Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο όμιλος Renault-Nissan επιδιώκει συγχώνευση με την FCA

Ελλάδα 1:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο όμιλος Renault-Nissan επιδιώκει συγχώνευση με την FCA

ΝΕΑ

Ο όμιλος Renault-Nissan επιδιώκει συγχώνευση με την FCA

ΝΕΑ

Η Renault επιδιώκει να επαναλάβει τις συνομιλίες με τη Nissan εντός 12 μηνών ως το πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινήτων που θα περιλαμβάνει και την Fiat Chrysler Automobiles, ανέφεραν οι Financial Times.

Advertisement
Advertisement

 

Η δημιουργία νέου συμβουλίου συμμαχίας με επικεφαλής τον πρόεδρο της Renault Jean-Dominique Senard έχει βελτιώσει την εμπιστοσύνη πως οι δύο πλευρές μπορούν να προχωρήσουν σε σχέδια συγχώνευσης, ανέφερε η εφημερίδα. Μια πιθανή συμμαχία Renault, Nissan, Fiat και Chrysler θα δημιουργούσε μια τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί καλύτερα τις Volkswagen και Toyota. Ο Carlos Ghosn, ο πρώην πρόεδρος των Renault και Nissan, που συνελήφθη στο Τόκιο τον Νοέμβριο με την κατηγορία των οικονομικών αδικημάτων, είχε συνομιλίες για τη συγχώνευση της Renault με τη Fiat Chrysler πριν από τρία χρόνια, όπως ανέφεραν οι Financial Times επικαλούμενοι δύο άγνωστες πηγές. Η πρόταση του Ghosn σταμάτησε από τη γαλλική κυβέρνηση, ανέφερε η εφημερίδα. Ο ίδιος είναι ελεύθερος με εγγύηση εν αναμονή της δίκης του, ενώ αρνείται τις κατηγορίες εναντίον του.

Advertisement
Advertisement

Η Fiat Chrysler αναζητά εταιρική σχέση ή συγχώνευση και ο πρόεδρος John Elkann συναντήθηκε με άλλους ομίλους συμπεριλαμβανομένου του PSA Group, για να εκτιμήσει τη δυνατότητα μιας συμφωνίας, ανέφερε η εφημερίδα. Εκπρόσωποι της Renault και της Nissan αρνήθηκαν να σχολιάσουν τη συγκεκριμένη αναφορά. Οι εκπρόσωποι της FCA δεν σχολίασαν επίσης ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Πριν από τη σύλληψή του, ο Ghosn σχεδίαζε να ενισχύσει τη συμμαχία Nissan-Renault με μια πλήρη συγχώνευση. Παρόλα αυτά, μια τέτοια κίνηση αντιμετώπισε αντίσταση από την Nissan, μεταξύ άλλων από τον διευθύνοντα σύμβουλο Hiroto Saikawa. Αντί για μια βαθύτερη συμφωνία κεφαλαίων, η Nissan προσπάθησε να βελτιώσει την ιαπωνική διαπραγματευτική θέση σε μια εταιρική σχέση που έχει πει ότι για πολύ καιρό ευνοούσε τη γαλλική πλευρά.

Η συμμαχία Renault-Nissan αναφέρθηκε συχνά ως παράδειγμα ενός επιτυχημένου συνδυασμού που δεν έφτασε μέχρι τη συγχώνευση, η οποία στηρίχτηκε από τις πολλαπλές συμμετοχές και τη μείωση του κόστους. Ωστόσο, η εταιρική σχέση διαταράχθηκε από το σκάνδαλο γύρω από τον Ghosn, με εμπλεκόμενους και από τις δύο πλευρές. O Senard είναι πλέον πρόεδρος της συμμαχίας. Η Renault, η οποία κατέχει το 43% της Nissan, έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 16,8 δις Ευρώ. Η αξία της Nissan είναι περίπου 35 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το ανώτατο όριο της αγοράς της Fiat Chrysler είναι περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια.

Advertisement