Γαλλία: Μέτρα εναντία στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα
ΝΕΑΓαλλία: Μέτρα εναντία στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα
ΝΕΑΗ γαλλική κυβέρνηση σκοπεύει να περιορίσει την εισαγωγή και την πώληση καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που κατασκευάζονται στην Κίνα, ακόμα κι αν αυτό πλήττει και τις εγχώριες εταιρείες της.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η κυβέρνηση της Γαλλίας θα επιβάλλει περιορισμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στα κινεζικά εργοστάσια, έστω κι αν πρόκειται για μοντέλα εταιρειών της χώρας.
WHAT CAR
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο Μπρουνό Λε Μεγ, ο Γάλλος Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, αυτά θα εξαιρούνται από το όφελος επιδότησης που παρέχει η κυβέρνηση για την αγορά καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο φτάνει ως τα 7.000 ευρώ, το μέγιστο.
Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται αυτομάτως το ποσό που κάποιος θα πρέπει να καταβάλλει τελικά για να το αποκτήσει. Κατά συνέπεια, αυτό ενδέχεται να περιορίσει τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα οχήματα τα οποία θα ακριβύνουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως με αυτό το μέτρο επηρεάζεται και το Dacia Spring, το οποίο είναι από τα δημοφιλέστερα ηλεκτροκίνητα στην εγχώρια αγορά. Το μοντέλο κατασκευάζεται στην Κίνα, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στην πόλη Shiyan. Το Spring παράγεται εκεί από την εταιρεία που έχουν συστήσει από κοινού η Renault με τον Όμιλο Dongfeng Motor.
Άλλα μοντέλα που θα επηρεαστούν από το νέο μέτρο είναι τόσο το Tesla Model 3 όσο και το MG Motor MG4, τα οποία επίσης κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα. Το ίδιο ισχύει και για το νέο smart #3 αλλά όχι για το smart fortwo το οποίο παράγεται στη Γαλλία.
Το σκεπτικό των αξιωματούχων της γαλλικής κυβέρνησης για τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης και εφαρμογής του νέου μέτρου αφορά στον περιορισμό της συνολικής εκπεμπόμενης ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα τόσο κατά τη διαδικασία κατασκευής ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου όσο και μεταφοράς του στην Ευρώπη.
Μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν εκφράσει την ανησυχία του για το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός οχήματος είναι μεγάλο.
Τα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον ορυκτά καύσιμα για την παραγωγική διαδικασία και την εν γένει λειτουργία τους. Αντιθέτως, στην Ευρώπη οι αντίστοιχες βιομηχανικές μονάδες αυξάνουν διαρκώς τη χρήση ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Έτσι, μειώνουν τη συνολική ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ανά αυτοκίνητο, ενώ δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον με αυτή που εκλύεται κατά τη θαλάσσια μεταφορά του από την Κίνα.
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε μια λίστα αμιγώς ηλεκτροκίνητων νέων μοντέλων τα οποία για τα οποία θα εξακολουθήσει να ισχύει το όφελος επιδότησης, Σε αυτή περιλαμβάνονται 24 μοντέλα του Ομίλου Stellantis, πέντε της Renault αλλά και το Tesla Model Υ το οποίο κατασκευάζεται στην Γερμανία.
Ο Λε Μεγ, αναφερόμενος στην πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης, δήλωσε σχετικά: «Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο χρήμα καταλήγουν σε αυτοκίνητα με πολύ μεγάλο ενεργειακό αποτύπωμα.
»Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να είναι επιλέξιμο ώστε να επωφεληθεί από το μπόνους επιδότησης, επιβάλλεται να παρουσιάζει μικρό ενεργειακό αποτύπωμα, τόσο στην παραγωγή του όσο και στη μεταφορά του».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποια ευρωπαϊκά μοντέλα μας έρχονται από την Κίνα;
Πονηρή τρικλοποδιά των Ευρωπαίων στα κινεζικά ηλεκτρικά
Αυτή είναι η εξήγηση γιατί θα κυριαρχήσουν οι Κινέζοι