Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi Q2 1.5 TFSI 150 PS S tronic

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το δημοφιλές Q2 της Audi ανανεώθηκε παρέχοντας περισσότερα προηγμένα τεχνολογικά “καλούδια” σε μια σύγχρονη και compact «συσκευασία».

Το Audi Q2 είναι από τα αυτοκίνητα που σε κάνει να νιώθεις ευχάριστα όχι μόνο όταν το οδηγείς, αλλά και όταν ρίχνεις την τελευταία ματιά λίγο πριν το κλειδώσεις -από απόσταση- και απομακρυνθείς. Ένας λόγος παραπάνω, τώρα που το δημοφιλές compact SUV φρεσκαρίστηκε, ειδικά εάν φέρει το πακέτο εξοπλισμού S line, όπως συμβαίνει και στο αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Να θυμίσουμε ότι, το Audi Q2 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 5 χρόνια και έκανε σημαντική αίσθηση. Ο λόγος που «κέρδισε» το κοινό είναι ο crossover χαρακτήρας, η όμορφη σιλουέτα, η premium αύρα και η εξαιρετική οδηγική του συμπεριφορά.

Ασφαλώς, όλα τα παραπάνω έρχονται αυτούσια και στο ανανεωμένο Q2, ωστόσο η γερμανική εταιρεία βελτίωσε το Q2 στα σωστά σημεία τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά.

Το νέο Audi Q2 κρατάει τη γνώριμη εμφάνιση και το σπορ του στιλ, αλλά η χρήση των πολυγωνικών μοτίβων, τα οποία συναντάμε σχεδόν σε όλο το αμάξωμα προσφέρουν ένα πιο επιθετικό look. Με αυτόν τον τρόπο οι σχεδιαστές της εταιρείας πέτυχαν, το μικρότερο Q να παραπέμπει αισθητικά στα μεγαλύτερα «αδέρφια» του. Στο εμπρός τμήμα, η οκταγωνική singleframe μάσκα επισφραγίζει την ταυτότητα της μάρκας. Παρόλο που μόνο το μήκος αυξήθηκε ελάχιστα (4,21 μέτρα), κρατώντας σταθερό το πλάτος και το ύψος ίδιο (1,79 μέτρα και 1,54 αντίστοιχα), το Q2 facelift δείχνει πιο φαρδύ, χάρη στην χαμηλότερη τοποθέτησή του λόγω της σπορ ανάρτησης.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,31, χαμηλή τιμή για την κατηγορία, ενώ από τον βασικό εξοπλισμό διαθέτει προβολείς LED. Στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχουν και οι προβολείς Matrix LED με το σύστημα να κάνει τη… νύχτα μέρα. Τα φώτα ημέρας είναι τύπου LED όπως και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχουν τα δυναμικά φλας, τα οποία χαρίζουν ένα άκρως κομψό και στιλάτο σύνολο. Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλίζεται και με 18 ιντσών δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, οι οποίες… μάταια προσπαθούσαν να «κρύψουν» τις εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες των φρένων.

Επιπρόσθετα, η Audi εμπλούτισε τη χρωματική παλέτα με πέντε νέα χρώματα, που διευρύνουν την γκάμα επιλογών. Ακόμα, πολλές διακοσμητικές λεπτομέρειες είναι είτε σε ασημί ή μαύρο είτε βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, προσδίδοντας χαρακτήρα. Τα διακοσμητικά στο κάτω τμήμα του αμαξώματος είναι σε μαύρο στην έκδοση Basic, σε Manhattan Gray στην Advanced ενώ -στο δικό μας S line- στο χρώμα του αμαξώματος.

Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνονται μικρές σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, όπως είναι οι νέοι αεραγωγοί και ο νέος επιλογέας του S tronic. Η κορυφαία ποιότητα και τα μαλακά υλικά συνεχίζουν να προσφέρουν στο Q2 μια premium αύρα, ένα στοιχείο που υφίσταται σε όλα τα μοντέλα της Audi. Υπάρχουν διαθέσιμοι νέοι συνδυασμοί υλικών και επενδύσεων, καθώς και το προαιρετικό πακέτο ambient φωτισμού. Στην έκδοση S line, τα καθίσματα έχουν μια εξαιρετική πλευρική στήριξη και διακρίνονται από τη σφραγίδα S κάτω από το ρυθμιζόμενο προσκέφαλο. Η φιλοξενία 5 ατόμων στο εσωτερικό του Q2 είναι δεδομένη με ασφάλεια και σίγουρα η υψηλή τιμή του χώρου αποσκευών (από 405 λίτρα) αποτελεί θετική έκπληξη για την κατηγορία.

Υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά αυτό που τραβάει τα βλέμματα είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το σπορ τιμόνι με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (+322 ευρώ) του νέου Q2. Το Virtual Cockpit (+1.922 ευρώ), όπως το ονομάζει η Audi, έχει 12,3 ιντσών διαγώνιο και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλες τις σημαντικές πληροφορίες του οχήματος σε μια πλήρως προσαρμόσιμη οθόνη. Την τελευταία, ο χρήστης μπορεί να τη χειριστεί από το τιμόνι. Διαθέσιμο είναι το Audi phone box με και χωρίς λειτουργία φόρτισης καθώς και το Bang & Olufsen Premium Sound System, με 14 μεγάφωνα και ισχύ 705 watt, μοναδικό στα compact SUV.

Στην κεντρική κονσόλα τοποθετείται η οθόνη 8,3 ιντσών, η οποία εκτελεί… χρέη infotainment. Η εν λόγω οθόνη δεν είναι αφής και ο μόνος τρόπος «επικοινωνίας» του οδηγού με το σύστημα πολυμέσων είναι μέσω του παραδοσιακού περιστροφικού επιλογέα (MMI touch), ο οποίος βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Η δυνατότητα λειτουργίας των Apple CarPlay και Android Auto είναι διαθέσιμες μόνο ενσύρματα, ενώ σε συνδυασμό με την απουσία της οθόνης αφής του ηχοσυστήματος, η λειτουργία είναι αρκετά δύσχρηστη. Από την άλλη, την αλληλεπίδραση του οδηγού με το σύστημα διευκολύνει ο φωνητικός έλεγχος.

Κάτω από το καπό, η Audi τροφοδοτεί το Q2 τόσο με κινητήρες TFSI όσο και με TDI. Το «δικό» μας μοντέλο εφοδιάζεται με τον 1.5 TFSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας υιοθετεί το συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD) με στόχο την χαμηλότερη κατανάλωση. Ο γνώριμος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων, ξεκουράζοντας τον οδηγό από την κίνησή του εντός αστικού φόντου. Εκεί, σύμφωνα με το εργοστάσιο, το Q2 καταναλώνει 8,1 lt./100 km εντός πόλης στο πρότυπο μέτρησης WLTP. Στην πράξη, φτάσαμε πολύ κοντά στην παραπάνω κατανάλωση, μιας και το 100% της χρήσης του αυτοκινήτου κατά την περίοδο δοκιμής μας ήταν στους δρόμους της Αθήνας. Συνεπώς, με πολύ προσεκτική οδήγηση αναμένεται να δείτε μια μέση κατανάλωση με τον αριθμό 7 μπροστά.

Η ψυχολογία του οδηγού όταν κάθεται πίσω από το τιμόνι του νέου Audi Q2 γεμίζει αυτοπεποίθηση. Όπως γίνεται άλλωστε σε όλα τα μοντέλα της φίρμας, χάρη στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο και παρέχει την καλύτερη πληροφόρηση. Ίσως οι 150 ίπποι να μην προκαλούν ιδιαίτερη συγκίνηση, αλλά το πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση είναι στοιχεία που εκτιμάς από τα πρώτα μέτρα, ειδικά όταν κινείσαι σε μια γεμάτο στροφές διαδρομή. Φυσικά, το μικρό SUV μπορεί να κυκλοφορεί σβέλτα μέσα στους δρόμους της πόλης, χάρη στον συνδυασμό της ροπής των 250 Nm και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

H σπορ πλευρά του Q2 “απελευθερώνεται” από το Audi drive select, το σύστημα που προσφέρει στον οδηγό την επιλογή ανάμεσα από 5 διαφορετικές χαρτογραφήσεις: Efficient, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Στην επιλογή Dynamic, το τιμόνι σφίγγει και η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση. Το τράβηγμα του 1.500 turbo κινητήρα είναι αισθητό από τις χαμηλές σ.α.λ. (1.500 σ.α.λ.). Όταν όμως το στροφόμετρο αρχίζει να ανεβαίνει γρήγορα, τότε ο θόρυβος του κιβωτίου κάνει την εμφάνισή του, χωρίς να προσφέρει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Για να απολαύσετε όμως τη διαδρομή με όλες τις ανέσεις σας, τότε το Comfort είναι η λύση.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού του νέου Q2 προέρχονται από τα μεγάλα SUV της μάρκας. Πληρέστατη γκάμα, από το τυπικό Audi pre sense με ραντάρ για να σκανάρει την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα ή να μειωθεί η σοβαρότητά τους και την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (στάνταρ αμφότερα) έως τα προαιρετικά συστήματα που ανήκουν στα ειδικά πακέτα “Drive”, “Safety” και “Park”. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο πακέτο Drive που περιλαμβάνει ένα νέο high-end σύστημα, το adaptive cruise assist, το οποίο διατίθεται σε συνδυασμό με το MMI navigation plus, το Audi virtual cockpit και το S tronic και το οποίο λειτουργεί σε ολόκληρο το εύρος ταχυτήτων. Σε πολλές περιπτώσεις, ο οδηγός έχει την επιλογή να αφήσει το σύστημα να αναλάβει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διεύθυνση εντός της λωρίδας, προσδίδοντας στο νέο Q2 χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Μόνη προϋπόθεση, ο οδηγός να αγγίζει απαλά το τιμόνι που διαθέτει ειδικούς αισθητήρες και αποτελεί τμήμα του συστήματος, ως επιβεβαίωση ότι συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση.

Το Audi Q2 κρατάει την εξαιρετική συνταγή και στην ανανεωμένη εκδοχή του, η οποία περιλαμβάνει ελκυστικότερο design και νέες προηγμένες τεχνολογίες. Το best seller της Audi είναι διαθέσιμο έναντι 22.350 ευρώ για την έκδοση Basic με τον 1.0 TFSI κινητήρα των 110 ίππων. Για να φτάσουμε στον εξοπλισμό S line με τον αποδοτικό 1.5 TFSI των 150 ίππων, τότε θα χρειαστεί να δώσουμε λίγα παραπάνω από τα 30.000 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi Q2 35 TFSI S tronic

Κινητήρας (cc): 1.498
Ισχύς (PS/rpm): 150/5.000-6.000
Ροπή (kgm/rpm): 250/1.500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 137 g/km
Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4,21/1,79/1,54 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 405 – 1.050 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή (ευρώ): Από 27.700 (Αυτοκίνητο δοκιμής: 30.620 ευρώ)

Διαβάστε επίσης:
CarLady: Audi Q2, με νέο design και προηγμένες τεχνολογίες
Ο εντυπωσιακός ψηφιακός κόσμος του νέου Audi Q2
Τα γνήσια αξεσουάρ για το εσωτερικό του Audi Q2

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto