Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Παγκόσμια ημέρα του… σκαραβαίου!

Ελλάδα 17:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Παγκόσμια ημέρα του… σκαραβαίου!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Παγκόσμια ημέρα του… σκαραβαίου!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Κάθε ημέρα στο ετήσιο ημερολόγιο έχει επιλεχθεί για να γιορτάζονται διάφορα πράγματα, όμως η 22η Ιουνίου έχει… αυτοκινητική σημασία καθώς είναι η Παγκόσμια Ημέρα του θρυλικού Σκαραβαίου!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Ένα αυτοκίνητο-θρύλος , με δεκαετίες ζωής και εκατομμύρια λάτρεις. Κι αυτό παρότι «νονός» του θεωρείται ο Αδόλφος Χίτλερ που το 1934 έδωσε εντολή στον Ferndinand Porsche να κατασκευάσει ένα «αυτοκίνητο για τον λαό=volkseagen». Απλό μηχανολογικά και αξιόπιστο. Και ήταν 22 Ιουνίου εκείνης της χρονιάς όταν και υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση.

Ο Porsche χρησιμοποίησε σχέδια πάνω στα οποία δούλευε ήδη από το 1931, όταν τότε είχε αναλάβει να σχεδιάσει για την Zundapp ένα «αυτοκίνητο για όλους=auto fur jedermann. Μετά από μία περίοδο πειραματισμών και δοκιμών πρωτοτύπων, στις 26 Μαΐου του 1938 ο Χίτλερ ήταν παρών στην έναρξη λειτουργιών του εργοστασίου της VW που σήμανε και την έναρξη της παραγωγής του Σκαραβαίου.

Advertisement
Advertisement

Μετά την παραγωγή μόνο μερικών οχημάτων, ξέσπασε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος που εύλογα είχε σημαντικές επιπτώσεις και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το καμπυλωτό σασί με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω χρησιμοποιήθηκε και ως στρατιωτικό όχημα, με κωδικό Type82 και στη συνέχεια Type166. Ως Beetle, παράχθηκε πρώτη φορά το 1941 και την περίοδο του πολέμου, ο Σκαραβαίος προοριζόταν για τα υψηλόβαθμα στελέχη των Ναζί.

Volkswagen-Beetle-1938-b640

Η λήξη του πολέμου βρήκε τους συμμάχους να αναρωτιούνται τι θα κάνουν με το εργοστάσιο της VW και το Beetle. Το αρχικό πλάνο ήταν να μεταφερθούν τα πάντα στη Μ. Βρετανία αλλά οι ειδικοί της εποχής έκριναν πως ένα τέτοιο όχημα δεν θα είχε απήχηση στο κοινό και πως η παραγωγή του δεν θα ήταν βιώσιμη οικονομικά.

Advertisement

Έτσι όλα παρέμειναν στη θέση τους και άρχισε παραγωγή οχημάτων τα οποία θα χρησιμοποιούσε ο βρετανικός στρατός που είχε πλέον τον έλεγχο της περιοχής. Τον Μάρτιο του 1946 η παραγωγή είχε φτάσει στα 1000 κομμάτια το μήνα για το τότε λεγόμενο Type1. Κάπου εκεί, ο μύθος άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.

Volkswagen-Beetle-1938-a640

Advertisement

Η παραγωγή σταδιακά αυξανόταν, το Beetle ξεχώριζε με τις επιδόσεις του και τη δεκαετία του ’50 απέκτησε και αισθητικές αλλά και μηχανολογικές αλλαγές. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Ο Σκαραβαίος έγινε ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο που μέχρι την 21η Ιουλίου 2003 όταν και ολοκληρώθηκε ο κύκλος ζωής του, είχε παραχθεί σε περισσότερα από 21 εκατομμύρια κομμάτια! Μάλιστα ψηφίστηκε ως το 4ο σημαντικότερο αυτοκίνητο του 20ου αιώνα, πίσω από τα Ford Model T, το Mini και το Citroen DS.

Παράλληλα, όχι μόνο είχε αποτάξει κάθε δεσμό με τη ναζιστική Γερμανία αλλά αναδείχθηκε ως δημοφιλή επιλογή του κινήματος των Χίπις αλλά και… πρωταγωνιστής σε ταινίες του Χόλιγουντ (διαβαστε περισσότερα πατώντας εδώ).

Το Beetle αναγεννήθηκε από τη Volkswagen το 1997, με ιδιαίτερη, εκσυγχρονισμένη αλλά με χαρακτηριστικά του παρελθόντος εμφάνιση.

Advertisement

Στo video που ακολουθεί, δείτε σκηνές από τη σημερινή συνάντηση κατόχων Σκαραβαίων, στη πόλη Μαλάνγκ της μακρινής Ινδονησίας! Με αφορμή φυσικά τη σημερινή επέτειο. Ενδεικτικό του πόσο… παγκόσμιο είναι το Beetle.