Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιο είναι το «βρώμικο» παιχνίδι που παίζουν οι Κινέζοι;

Ελλάδα 4:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιο είναι το «βρώμικο» παιχνίδι που παίζουν οι Κινέζοι;

ΝΕΑ

Ποιο είναι το «βρώμικο» παιχνίδι που παίζουν οι Κινέζοι;

ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίου βλέπουν την επέλαση των Κινέζων, ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και εξετάζουν μέτρα που θα σταματήσει τα περίεργα κόλπα τους.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει ενδελεχή έρευνα για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στοχεύοντας συγκεκριμένα τις BYD, Geely και SAIC.

Στόχος της έρευνας είναι να διαπιστωθεί κατά πόσον οι εταιρείες αυτές απολαμβάνουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω κρατικών επιδοτήσεων, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Μια ομάδα ερευνητών πρόκειται να αναχωρήσει για την Κίνα τις επόμενες εβδομάδες για να εξετάσει τις πρακτικές αυτών των μεγάλων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement
Advertisement

Είναι ενδιαφέρον ότι η εστίαση αποκλείει τις επιθεωρήσεις των εγκαταστάσεων που λειτουργούν στην Κίνα από μη κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, γλιτώνοντας από τον άμεσο έλεγχο εταιρείες όπως η Tesla, η Renault και η BMW.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε αυτή την έρευνα τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους, με στόχο να διαπιστώσει εάν τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις, παρέχοντάς τους ένα πιθανό οικονομικό πλεονέκτημα στον καθορισμό των τιμών λιανικής εντός της Ευρώπης.

Η έρευνα προκάλεσε εντάσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Πεκίνου, με την Κίνα να εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την έρευνα.

Advertisement

Τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 8% του συνόλου των οχημάτων που πωλούνται, ποσοστό που προβλέπεται να φτάσει το 15% έως το 2025.

Αυτή η ανάπτυξη προκαλεί ανησυχίες στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος τόνισε την απειλή που αποτελούν τα κινεζικά αυτοκίνητα για την ευρωπαϊκή αγορά.

Advertisement

Η έρευνα αναμένεται να διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο, κατά τη διάρκεια του οποίου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα εξεταστούν προσεκτικά για να επαληθεύσουν τις πληροφορίες που δόθηκαν ως απάντηση στα ερωτηματολόγια που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα… εκατομμύρια αυτοκίνητα πωλούνται κάθε χρόνο στην Κίνα;
H Tesla απαντά στους Κινέζους, ανανεώνοντας το Model Y
Γαλλία: Μέτρα εναντία στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα