Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο Audi RS3: Πιο δυναμικό με torque splitter

Ελλάδα 11:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Νέο Audi RS3: Πιο δυναμικό με torque splitter

ΝΕΑ

Νέο Audi RS3: Πιο δυναμικό με torque splitter

ΝΕΑ

Για πρώτη φορά, το πανίσχυρο Audi RS3 θα ενσωματώνει την τεχνολογία RS Torque Splitter που καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.

Advertisement
Advertisement

Θέμα ημερών είναι η αποκάλυψη της ισχυρότερης έκδοσης του Audi A3, RS3. Προτού, όμως, συμβεί αυτό, η γερμανική εταιρεία μας προσφέρει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν τα δυναμικά συστήματα του «καυτού» μοντέλου.

Όπως έχει γίνει γνωστό, τα νέα Audi RS3 (hatchback & sedan) θα ενσωματώνoυν έναν πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 400 PS (5.600 – 7.000 σ.α.λ.). Η ροπή θα είναι αυξημένη κατά 20 Nm, φτάνοντας τα 500, διαθέσιμα σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2.250 έως 5.600. Για τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς θα φροντίζει ένα 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο που επιτυγχάνει ταχύτατες αλλαγές σχέσεων, επιτρέποντας πολύ γρήγορες επιταχύνσεις.

Συγκριτικά, λοιπόν, με το απερχόμενο μοντέλο το 0-100 χλμ./ώρα θα έρχεται σε 0,3 δλ. γρηγορότερα (3,8 δλ.) με την τελική να είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα αν και τα 280 χλμ./ώρα είναι επίσης διαθέσιμα, προαιρετικά. Στην πραγματικότητα, με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, μπορούν ακόμη και να φτάσουν σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Αυτό καθιστά RS 3 το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα.

Advertisement
Advertisement

RS Torque Splitter

Τα παραπάνω νούμερα, ωστόσο, δεν αποτελούν το μοναδικό highlight της πανίσχυρης έκδοσης RS3. Διότι το τελευταίο είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Tο νέο σύστημα εξελίχθηκε σε αμέτρητες ώρες δοκιμών στο Nordschleife του Nürburgring

Advertisement

Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη (σ.σ. ο καθένας έχει τη δική του μονάδα ελέγχου) σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, το σύστημα αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής.

Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία – ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς – έως και 1.750 Nm ροπής. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.

Advertisement

Audi Drive Select

Μιας και αναφερθήκαμε στο Audi Drive Select, αυτό περιλαμβάνει επτά λειτουργίες: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, καθώς και RS Individual, RS Performance και RS Torque Rear. Ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, τα χαρακτηριστικά των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης κίνησης και πλαισίου αλλάζουν από έμφαση στην άνεση σε εξαιρετικά δυναμική, ακόμη και βελτιστοποιημένη για την πίστα απόδοση.

Advertisement

Για παράδειγμα, στη λειτουργία Dynamic ο κατανεμητής μεταδίδει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή κίνησης στον πίσω άξονα – για μέγιστη ευελιξία και αυξημένη δυναμική. Αυτό φτάνει στην τελειότητα στη λειτουργία RS Torque Rear, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε πίστα. Η εστιασμένη στον πίσω άξονα διάθεση ισχύος του κινητήρα οδηγεί σε υπερστροφική συμπεριφορά, με έως και 100% της ροπής κίνησης να κατευθύνεται προς τα πίσω καταλήγοντας στον τροχό στο εξωτερικό της καμπύλης

Φυσικά, τα παραπάνω προφίλ οδήγησης επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα διεύθυνσης, τα πτερύγια της εξάτμισης, αλλά και την ανάρτηση.

Άλλα στοιχεία που επηρεάζουν τη σπορ συμπεριφορά των Audi RS3

Η ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ είναι εξαιρετικά σκληρή και το αμάξωμα είναι δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από το Audi S3 και 25 χιλιοστά χαμηλότερα από ό, τι στο Α3. Στον μπροστινό άξονα συναντάμε ανάρτηση γόνατων McPherson με περιστροφικά ρουλεμάν ειδικά για RS 3, ενώ στο πίσω μέρος διατίθεται σχεδίαση τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη αμορτισέρ, υποπλαίσιο και σωληνωτή αντιστρεπτική ράβδο σταθεροποίησης, προσαρμοσμένη στον κατανεμητή ροπής.

Προαιρετικά διατίθεται ανάρτηση RS plus με adaptive damper control που ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select.

Τέλος, ως στάνταρ ενσωματώνεται σπορ ανάρτηση “RS” με νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων. Το τελευταίο διασφαλίζει πως τα αμορτισέρ παρουσιάζουν ευαίσθητη απόκριση και προσαρμόζονται στην εκάστοτε κατάσταση οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό Audi RS e-tron GT κοντράρει την BMW M5 CS (video)
Audi A9 e-tron: H ηλεκτρική ναυαρχίδα
Δοκιμή: Audi Q2 1.5 TFSI 150 PS S tronic