Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ντεμπούτο για το GMA T.33 με τους 615 ίππους

Ελλάδα 18:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ντεμπούτο για το GMA T.33 με τους 615 ίππους

ΝΕΑ

Ντεμπούτο για το GMA T.33 με τους 615 ίππους

ΝΕΑ

Η εταιρεία του Gordon Murray, παρουσίασε επίσημα το νέο της «φιλικό για καθημερινή χρήση» supercar με την ονομασία T.33.

Advertisement
Advertisement

Μόλις 100 αυτοκίνητα θα κατασκευάσει η GMA, σε τιμή που δεν είναι και τόσο «φιλική», όπως υπόσχεται η εταιρεία πως θα είναι η συμπεριφορά του T.33.

Μετά το συναρπαστικό T.50 της Gordon Murray Automotive, έχουμε το μοντέλο που «μπαίνει από κάτω» στη γκάμα, με το κωδικό όνομα Τ.33. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς και μόνο από το όνομα, το νέο μοντέλο δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικό όσο «ο μεγάλος αδερφός» με τον οποίο μοιράζονται παρ’ όλα αυτά, το ίδιο ατμοσφαιρικό V12 σύνολο των 3,9 λίτρων.

Advertisement
Advertisement

Η απόδοση εδώ, στο T.33 είναι 615 ίπποι, οι οποίοι καταλήγουν στους τροχούς του πίσω άξονα και έχουν να κινήσουν μόλις 1.089 κιλά. Οπότε όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς, ο όρος «φιλικότητα στη χρήση» είναι από λίγο έως πολύ σχετικός. Η Cosworth έχει και πάλι την ευθύνη της εξέλιξης του κινητήρα, που έχουν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις για να εμφανίζει διαφορετικά λειτουργικά χαρακτηριστικά, όχι τόσο κυνηγώντας την απόλυτη απόδοση.

Στην προκειμένη περίπτωση το όριο στροφών λειτουργίας είναι 11.100 σ.α.λ. (στο Τ.50 το όριο είναι στις 12.100 σ.α.λ.), με τη μέγιστη τιμή της ισχύος να εμφανίζεται στις 10.500 σ.α.λ., ενώ η αντίστοιχη της ροπής που είναι 451 Nm, είναι διαθέσιμα από τις 9.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 75% της ροπής του κινητήρα είναι διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ. κάτι που σημαίνει πως το μοτέρ δεν χρειάζεται διαρκώς «ξεζούμισμα»- οπότε κάπου εδώ κολλάει και η υπόσχεση για «φιλικότητα στην καθημερινή χρήση».

Advertisement

Η ισχύς όπως είπαμε καταλήγει στους πίσω τροχούς αλλά αυτό συμβαίνει με τη βοήθεια ενός κιβωτίου έξι σχέσεων. Αυτό μπορεί να είναι χειροκίνητο ή αυτόματο, ανάλογα με το τι επιθυμεί ο πελάτης, με την προαιρετική επιλογή να είναι το αυτόματο με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Η GMA λέει ότι το κιβώτιο ταχυτήτων Xtrac είναι το ελαφρύτερο κιβώτιο ταχυτήτων για supercar στον κόσμο με βάρος 172 κιλά, ενώ την ίδια στιγμή είναι και το ταχύτερο.

Advertisement

Ο κινητήρας είναι επίσης ελαφρύς, καθώς ζυγίζει μόλις 178 κιλά και όντας τοποθετημένος πάνω στο μονοκόμματο πλαίσιο από ανθρακόνημα και αλουμίνιο, φέρνει την αναλογία κιλών ανά ίππο του Τ.33 να είναι καλύτερη από εκείνη της McLaren F1. Η GMA δεν έχει ανακοινώσει χαρακτηριστικά επιδόσεων αλλά είναι ασφαλές να θεωρούμε πως οι επιδόσεις θα είναι έτσι και αλλιώς συγκλονιστικές, έστω και λίγο υποδεέστερες του T.50.

Ο Gordon Murray, λίγες μέρες πριν την αποκάλυψη, είχε δώσει στη δημοσιότητα ένα σύντομο video στο οποίο έλεγε πως το T.33 είναι ένα αυτοκίνητο που ήθελε να κάνει εδώ και δεκαετίες και είναι εμπνευσμένο από τα αγαπημένα του αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1960. Το «καθαρό» του σχήμα είναι τέτοιο που δεν απαιτούνται πληθώρα φτερών και άλλων αεραγωγών. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια ενεργή αεροτομή για να βελτιώνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Advertisement

Η μινιμαλιστική προσέγγιση στην καμπίνα, προβάλλει την εστίαση του αυτοκινήτου στις ανάγκες του οδηγού, έχοντας ακόμα και διαφορετικό χρώμα στην πλευρά του χειριστή, στα υλικά που επενδύουν τις επιφάνειες. Ένα αναλογικό στροφόμετρο βρίσκεται στο επίκεντρο μπροστά από τον οδηγό και «ταιριάζει» σε μεγάλο βαθμό με το «αναλογικό» ύφος που προάγει η ύπαρξη του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το Τ.33 όμως, δεν είναι αναλογικό σε όλα του, με το πλέον σύγχρονο σύστημα πολυμέσων να υποστηρίζει τόσο το Apple CarPlay, όσο και το Android Auto. Για τους δύο επιβάτες, υπάρχει διαθέσιμος χώρος αποσκευών 283 λίτρων, που είναι παραπάνω από αρκετός για εκδρομή με το «φιλικό supercar». Η τιμή αγοράς του ξεκινά από τα 1,65 εκατομμύρια ευρώ και η GMA λέει πως θα μπορεί να κατασκευαστεί με το τιμόνι δεξιά ή αριστερά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Ουρλιάζοντας» στο Goodwood: το ντεμπούτο του GMA T.50 (+video)
Nissan Juke Enigma: Στυλ και συνδεσιμότητα σε νέα ειδική έκδοση
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Murray T.50 (video)