Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Porsche 911: Ο θρύλος

Ελλάδα 7:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Porsche 911: Ο θρύλος

ΝΕΑ

Porsche 911: Ο θρύλος

ΝΕΑ

Έχουν περάσει 60 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το αυτοκίνητο που έμελλε να εξελιχθεί στο πιο επιδραστικό σπορ μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Porsche 911.

Advertisement
Advertisement

Διατηρώντας την αρχιτεκτονική της 356, θέλοντας, όμως, να εξασφαλίσει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, ο F.A. Porsche κατέληξε στη σχεδίαση του αυτοκινήτου που θα άλλαζε άρδην την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που ίδρυσε ο παππούς του.

Η Porsche 911, η οποία έκανε ντεμπούτο στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 1963 ως 901, έγινε αντικείμενο πόθου για εκατομμύρια φίλους του αυτοκινήτου. Με μεταξόνιο 2.211 χιλιοστών και κινητήρες 6κύλινδρους boxer με απόδοση από 130 ίππους και πάνω, η 911 ήταν ένα ιδιοσυγκρασιακό αλλά πολύ απολαυστικό αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πρώτης γενιάς κρατήθηκε στην παραγωγή έως το 1973. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 η 911 έφτασε να έχει μέχρι και 210 PS από τον 6κύλινδρο boxer της που είχε ανέβει στα 2.700 κυβικά.  Στην πορεία εφοδιάστηκε με ψεκασμό καυσίμου, ενώ απέκτησε και έκδοση Targa.

Η εκπληκτική επιτυχία της 911 κυριολεκτικά ορίζει τα δεδομένα για τη συνέχεια της Porsche. Για δεκαετίες υπήρξε η ραχοκοκαλιά  των εσόδων της εταιρείας αλλά και η έμπνευση και η βάση πάνω στην οποία η Porsche συνέχιζε να κερδίζει έδαφος και να εξελίσσει τόσο την ίδια την 911 όσο και άλλα εξαιρετικά μοντέλα και να καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων.

Η 911 είναι η πεμπτουσία της φιλοσοφίας της Porsche γύρω από τη συνεχή εξέλιξη και τη βήμα προς βήμα βελτίωση των δυνατοτήτων της. Υπήρξε -και εξακολουθεί να είναι- ένα κινητό εργαστήριο εφαρμογής καινοτόμων και πρωτοποριακών μηχανολογικών λύσεων, ενώ η αδιάλειπτη συμμετοχή της σε κάθε σχεδόν κάθε μορφής αγώνα και οι τεράστιες επιτυχίες που είχε από την έρημο μέχρι τις παγωμένες ειδικές των ράλι και τις πιο απαιτητικές πίστες, αύξησαν εκθετικά τη φήμη της αλλά και το κύρος της ίδιας της Porsche.

Advertisement

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μύθος της 911 συνέχιζε να μεγαλώνει κάθε μια από αυτές τις συνολικά έξι δεκαετίες που συνέχιζε να εξελίσσεται. Στη δεκαετία του ’70 οι αναλογίες της διατηρήθηκαν με μοναδικές διαφορές την αύξηση στο πλάτος και το μεταξόνιο. Εμφανίστηκε, όπως προαναφέραμε, η Targa έκδοση ενώ το σύστημα ψεκασμού εκτίναξε την απόδοση των αερόψυκτων κινητήρων που έφτασε τους 200 ίππους στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις.

Advertisement

Η έκδοση με τον turbo κινητήρα ήρθε να ταράξει τα νερά και να κάνει τη γρήγορη οδήγηση μια έκρηξη αδρεναλίνης για τους ιδιοκτήτες της 911. O turbo boxer των 3.000 κυβικών με τους 260 ίππων και τη μεγάλη αεροτομή που ονομαζόταν χαϊδευτικά “ουρά φάλαινας” (wall tail) ήταν δύο στοιχεία που έφεραν την 911/930 στη στρατόσφαιρα των μυθικών σπορ αυτοκινήτων της εποχής.

Λίγα χρόνια αργότερα έφτασε η στιγμή της μεγάλης αλλαγής. Με τα τεχνολογικά δώρα από την εξωπραγματική 959, όπως την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των πέντε σχέσεων στον προαιρετικό εξοπλισμό, η 911 συνεχίζει να γράφει ιστορία με τον εσωτερικό κωδικό 964. Η γενιά αυτή ξεχωρίζει από τους πιο ενσωματωμένους στο αμάξωμα προφυλακτήρες.

Advertisement

Είναι ίσως η πιο όμορφη στιγμή της αυθεντικής 911, με τις Carrera 2 και 4 να κάνουν τη διαφορά, δίνοντας ακόμα πιο διαχρονικό ύφος στο μοντέλο-μύθο της Porsche. Με την έκδοση Turbo η 911/964 έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 5,0 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ./ ώρα καθώς χρειαζόταν μόλις 4,8 ενώ η τελική της ταχύτητα αυξήθηκε στα 280 χλμ./ώρα.

Το 1994 λανσάρεται η νέα γενιά της 911 με κωδικό 993, η τελευταία με αερόψυκτους κινητήρες. Η πρόοδος σε σχέση με την απερχόμενη 964 ήταν σημαντική, όχι μόνο από τεχνική σκοπιά αλλά και οπτικά. Διέθετε αλουμινένια ανάρτηση και αρχικά ήταν διαθέσιμη σε κουπέ και κάμπριο εκδόσεις, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.

Το 1995 λανσαρίστηκαν οι τετρακίνητες Carrera 4 και 911 Turbo, ενώ το 1996/1997 ακολούθησαν οι Carrera S, Carrera 4S και Targa. Η 911 Turbo αυτής της γενιάς ήταν η πρώτη που διέθετε κινητήρα με διπλό υπερσυμπιεστή -με την ισχύ να εκτοξεύεται στους 408 ίππους και τη ροπή να φτάνει τα 540 Nm- αλλά και σύστημα τετρακίνησης.

Η γενιά 996 ήταν η πρώτη 911 που διέθετε υδρόψυκτους κινητήρες αντί των αερόψυκτων, διατηρώντας όμως στο πίσω μέρος της τον επίπεδο κινητήρα με τους έξι κυλίνδρους. Βασιζόταν σε ένα εντελώς νέο πλαίσιο που αντικατέστησε αυτό της αρχικής 911 το οποίο επί 35 χρόνια υπήρξε η βάση της συνεχούς εξέλιξης του μοντέλου.

Στη συγκεκριμένη γενιά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η πιο επική εκδοχή της 911, η GT3. Οι μηχανικοί της Porsche θέλησαν -και πέτυχαν- να κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με δυνατότητα κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους. Οπτικά ξεχώριζε από το τεράστιο εμπρός σπόιλερ, τα φουσκωμένα πίσω φτερά και τη σταθερή «φτερούγα» με έξι θέσεις ρύθμισης. Αυτό, ωστόσο, που τη χαρακτήριζε περισσότερο ήταν ο ατμοσφαιρικός boxer των 3,6 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 360 ίππους, χαρίζοντάς της ασύλληπτες, για την εποχή, επιδόσεις.

Τον Ιούνιο του 2004 η Porsche παρουσίασε τη νέα γενιά της 911, για την οποία χρησιμοποιήθηκε ο κωδικός 997. Οπτικά, ξεχώριζε από τους διάφανους οβάλ προβολείς με τα ξεχωριστά φλας και τα φαρδύτερα μετατρόχια. Οι boxer, 3,6 για την Carrera και 3,8 για την Carrera S, απέδιδαν 325 και 355 ίππους αντίστοιχα, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένη ήταν και η ανάρτηση, με την Carrera S να υιοθετεί την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη PASM (Porsche Active Suspension Management) στο βασικό της εξοπλισμό.

Επτά χρόνια αργότερα ήταν η σειρά της επόμενης γενιάς να δει τα φώτα της δημοσιότητας. Η 911/991 στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης είχε αυξημένο κατά 10 εκατοστά μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση των δυναμικών της χαρακτηριστικών. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου ήταν κατά 45 κιλά πιο ελαφριά από την 997, ενώ στο πίσω μέρος όπως πάντα ανέπνεε ο 6κύλινδρος boxer κινητήρας των 3.400 κυβικών με απόδοση 360 ή 400 ίππων.

Η όγδοη γενιά της 911 έχει κωδικό 992 και είναι καλύτερη από ποτέ τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και σε ό,τι αφορά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά οι περίφημοι boxer 6κύλινδροι έγιναν αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενοι, η τεχνολογία συνδεσιμότητας έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας χρήσης, ενώ ειδικές εκδόσεις όπως η GT3 και η GT3 RS έχουν φτάσει σε σχεδόν εξωπραγματικά επίπεδα απόδοσης και οδηγικών δυνατοτήτων.