Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 στην Πορτογαλία

Ελλάδα 18:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η BMW X2 αλλάζει ριζικά σε εμφάνιση, αναβαθμίζεται τεχνολογικά και αποκτά μια πιο κατασταλαγμένη και γοητευτική υπόσταση.

Advertisement
Advertisement

Με την πρώτη Χ2 η BMW επιχείρησε στην κόμπακτ κατηγορία μια διαφορετική προσέγγιση στο κόνσεπτ του coupe SUV από αυτή που ήδη είχε από πολύ νωρίτερα στις μεγαλύτερες Χ4 και Χ6. Και η αλήθεια είναι πως αυτή η προσέγγιση έμοιαζε κάπως αμήχανη παραπέμποντας περισσότερο σε ένα ψηλό hatchback παρά σε ένα πιο δυναμικό SUV που θα στεκόταν δίπλα στην Χ1.

Όλα αυτά αλλάζουν στη δεύτερη γενιά της Χ2 η οποία είναι τόσο διαφορετική που θα μπορούσαμε να πούμε πως επανεφεύρει τον εαυτό της. Η εικόνα μιλά από μόνη της, καθώς η αλλαγή από το αμάξωμα ενός όγκου σε μια σιλουέτα με αναλογίες fastback συνοδεύεται και από μια σαφώς πιο εκφραστική σχεδίαση. Αυτό που κλέβει την ματιά είναι βέβαια η επιβλητική αρκετά κάθετη εμπρός όψη που πολύ έξυπνα δίνει την αίσθηση συγγένειας με την X1 αλλά την ίδια στιγμή δηλώνει τον πιο δυναμικό χαρακτήρα με λεπτομέρειες όπως η πιο αιχμηρή εξαγωνική διαμόρφωση των νεφρών της μάσκας, τα εντονότερα νεύρα στο κέντρο του καπό και οι τονισμένες πλευρικές εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα.

Η χαμηλή γραμμή της οροφής και το μικρότερο ύψος των παραθύρων τονίζουν την coupe σιλουέτα ενώ στο πίσω μέρος, οι φουσκωμένοι θόλοι και οι μυώδεις ώμοι με την μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα τους καθώς και το χαρακτηριστικό περίγραμμα των φώτων αλλά και τα έντονα αεροδυναμικά στοιχεία του προφυλακτήρα δηλώνουν το πιο σπορ ύφος της Χ2.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που ίσως δεν μαρτυρά η εικόνα μέσα από τις φωτογραφίες είναι το πόσο μεγαλύτερη δείχνει και είναι στην πραγματικότητα η νέα Χ2. Το μήκος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι αυξημένο κατά 194 mm (φθάνοντας τα 4.554 mm) ενώ είναι μεγαλύτερο κατά 54 mm ακόμα και από αυτό της Χ1. Την ίδια στιγμή το αμάξωμα είναι πιο φαρδύ (+21 mm) συμπαρασύροντας προς τα πάνω και τα μετατρόχια, αλλά και ψηλότερο κατά 64 mm, δικαιολογώντας έτσι το πιο ογκώδες οπτικό αποτύπωμα.

Η συνολική αύξηση των διαστάσεων δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το μεταξόνιο που έχει μεγαλώσει κατά 22 mm βοηθώντας στην αναβάθμιση της ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Η πιο εντυπωσιακή βελτίωση ωστόσο καταγράφεται στο χώρο αποσκευών που στις θερμικές εκδόσεις φθάνει στα 560 lt, (iX2: 525 lt) σημειώνοντας μια αύξηση 90 lt σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ ξεπερνά κατά 20 lt ακόμα και την Χ1.

Το εσωτερικό της Χ2 δηλώνει έντονα τους συγγενικούς δεσμούς με την Χ1. Η εικόνα και η αίσθηση είναι λοιπόν αρκετά οικεία με κυρίαρχα στοιχεία την πανοραμική διάταξη BMW Curved Display που φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, καθώς και την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα η οποία με την σειρά της τονίζει την αίσθηση ευρυχωρίας απελευθερώνοντας αρκετό αέρα ανάμεσα στα πόδια οδηγού και συνοδηγού ο οποίος μάλιστα αξιοποιείται χρηστικά για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων.

Advertisement

Οικεία είναι όμως και η έντονα πολυτελής αύρα που χαρίζει ο συνδυασμός ποιοτικών υλικών και ο εκλεπτυσμένος μέχρι τη λεπτομέρεια διάκοσμος. Αυτή η πτυχή της Χ2 ενισχύεται περαιτέρω και από τον εμπλουτισμό του βασικού εξοπλισμού αλλά και από την αύξηση των διαθέσιμων εξοπλιστικών πακέτων προσφέροντας έτσι ακόμα πιο στοχευμένη εξατομίκευση.

Αυτό που κάνει όμως την Χ2 να ξεχωρίζει είναι πως πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που φιλοξενεί την νεότερη και πιο προηγμένη έκδοση λειτουργικού BMW OS.9 στο σύστημα πολυμέσων BMW iDrive. Αυτή μεταξύ άλλων προσφέρει αναβαθμισμένη λειτουργία Προσωπικού Βοηθού με καλύτερη απόκριση σε εντολές φυσικής ομιλίας καθώς και εμπλουτισμένο υλικό εφαρμογών και ψηφιακών υπηρεσιών με στόχο την βελτίωση των δυνατοτήτων εξατομίκευσης.

Advertisement

Πάντως παρά το πολυάριθμο πακέτο εφαρμογών και την αρκετά σύνθετη δομή το BMW iDrive αποδεικνύεται εύχρηστο, με μεγάλη επεξεργαστική ταχύτητα και γρήγορη απόκριση.

Η έντονη τεχνολογική συγγένεια με την Χ1 οφείλεται στο γεγονός πως η X2 είναι επίσης βασισμένη στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας FAAR η οποία είχε εξελιχθεί εξαρχής με την προοπτική του εξηλεκτρισμού. Οι άνθρωποι της BMW δεν κρύβουν πως ποντάρουν πολλά στην αμιγώς ηλεκτρική iX2 με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης 5ης γενιάς, η οποία μάλιστα θα ανοίξει την εμπορική αυλαία για τη X2.

Σε πρώτη φάση η iX2 θα διατίθεται στην τετρακίνητη έκδοση xDrive30 με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολική απόδοσή 313 PS και 494 Nm ροπής, η οποία θα κάνει το 0-100 km/h σε 5,6’’ και θα έχει ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα 180 km/h. Τοποθετημένη στο πάτωμα και ενσωματωμένη ως δομικό στοιχείο του πλαισίου είναι η μπαταρία των 64,7 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία έως και 449 km (WLTP) και έχει δυνατότητα φόρτισης με έως και 22 kW σε φορτιστή AC ή 130 kW σε ταχυφορτιστή DC.

Advertisement

Οι θερμικές εκδόσεις θα προσφέρονται με κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου. Η βενζινοκίνητη X2 sDrive20i χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει συνδυαστικά 170 PS. Αντίστοιχα X2 sDrive18d κινείται από μια αναβαθμισμένη έκδοση του 4κύλινδρου 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα με μέγιστη ισχύ 150 PS.

Και στις δύο περιπτώσεις η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Μετά από αυτές τις δύο θερμικές εκδόσεις που θα είναι αρχικά διαθέσιμες η Χ2 κάνει ένα άλμα στην κορυφή της γκάμας και την Χ2 Μ35i xDrive με 2λιτρο κινητήρα 300 PS και 400 Nm ροπής και την πιο εξελιγμένη έκδοση της τετρακίνησης xDrive για μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα.

Η Χ2 Μ35 xDrive ήταν και η θερμική έκδοση της Χ2 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο πλαίσιο της πρώτης γνωριμίας με τη νέα BMW στην Πορτογαλία. Σίγουρα όχι τυχαία καθώς είναι αυτή που αποκαλύπτει την πλήρη δυναμική της νέας Χ2. Σε επίπεδο επιδόσεων ξεπερνά την ισχυρότερη iΧ2 στο 0-100 km/h με 5,4’’ ενώ συνεχίζει να επιταχύνει έως τα 250 km/h.

Στο δρόμο – ειδικά στο πρόγραμμα Sport που συνοδεύεται από μια έντονη ακουστική σύνθεση φυσικού και τεχνητού ήχου – δηλώνει μια ξεκάθαρη οδηγοκεντρική διάθεση η οποία εκφράζεται τόσο από την πιο αποτελεσματική όσο και την απολαυστική εικόνα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Έχει σαφώς περισσότερη συνοχή στη διαχείριση των φορτίων τόσο στα σφικτά κομμάτια και τις κλειστές στροφές όπου το ζωντανό τιμόνι (η Μ35 έχει στάνταρ τη σπορ κρεμαγιέρα) και το εξαιρετικό δάγκωμα του μπροστινού βοηθούν το σημάδι, όσο και στις πολύ γρήγορες καμπές όπου το πλαίσιο και η ευθυβολία δίνουν σιγουριά.

Η τετρακίνηση σε συνδυασμό με την αμεσότητα του διακριτικού ελέγχου ολίσθησης (ARB) χαρίζει παντού εξαιρετική πρόσφυση επιτρέποντας την αξιοποίηση της δύναμης ακόμα και μέσα στη στροφή. Βασικό ρόλο παίζει βέβαια και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ενεργητική ανάρτηση Μ (μειώνει το ύψος κατά 15 mm), που είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού της Μ35 και καταφέρνει να τονίσει την ακρίβεια του ελέγχου αλλά την ίδια στιγμή να χαρίσει και μια απόσβεση διανθισμένη με ποιοτικά χαρακτηριστικά άνεσης, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Όσο για την iX2 xDrive30, που επίσης είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε οδηγικά, ακόμα και χωρίς την αιχμηρότητα της Μ35 έχει μια δυναμική ζωντάνια και ισορροπία η οποία αναμφίβολα την κατατάσσει μεταξύ των οδηγικά πιο ολοκληρωμένων ηλεκτρικών SUV.

Η νέα Χ2 καταφέρνει επομένως να αποδώσει με μεγαλύτερη πιστότητα σε σχέση με τον προκάτοχό της τις πτυχές του πιο ιδιαίτερου χαρακτήρα της. Έχει αποκτήσει μια σαφώς πιο εκφραστική και δυναμική εικόνα η οποία μάλιστα συνδυάζεται και με περισσότερη χρηστικότητα ενώ έχει ενισχύσει και κάθε διάσταση της δυναμικής της ταυτότητας.

Στοιχεία που σίγουρα ευνοούν την πορεία της εμπορικής της καριέρας η οποία ξεκινά άμεσα με τις θερμικές εκδόσεις να έχουν ως σημείο εκκίνησης τις 42.150 ευρώ της Χ2 sDrive20i, όταν αντίστοιχα η iX2 xDrive30 ξεκινά από τα 56.560 ευρώ, χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η πιο ’80s BMW που μπορείς να αγοράσεις
Αποκτήστε με leasing κορυφαία ηλεκτρικά BMW και MINI
Η νέα BMW M5 θα είναι… κτήνος