Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως φτάσαμε στην πέμπτη γενιά του Subaru Impreza WRX;

Ελλάδα 15:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως φτάσαμε στην πέμπτη γενιά του Subaru Impreza WRX;

ΝΕΑ

Πως φτάσαμε στην πέμπτη γενιά του Subaru Impreza WRX;

ΝΕΑ

Το Subaru Impreza δεν είναι το πιο συναρπαστικό σπορ τετράτροχο στον κόσμο, όταν φυσικά δεν συνοδεύεται από τα λογότυπα WRX ή WRX STI. Ας δούμε όμως αυτή την ενδιαφέρουσα ιστορική αναδρομή…

Advertisement
Advertisement

Σε αυτή την περίπτωση πρόκειται για ένα εκπληκτικό μηχάνημα επιδόσεων που εκμεταλλεύεται πλήρως την τεχνογνωσία της Subaru στην τετρακίνηση.

Το τελευταίο μοντέλο απέχει πολύ από το Impreza που παρουσίασε η Subaru πριν από σχεδόν 20 χρόνια. Ένα ολοκαίνουργιο WRX θα κάνει επίσης ντεμπούτο σύντομα ως η πέμπτη γενιά αυτού του μπαρουτοκαπνισμένου πλέον θρυλικού αυτοκινήτου.

Οι ΗΠΑ δεν γνώρισαν από κοντά την πρώτη γενιά Impreza WRX και WRX STI, η οποία είναι αρκετά επιθυμητή σήμερα. Η απογυμνωμένη έκδοση RA πήγε τα πράγματα στα άκρα χωρίς A/C, ABS ή κόρνα. Το 1994, η Subaru παρουσίασε το WRX STI, πήρε το WRX και το αναβάθμισε περαιτέρω.

Advertisement
Advertisement

Η δεύτερη γενιά Impreza εισήγαγε το αμφιλεγόμενο σχέδιο “Bug Eye” αυξάνοντας παράλληλα τις διαστάσεις. Ο σχεδιασμός Impreza “New Age” είδε το στυλ του κουπέ αμαξώματος να εξαφανίζεται, αλλά ήταν επίσης η γενιά που είδε το WRX να φτάνει στις ΗΠΑ για πρώτη φορά το 2002. Το πολωτικό στυλ θα περάσει από δύο facelift πριν από το ντεμπούτο της τρίτης γενιάς.

Το πρώτο λίφτινγκ προσπάθησε να εξαλείψει τον στρογγυλό σχεδιασμό “Bug Eye” αντικαθιστώντας τον με το “Blob Eye“, το οποίο αποτέλεσε μια βελτιωμένη μορφή του πρώτου. Το WRX υιοθέτησε επίσης ρυθμιζόμενη ανάρτηση για καλύτερο χειρισμό στο όριο ενώ κάποιες μικρές αλλαγές συντελέστηκαν και στο εσωτερικό. Ο σχεδιασμός του 2004 προέβλεπε τον σχεδιασμό της επόμενης γενιάς που θα έφτανε μόλις δύο χρόνια αργότερα.

Advertisement

Το δεύτερο λίφτινγκ εισήγαγε το νέο εταιρικό πρόσωπο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήταν μια ουσιαστική ανανέωση με νέους προβολείς, νέα μάσκα και νέο προφυλακτήρα. Οι οπαδοί της Subaru ονόμασαν το νέο σχέδιο “Hawkeye”. Στο ανανεωμένο μοντέλο η Subaru αντικατέστησε τον κινητήρα 2,0 λίτρων του WRX για χάρη ενός μεγαλύτερου 2,5 λίτρων, ενώ τροποποιήσεις έγιναν τόσο στο σασί όσο και στα φρένα.

Advertisement

Η τρίτη γενιά Impreza βελτίωσε περαιτέρω τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, μεγαλώνοντας ξανά σε μέγεθος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η έκδοση wagon έδωσε τη θέση της σε μια πεντάθυρη hatchback. Το νέο WRX ήταν ως επί το πλείστον αμετάβλητο, μεταφέροντας τον κινητήρα του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς με μερικές άλλες αλλαγές μέσα και έξω.

Η τέταρτη γενιά αφαίρεσε τα μοντέλα WRX και WRX STI από την αγορά των ΗΠΑ. Ευτυχώς αυτό δεν συνέβη στα υπόλοιπα μέρη του πλανήτη. Εξακολούθησε να έχει ένα γνώριμο σχήμα, παρά τις αλλαγές εμπρός και πίσω. Η Subaru παρουσίασε επίσης τον υπερτροφοδοτούμενο 2.0 λίτρων κινητήρα FA20F στο WRX. Το μοντέλο πέμπτης γενιάς αναμένεται να φτάσει το 2022.

Advertisement

Η πέμπτη γενιά του Subaru WRX θα κάνει πρεμιέρα στις 10 Σεπτεμβρίου 2021. Προς το παρόν, το μόνο που έχουμε είναι teasers, που υποδηλώνουν ότι η νέα εμφάνιση του αυτοκινήτου δεν θα είναι τόσο διαφορετική από το τρέχον μοντέλο. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι ευτυχώς θα προσφέρει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, υπέροχο νέο για όσους ανησυχούν ότι ακόμη ένα αυτοκίνητο θα εγκαταλείψει τα χειροκίνητα κιβώτια.

Όσον αφορά την ισχύ, τίποτα δεν είναι γνωστό με βεβαιότητα, αλλά οι εικασίες λένε ότι το WRX μπορεί να χρησιμοποιεί μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του νέου κινητήρα FA24 των 2,4 λίτρων του BRZ, που παράγει 296 ίππους (έναντι των 268 ίππων του σημερινού μοντέλου). Περισσότερα όταν η Subaru αποκαλύψει το ολοκαίνουργιο WRX πέμπτης γενιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με χειροκίνητο κιβώτιο το νέο Subaru WRX (+video)
Ένα Subaru WRX STI είναι πάντα έτοιμο για… ράλι (video)
Καλοκαίρι του 2022 το νέο Subaru WRX STI