Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Peugeot: Ηλεκτρική επέλαση και στα επαγγελματικά βαν

  • newsautoteam

Τα Peugeot e-Boxer, e-Expert και e-Partner διακρίνονται για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και το ελάχιστο κόστος χρήσης, χωρίς να ζηλεύουν την πρακτικότητα των συμβατικών εκδόσεων.

Με την κλιματική αλλαγή να έχει αναδειχθεί σε ένα πρόβλημα μείζονος σημασίας που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει έναν δεσμευτικό στόχο που αφορά τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990.

Μία από τις εταιρείες που καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για την απανθρακοποίηση του πλανήτη είναι η Peugeot, η οποία διευρύνει με ακατάπαυστους ρυθμούς της γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της. Αιχμή του δόρατος της γαλλικής εταιρείας είναι η ηλεκτρική έκδοση του Ελληνικού Car of the Year, 2008, και το e-208, όταν τον… δρόμο του εξηλεκτρισμού έχει επιλέξει και το δημοφιλές μικρομεσαίο SUV, 3008. Το τελευταίο προσφέρεται σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, την 3008 Hybrid των 225 PS και την τετρακίνητη 3008 Hybrid4 με τους 300 ίππους.

Δεδομένου ότι μεγάλη «συμμετοχή» στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου έχουν και τα βαν και ότι συνεχώς αυξάνονται οι περιορισμοί κυκλοφορίας στο κέντρο των πόλεων, η Peugeot έχει αρχίσει να βάζει… στην πρίζα και τα επαγγελματικά της, χωρίς να κάνει εκπτώσεις… στον τομέα της λειτουργικότητας και της πρακτικότητας. Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν τα e-Expert, e-Partner και e-Boxer που παρουσιάζονται παρακάτω:

e-Expert

Έχοντας στο βιογραφικού του πάνω από 195.000 πωλήσεις στα τελευταία 5 χρόνια, το e-Expert δίνει μία νέα διάσταση στις αστικές μεταφορές. Μεγάλα όπλα του είναι  η οικονομία στην χρήση, τα περιορισμένα έξοδα συντήρησης αλλά και η μηδενική εταιρική φορολόγηση. Και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει κάποια απώλεια στις μεταφορικές του ικανότητες, καθώς έχει ωφέλιμο φορτίο έως 1.275 κιλά, χώρο φόρτωσης που φτάνει έως τα 6,6 κυβικά μέτρα και δυνατότητα έλξης έως και 1.000 κιλά. Οι ενδιαφερόμενοι θα το βρουν σε 3 μήκη Compact 4,6m, Standard 4,95m και Long 5,30m, την ίδια ώρα που μπορεί να διαμορφωθεί βάσει των «θέλω» του υποψήφιου αγοραστή, ικανοποιώντας κάθε είδους μεταφορική ανάγκη.

To νέο e-Expert βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Μάλιστα, είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γαλλικής εταιτείας που προσφέρει δύο επιλογές σε μπαταρίες και αυτονομία. Οι εκδόσεις Compact, Standard και Long διατίθενται με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh που χαρίζει αυτονομία έως και 230 χλμ. (βάσει WLTP). Οι εκδόσεις Standard και Long προαιρετικά προσφέρονται με μπαταρία 75 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 330 χλμ. Χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από τον χώρο φόρτωσης δεν στερείται ωφέλιμος χώρος, συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις.

Το όχημα θα διατίθεται και με δύο διαφορετικούς on-board φορτιστές, έναν μονοφασικο των 7,4 kW και έναν τριφασικό (έξτρα) στα 11,0 kW. Οι τρόποι φόρτισης και η διάρκεια της σε κάθε μπαταρία ποικίλλει ανάλογα την παροχή ρεύματος. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε ενισχυμένη οικιακή παροχή των 16 Α, χρειάζονται 15 ώρες για την μπαταρία των 50 kWh ή 23 ώρες για αυτή των 75 kWh. Σε wallbox ισχύος 11,0 kW, απαιτούνται 5 ώρες για τη μικρή μπαταρία και 7,5 ώρες για τη μεγάλη, όταν σε ταχυφορτιστή των 100 kW η φόρτιση στο 80% γίνεται σε μόλις 30 λεπτά για τη μπαταρία των 50 kWh ή στα 45 λεπτά για την μπαταρία των 75 kWh. Αναφορικά με τις εγγυήσεις, οι μπαταρίες θα έχουν κάλυψη 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της χωρητικότητάς τους.

e-Partner

Την πλατφόρμα EMP2 χρησιμοποιεί και το e-Partner που κινείται από το ίδιο μοτέρ με το e-Expert. Δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα με 136 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm ροπής, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής αυτονομίας 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 275 χλμ.

Το e-Partner διατίθεται με δύο διαφορετικούς ενσωματωμένους φορτιστές, έναν ισχύος 7,4 kW για οικιακή φόρτιση σε μονοφασική παροχή, και έναν 11,0 kW για φόρτιση σε τριφασική παροχή. Η διάρκεια της φόρτισης ξεκινά από τις 15 ώρες σε ενισχυμένη παροχή των 16Α, και μπορεί να μειωθεί στις 5 ώρες σε wallbox των 11 kW (στην περίπτωση που υπάρχει ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW). Σε δημόσιο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 100 kW, θα χρειαστούν μόλις 30 λεπτά για να γεμίσει η μπαταρία από το 0 έως το 80% της χωρητικότητάς της.

Όπως οι εκδόσεις με θερμικό μοτέρ, έτσι και το e-Partner διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος: Τη Standard που φτάνει τα 4,40 μέτρα και τη Long των 4,75 μέτρων. Ο ωφέλιμος όγκος αγγίζει τα 4.4 κυβικά μέτρα στη Long (3.8 m3 στη Standard) είναι ακριβώς ίδιος με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ μπορεί να χωρέσει μέχρι και δύο ευρωπαλέτες. Το ωφέλιμο φορτίο των 800 κιλών είναι από τα κορυφαία της αγοράς και είναι και έχει προσαρμοστεί βάσει των χαρακτηριστικών της έκδοσης με τον ηλεκτροκινητήρα.

Ανεξάρτητα από το σύστημα πρόωσης, το Partner συνιστά ένα από τα πιο ολοκληρωμένα LCV της κατηγορίας του, κάτι που αποδεικνύεται από τον βαρύτιμο τίτλου του “Van of the Year” για το 2019. Αφορμή αποτέλεσε η ιδιαίτερα ποιοτική καμπίνα, ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων i-Cockpit, αλλά και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης που προσφέρουν χείρα βοηθείας στον οδηγό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελεί το σύστημα Surround View Rear Vision που με την χρήση καμερών ελέγχεται περιμετρικά το αμάξωμα στους ελιγμούς ή το Overload Alert που παρέχει ειδοποίηση όταν έχει ξεπεραστεί το μέγιστο επιτρεπτό βάρος στον χώρο φόρτωσης.

e-Boxer

Στην ηλεκτροκίνηση ενέδωσε και το Boxer, που στη μηδενικών ρύπων εκδοχή του ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 122 PS / 260 Nm, με την τελική ταχύτητα να φτάνει έως και τα 110 χλμ./ώρα.

Το e-Boxer προσφέρεται σε πολλές εκδόσεις αμαξώματος που ταιριάζουν για κάθε χρήση και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα. Βασισμένες σε 3 μεταξόνια (3, 3.45, και 4.04μ.), η έκδοση κλειστού van διατίθεται σε 4 μήκη αμαξώματος (L1, L2, L3 και L4) και 3 ύψη (H1, H2 and H3), και συνολικά 5 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος με όγκο φόρτωσης που κυμαίνεται από 8 έως 17 κυβικά μέτρα και ωφέλιμο φορτίο ως και 1.890 κιλά (ανάλογα την έκδοση).

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, διατίθεται επίσης και σε άλλες εκδόσεις που ικανοποιούν εξειδικευμένες επαγγελματικές ανάγκες διαφόρων διασκευών:

-Σασί μονοκάμπινο (L2, L3 και L4)
-Σασί διπλοκάμπινο (L3)
-Πάτωμα/βάση για αυτοκινούμενο (L3 και L4).

Αναλόγως των απαιτήσεων, ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 2 τύπους μπαταριών ιόντων λιθίου, των 37 ή 70 kWh.
Οι εκδόσεις L1 και L2 διατίθενται με μπαταρία 37 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 200χλμ. (τιμή που βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης) βάσει πρωτοκόλλου WLTP. Οι εκδόσεις L3 και L4 (καθώς και η έκδοση L2 σασί) συνδυάζονται με μπαταρία ισχύος 70 kWh που τους εξασφαλίζει αυτονομία έως και 340 χλμ.

Το «παρών» δίνει και ο μηχανισμός ανάκτησης ενέργειας που ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού ή όταν πατηθούν τα φρένα. Ο on board φορτιστής είναι στα 7,0 και τα 22,0 kW με τη φόρτιση να διαρκεί έως και 9 ώρες σε wallbox των 22,0 kW ή μία ώρα σε ταχυφορτιστή DC για την μεγάλη μπαταρία των 70 kW.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο 308 ικανοποιεί τα «ηλεκτρικά σχέδια» της Peugeot
Peugeot 3008 Hybrid: Ισχυρές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση
Το Peugeot e-2008 είναι κορυφαίο στην καθημερινή χρήση

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto