή της υποδομής φόρτισης, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής του ACEA.

Advertisement

Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τις χαμηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ.

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται μόνο σε πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με το μέσο κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν να ξεπερνά τις 46.000 ευρώ.

Advertisement

Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ (Σουηδία, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία). Το υπόλοιπο ένα τρίτο των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη!

Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αποδίδουν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι.

O Γενικός Διευθυντής του ACEA επισημαίνει ότι: «Για να συνεχιστεί αυτή η πρόοδος ώστε να πετύχουμε μηδενικές εκπομπές CO2, θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει επειγόντως ότι υπάρχουν όλες οι σωστές συνθήκες – και ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω. Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές πρέπει να είναι προσιτά για όλους. ”

Advertisement

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης ζητούν, συνεπώς, κατάλληλα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων μακροπρόθεσμα, και δεσμευτικούς στόχους υποδομής για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

Η ACEA δημοσίευσε τα συγκεκριμένα δεδομένα ενόψει των προτάσεων της επόμενης εβδομάδας για νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ και επανεξέταση της οδηγίας για την εναλλακτική υποδομή καυσίμων – και οι δύο θα αποτελέσουν μέρος της δέσμης μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Fit for 55».

Top 5: χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων + ΑΕΠ τους (2020)

Κύπρος: 0,5% – 23,580 €

Λιθουανία: 1,1% – 17,460 €

Εσθονία: 1,8% – 20,440 €

Κροατία: 1,9% – 12,130 €

Πολωνία: 1,9% – 13,600 €

Κορυφαία 5: χώρες με το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων + το ΑΕΠ τους (2020)

Σουηδία: 32,2% – 45,610 €

Ολλανδία: 25,0% – 45,790 €

Φινλανδία: 18,1% – 42,940 €

Δανία: 16,4% – 53,470 €

Γερμανία: 13,5% – 40,070 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Καμπανάκι» ACEA στην ΕΕ για τις εκπομπές CO2
Ποιες εταιρείες κερδίζουν το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης;
Επιβεβαίωση Newsauto: Η Citroen μετατρέπει την Χάλκη σε «πράσινο» νησί!