Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Οδηγούμε το νέο Nissan X-Τrail στη Σλοβενία

Ελλάδα 1:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Nissan X-Τrail στη Σλοβενία

Mobility

Οδηγούμε το νέο Nissan X-Τrail στη Σλοβενία

Mobility

Βρεθήκαμε στη Σλοβενία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Nissan X-Τrail, που αλλάζει επίπεδο συνολικά στην ιαπωνική μάρκα. Το νέο X-Trail είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με παράδοση σε 3-4 μήνες (ανάλογα με την έκδοση).

Advertisement
Advertisement

Είναι η τέταρτη γενιά του μοντέλου, που έχει κάνει εντυπωσιακή μέχρι στιγμής εμπορική πορεία. Σχεδόν επτά εκατομμύρια X-Trail έχουν πουληθεί παγκοσμίως από το 2000 που παρουσιάστηκε το μοντέλο μέχρι σήμερα. Με την επίδοση αυτή, το X-Τrail μπαίνει στο πάνθεον των πιο πετυχημένων μοντέλων του είδους.

Σήμερα, σε μια τελείως διαφορετική «κατεύθυνση» από εκείνη που είχε το μοντέλο όταν ξεκίνησε, η σύγχρονη εκδοχή διατηρεί μόνο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το χαρακτηρισμό SUV, ο οποίος όμως είναι πλήρως εναρμονισμένος στα σημερινά πρότυπα των μοντέλων του είδους.

Αισθητικά, το X-Τrail εμφανίζεται ως φυσική συνέχεια του Qashqai, με το οποίο για άλλη μια φορά μοιράζονται πολλά. Όπως και το Qashqai, έτσι και το νέο X-Trail που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, εμφανίζει πολύ σύγχρονες μεθόδους κατασκευής. Οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το εμπρός καπό (το πίσω είναι από συνθετικό υλικό), είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Advertisement
Advertisement

Το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία και απέχει έτη φωτός από εκείνου του προηγούμενου X-Trail. Είναι έκδηλο πως στη Nissan προσπάθησαν να αναβαθμίσουν όσο περισσότερο γινόταν την ποιότητα των υλικών και την αίσθηση που αφήνει στους επιβάτες. Κάτι που προφανώς και έχει επιτευχθεί.

Το ταμπλό χαρακτηρίζεται τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ με εξαιρετικής ποιότητας υλικά, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού ενσωματώνει έγχρωμες οθόνες 12,3 ιντσών τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στο μέσον αυτού. Προαιρετικά, διατίθεται και σύστημα head-up display 10,8 ιντσών.

Advertisement

Ένα από βασικότερα πλεονεκτήματα του νέου X-Trail αφορά στους πολύ μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και πως διατίθεται τόσο σε πενταθέσια όσο και σε επταθέσια εκδοχή. Ενδεικτικό της πρακτικότητας είναι το πορτμπαγκάζ που ξεκινά από 585 λίτρα στο πενταθέσιο και από 486 στο επταθέσιο X-Trail.

Οι προηγμένες τεχνικές συγκόλλησης που έχουν χρησιμοποιηθεί, έχουν ως αποτέλεσμα την ταυτόχρονη μείωση του βάρους με τη βελτίωση της ακαμψίας. Το X-Τrail είναι το δεύτερο -μετά το Qashqai– μοντέλο στην Ευρώπη που εξοπλίζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης e-Power της Nissan, το οποίο αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων.

Advertisement

Το σημαντικό χαρακτηριστικό του κινητήριου αυτού συνόλου, είναι το σύστημα μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, μια τεχνολογία που η Nissan την είχε παρουσιάσει στο δίλιτρο σύνολο με το οποίο είχε εφοδιάσει κάποια μοντέλα της Infiniti. Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1, με τη χρήση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με την απαίτηση ισχύος.

Κάπως έτσι, η απόδοση του turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων, είναι 163 ίπποι στην έκδοση hybrid. Στις δύο επόμενες εκδόσεις, τις e-Power, ο κινητήρας λειτουργεί μόνο ως «γεννήτρια» για την τροφοδοσία των μπαταριών και η απόδοση είναι 204 (e-Power) και 213 ίπποι (e-4orce), με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα να κερδίζουν τις εντυπώσεις, λόγω αμεσότητας στην απόκριση.

Advertisement

Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος της Nissan, να προσφέρει τις χάρες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, χωρίς όμως να υπάρχει η ανάγκη επαναφόρτισης με πρίζα. Κάπως έτσι, συμπληρώνεται και το πολύ ευχάριστο «παζλ» των επιμέρους στοιχείων του αυτοκινήτου, που κερδίζει αβίαστα τις εντυπώσεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει κανείς μαζί του.

Χάρη στην πλατφόρμα CMF-C με την προηγμένη τεχνολογία, το νέο X-Trail ανεβάζει ξανά τον πήχη στην κατηγορία. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER, εγγυάται μια αθόρυβη οδήγηση, που υποστηρίζεται για να γίνει και πιο άνετη, από συστήματα όπως το e-PedalStep, που επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με τη χρήση ενός και μόνο πεντάλ- αυτό του γκαζιού.

Δεδομένου ότι το 70% του χρόνου οδήγησης σύμφωνα με τις έρευνες της Nissan είναι πιθανό να βρεθεί σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, η ιαπωνική εταιρεία εξέλιξε την νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-PedalStep. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει  την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-PedalStep επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Κάπως έτσι, η απόδοση του turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων, είναι 163 ίπποι στην έκδοση hybrid. Στις δύο επόμενες εκδόσεις, τις e-Power, ο κινητήρας λειτουργεί μόνο ως «γεννήτρια» για την τροφοδοσία της μπαταρίας. Η ισχύς είναι 204 ίπποι (e-Power) στην προσθιοκίνητη έκδοση και 213 ίπποι στην τετρακίνητη e-4orce), με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα να κερδίζουν τις εντυπώσεις, λόγω αμεσότητας στην απόκριση.

Στην έκδοση αυτή, η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 128 ίππων για την κίνηση των πίσω τροχών, επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δευτερόλεπτα. Το e-4ORCE είναι η πιο προηγμένη τεχνολογία τετρακίνησης της Nissan, που διαχειρίζεται με ακρίβεια την απόδοση ισχύος και το φρενάρισμα για μέγιστη σταθερότητα σε κάθε είδος εδάφους.

Στο δρόμο με το νέο X-Trail, εκτιμά κανείς εύκολα την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση που αρχικά εμφανίζεται σφιχτή αλλά στην πορεία προκύπτει πως είναι όσο ενδοτική χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά σε βάρος τους δύο τόνους όταν είναι φορτωμένο, προκειμένου και τους επιβάτες να διατηρεί άνετους αλλά και τις κλίσεις του αμαξώματος να κοντρολάρει αποτελεσματικά.

Πολύ γρήγορα έρχεται η εξοικείωση με τη λειτουργία του e-PedalStep, που πρακτικά ορίζει πως το πεντάλ του φρένου θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε έκτακτη ανάγκη για γρήγορη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Εδώ πρέπει να πούμε πως οι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό του μοντέλου και στις τρεις εκδόσεις που διατίθενται και αν μη τι άλλο, εκτός της αποτελεσματικότητας «στο πεδίο», λειτουργεί και καθησυχαστικά στην τυχόν ανησυχία του οδηγού.

Η αποτελεσματικότητα του νέου X-Trail σε «δύσκολες» συνθήκες (έτσι όπως αυτές ορίζονται για τα νέας κοπής SUV) είναι αδιαμφισβήτητη και πολύ καλοδεχούμενη. Με την ίδια ευκολία που ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί υπέρ της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, το νέο X-Trail θα περάσει από ολισθηρά κομμάτια μιας διαδρομής που θα φέρει τον οδηγό και τους επιβάτες του σε ένα όμορφο σημείο, όχι πολύ μακριά από την άσφαλτο.

Με τιμή εκκίνησης για την πενταθέσια «βασική» έκδοση με τους 163 ίππους τα 38.590 ευρώ (από 43.590 ευρώ η 7θέσια), σίγουρα το X-Trail μένει πάνω στα χνάρια που έχουν χαράξει οι προκάτοχοι. Είναι μια τίμια επιλογή που θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, με τον οδηγό του να εκτιμά ιδιαίτερα εκτός των άλλων και τους μεγάλους χώρους. Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε όταν θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους.

Δείτε εδώ τις τιμές πώλησης του νέου Nissan X-Trail

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Nissan Juke Hybrid
Πόσα θα δίνατε για το σούπερ σπάνιο Nissan GT-R50;
Κτήμα Λαζαρίδη: Ο τρύγος του 2022