Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσα χάνουν οι κατασκευαστές με την πώληση κάθε ηλεκτρικού;

Ελλάδα 10:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσα χάνουν οι κατασκευαστές με την πώληση κάθε ηλεκτρικού;

ΝΕΑ

Πόσα χάνουν οι κατασκευαστές με την πώληση κάθε ηλεκτρικού;

ΝΕΑ

Μοιάζει οξύμωρο, αλλά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, δεν είναι επικερδής.

Advertisement
Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν χιλιάδες ευρώ (ή δολάρια, ανάλογα με την αγορά), σε κάθε EV που πωλούν και ως επί το πλείστον δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Αυτό δεν είναι κάποιο αυθαίρετο συμπέρασμα, αλλά το πόρισμα της έρευνας του Boston Consulting Group, που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, δεν είναι καθόλου στρωμένος με ροδοπέταλα, πέραν των τεχνικών ζητημάτων που έχουν ήδη εντοπιστεί και συζητηθεί εκτενώς.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν με άξονα την αγορά των ΗΠΑ, για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται, ο κατασκευαστής του χάνει ένα ποσό της τάξεως των 6.000 δολαρίων, δηλαδή περίπου 5.500 ευρώ!

Advertisement
Advertisement

Οι απώλειες αυτές σχετίζονται άμεσα και με το γεγονός ότι ως επί το πλείστον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών, στο γεγονός ότι οι μεταξύ τους συνεργασίες, σε επίπεδο τεχνογνωσίας, δεν έχουν πλησιάσει το ζενίθ της αποτελεσματικότητας και στη συνολική επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης.

Πηγή: autonews.com

“Εάν (οι κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού) δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα σε αυτήν την επόμενη γενιά (ηλεκτρικών οχημάτων)… κάτι θα πρέπει να αλλάξει”, δήλωσε ο Andrew Loh, ανώτερος συνεργάτης στην ηγετική ομάδα αυτοκινήτων της Boston Consulting Group.

Από τα στοιχεί της ίδιας μελέτης, προκύπτει ότι οι ενδιαφερόμενοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου στις ΗΠΑ, απαιτούν χρόνους φόρτισης 20 λεπτών, αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων και να κόστος κτήσης κοντά στα 50.000 δολάρια.

Advertisement

Οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν ανταποκρίνονται σε αυτές τις προσδοκίες και μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών, όπως η Toyota ή η Ford, η οποία προ ετών είχε ως στόχο να «πιάσει» την Tesla, έχουν ανακόψει ταχύτητα.