Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

“Πονοκέφαλος” η ασφάλιση αυτόνομων οχημάτων

Ελλάδα 1:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

“Πονοκέφαλος” η ασφάλιση αυτόνομων οχημάτων

ΝΕΑ

“Πονοκέφαλος” η ασφάλιση αυτόνομων οχημάτων

ΝΕΑ

Με τις εταιρείες αυτοκινήτων να προσπαθούν να εξελίξουν ολοένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναζητούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο το κατάλληλο νομοσχέδιο σε περίπτωση ανάλογου ατυχήματος.

Advertisement
Advertisement

 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι νομοθέτες έχουν ήδη εγκρίνει τον νόμο περί αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων (AEV), δίνοντας κάποια σαφήνεια σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξης ασφαλιστηρίων συμβολαίων για πλήρως αυτόνομα οχήματα. Σε άλλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, υπάρχουν ακόμη διαβουλεύσεις. Στη Μεγάλη Βρετανία, ο David Williams εξηγεί ότι υπάρχει σαφής δομή ευθύνης, με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να αγοράζουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο που συμμορφώνεται με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Advertisement
Advertisement

Δεδομένου ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ χειροκίνητης και αυτόματης οδήγησης, η ύπαρξη δύο ξεχωριστών ασφαλιστηρίων συμβολαίων θα ήταν “ιδιαίτερα περίπλοκη”, δήλωσε ο Williams. Αντ’ αυτού, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορέσουν να αγοράσουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο που καλύπτει και τους δύο τρόπους οδήγησης, με τους ασφαλιστές να συνεχίζουν να πληρώνουν για απαιτήσεις, αλλά να επιστρέφουν μέρος του κόστους στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όποτε διαπιστώνεται λάθος στην τεχνολογία του αυτοκινήτου.

Ο Williams αναμένει επίσης ότι ο συνολικός αριθμός των οδικών ατυχημάτων θα μειωθεί στο εγγύς μέλλον, πράγμα που σημαίνει ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν λιγότερες αξιώσεις σε περιπτώσεις ατυχημάτων. “Ένα μέρος αυτών της ευθύνης θα μεταβιβαστεί στους κατασκευαστές”, πρόσθεσε. “Θεωρούμε ότι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης λειτουργεί αποτελεσματικά για την προστασία των χρηστών των δρόμων, αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει με τις συνεχιζόμενες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα”, δήλωσε ο Nicolas Jeanmart, επικεφαλής της Γενικής ασφάλισης στην Ευρώπη. Σύμφωνα με το NHTSA, το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας όχι μικρότερος του 94% όλων των ατυχημάτων με αυτοκίνητα, κάτι που τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να διορθώσουν ως επί το πλείστον.

“Εάν, με το χρόνο, το 50% των αυτοκινήτων είναι ασφαλή και έχουν λιγότερα ατυχήματα, αυτό σημαίνει ότι τα εναπομείναντα συμβατικά αυτοκίνητα θα εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα”, δήλωσε ο Ουίλιαμς. Δεδομένου ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να επιτρέψουν και την πολιτική κοινής ιδιοκτησίας αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γραφτούν νέοι τύποι ασφαλιστηρίων συμβολαίων για την αντιμετώπιση τέτοιων σεναρίων. “Ακόμα και στην περίπτωση των κοινόχρηστων οχημάτων, το ίδιο το αυτοκίνητο πρέπει να ασφαλιστεί, ανεξάρτητα από το εάν η ασφάλεια είναι κοινή μεταξύ των ιδιοκτητών ή με άλλο τρόπο,” συμπέρανε ο Jeanmart.