Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο περίπλοκο ήταν να βάλεις μπροστά ένα αυτοκίνητο πριν από 70 χρόνια;

Ελλάδα 11:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο περίπλοκο ήταν να βάλεις μπροστά ένα αυτοκίνητο πριν από 70 χρόνια;

ΝΕΑ

Πόσο περίπλοκο ήταν να βάλεις μπροστά ένα αυτοκίνητο πριν από 70 χρόνια;

ΝΕΑ

Βίντεο της Skoda μας δείχνει την περιπλοκότητα και επικινδυνότητα του να βάλεις μπροστά ένα αυτοκίνητο πριν από 70 χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Η διαδικασία εκκίνησης των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι κάτι εξαιρετικά εύκολο. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάζεται πλέον ούτε καν να πατήσεις κάποιο κουμπί για να ξεκινήσεις, φοράς μόνο τη ζώνη ασφαλείας, πατάς γκάζι και το αυτοκίνητο ξεκινάει να κινείται χάρη στην έξυπνη τεχνολογία των συστημάτων συνδεσιμότητας.

Τα πράγματα ωστόσο ήταν πολύ διαφορετικά πριν από κάποιες δεκαετίες καθώς χρειαζόταν να προβείς σε μια σειρά διαδικασιών για να βάλεις τελικά μπροστά το αυτοκίνητο. Ένα βίντεο που δημιούργησε η Skoda μας δίνει μια εικόνα των διαδικασιών που έπρεπε να ακολουθήσει ο οδηγός από τη δεκαετία του 1930 μέχρι και τη δεκαετία του 1970.

Advertisement
Advertisement

Ιδιαίτερα στα πρώτα μοντέλα της εταιρείας όπως το 1905 Laurin & Klement Voiturette, ο οδηγός έπρεπε να θέσει σε λειτουργία διακόπτες, να ανοίξει βάνες, να γυρίσει κλειδιά και έπειτα να γυρίσει και τη μανιβέλα στο εμπρός μέρος για να εκκινήσει ο κινητήρας. Μάλιστα, οι άνθρωποι της Skoda αναφέρουν ότι υπήρχαν αρκετοί τραυματισμοί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Αργότερα, τη δεκαετία του 1950 προστέθηκαν μηχανικές μίζες (toggle starters), ωστόσο και πάλι ο οδηγός έπρεπε να ακολουθήσει μια διαδικασία (άνοιγμα βενζίνης, τσοκ, κλπ) προκειμένου να είναι έτοιμο το αυτοκίνητο όταν πατηθεί το μπουτόν της μίζας.

Advertisement

Ίσως η πιο σημαντική αναβάθμιση στη διαδικασία ήρθε το 1964 στο S 1000/1000 MB. Εκείνη τη χρονιά και σε εκείνο το μοντέλο τοποθετήθηκε ηλεκτρικό σύστημα εκκίνησης το οποίο απαιτούσε ουσιαστικά μόνο δύο κινήσεις (κλειδί, τσοκ) για να ξεκινήσει ο κινητήρας να λειτουργεί. Τα επόμενα χρόνια μπήκαν στη ζωή και τα μηχανικά και ηλεκτρικά τσοκ που ουσιαστικά έβαλαν τέλος στην ταλαιπωρία της εκκίνησης ενός αυτοκινήτου.

Advertisement

Πλέον, στα μοντέλα της Skoda το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί KESSY επιτρέπει την εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς καν να πατήσει το μπουτόν εκκίνησης.

Βίντεο της Skoda.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι μαθητευόμενοι της Skoda έκαναν το Enyaq αυτοκινούμενο
Skoda: Το Euro VII απειλεί τις θέσεις εργασίας μας
Δοκιμή: Skoda Enyaq Coupe RS iV