Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Παράταση για το Skoda Fabia

Ελλάδα 2:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Παράταση για το Skoda Fabia

ΝΕΑ

Παράταση για το Skoda Fabia

ΝΕΑ

H Skoda είχε προγραμματίσει τη διακοπή παραγωγής της Fabia, όμως αυτό φαίνεται να αλλάζει, προς το παρόν.

Advertisement
Advertisement

Η αρχική απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για την εφαρμογή του προτύπου Euro 7 στις χώρες της Ευρώπης είχε δημιουργήσει πρόβλημα σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η ισχύς του σήμαινε ότι έπρεπε αφενός να σταματήσουν την παραγωγή κάποιων κινητήρων εσωτερικής καύσης και αφετέρου να διακόψουν την κατασκευή μοντέλων τους.

Θυμίζουμε ότι το νέο πρότυπο θα εφαρμοζόταν από την από την πρώτη Ιουλίου 2025 για τα καινούργια επιβατικά οχήματα -όπως και τα ελαφρά επαγγελματικά- και από την πρώτη Ιουλίου 2027 για τα καινούργια βαριά επαγγελματικά (λεωφορεία και φορτηγά).

Advertisement
Advertisement

Τη λύση στο πρόβλημα που προέκυψε για τις εταιρείες λύθηκε με τον συνήθη τρόπο σε τέτοιες περιπτώσεις: Με την αντίδραση κυβερνήσεων χώρων που έχουν έντονο συμφέρον να μην εφαρμοστούν τα αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στο σύντομο χρονικό διάστημα που προέβλεπε το πρότυπο. Φυσικά, λοκομοτίβα της προσπάθειας ήταν η Γερμανία.

Η εναντίωση των συνολικά οκτώ ευρωπαϊκών κρατών έναντι της «Κομισιόν» είχε ως αποτέλεσμα την υπαναχώρηση των Ευρωβουλευτών και ουσιαστικά την παράταση των ισχυόντων προδιαγραφών του Euro 6 και πέραν του 2025.

Advertisement

Αυτή η εξέλιξη σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου θα έχουν την ευκαιρία να διατηρήσουν το ως τώρα modus operandi όπως και τον απαραίτητο χρόνο για να προσαρμοστούν για τις αλλαγές.

Advertisement

Έτσι, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους θερμικούς κινητήρες για περισσότερο χρονικό διάστημα, όπως και να μην επισπεύσουν τη διακοπή παραγωγής συγκεκριμένων μοντέλων τους.

Ένα από αυτά είναι και το Skoda Fabia. Σύμφωνα με δημοσίευμα στο βρετανικό Autocar, τα στελέχη της τσεχικής εταιρείας είχαν δηλώσει στις αρχές της χρονιάς ότι επρόκειτο να σταματήσουν την παραγωγική διαδικασία ενόψει της τότε επικείμενης εφαρμογής του Euro 7.

Όμως, η μεταστροφή της διαδικασίας σημαίνει ότι αυτό δεν θα γίνει, τουλάχιστον άμεσα. Συγκεκριμένα, ο Κλάους Τσέλμερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda, είπε σε Βρετανό συνάδελφο ερωτώμενος σχετικά: «Δεν νομίζω ότι (η υπαναχώρηση της Κομισιόν) έσωσε το Fabia, όμως θεωρώ ότι παράτεινε τον εν δυνάμει κύκλο ζωής του. (Η απόφαση) Πρέπει να επικυρωθεί στη νομοθετική διαδικασία της Ε.Ε., συνεπώς είναι πολύ νωρίς για εορτασμούς».

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο Skoda Fabia σε 60 sec (video)
Skoda: Το Euro VII απειλεί τις θέσεις εργασίας μας
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Skoda Kodiaq