Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο Αudi RS3: Με κομμένη την ανάσα!

Ελλάδα 4:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο Αudi RS3: Με κομμένη την ανάσα!

ΝΕΑ

Νέο Αudi RS3: Με κομμένη την ανάσα!

ΝΕΑ

Mε 400 ίππους, 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και μία νέα δυνατότητα για ατελείωτα drift, το νέο Audi RS 3 είναι μία μηχανή μοναδικών οδηγικών απολαύσεων και εκρηκτικών στιγμών.

Advertisement
Advertisement

Η σπορ διάσταση της Audi ήταν και παραμένει βασικό στοιχείο στο DNA της μάρκας εδώ και πολλές δεκαετίες. Η εταιρία που έχει κυριαρχήσει σε κάθε μορφή αγώνων, αυτή που άλλαξε για πάντα τα Ράλι με το εμβληματικό Quattro, παραμένει ακόμα και σήμερα πιστή σε αυτό τον μοναδικό δρόμο, παρουσιάζοντας αυτοκίνητα ικανά να ταράξουν τα δεδομένα της αυτοκίνησης.

Η σειρά μοντέλων με τα χαρακτηριστικά RS αναδεικνύουν στο μέγιστο αυτή την φιλοσοφία, και το μικρότερο από αυτά, το RS 3 επιστρέφει βελτιωμένο και επαυξημένο με στόχο να συνεπάρει τον οδηγό του και να φέρει σε δύσκολη θέση supercars πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Στο νέο RS3 στο επίκεντρο βρίσκεται και πάλι η σταθερή αξία, ο καταξιωμένος στους αγώνες και μόνιμος κυρίαρχος στα βραβεία του καλύτερου κινητήρα του κόσμου, ο πεντακύλινδρος κινητήρας 2,5 TFSI με την απόδοση να φθάνει στους 400 ίππους και την ροπή στα 500 Νm. Οι μηχανικοί της εταιρίας έδωσαν μεγάλη σημασία στις επιμέρους βελτιώσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα διευρυμένο εύρος απόδοσης της ισχύος και πιο “απλωμένη” ροπή σε μία μεγαλύτερη γκάμα στροφών.

Advertisement
Advertisement

Χάρη σε αυτόν τον κινητήρα, οι επιδόσεις είναι πραγματικά απίστευτες για ένα “κανονικό” hatchback. Το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, τιμή που θα ζήλευαν πανάκριβα supercars. Ενώ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, αν και μπορεί να φθάσει στα 290 χλμ/ώρα στο πακέτο RS Dynamics Package Plus.

Για την μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα 7τάχυτοκιβώτιο S Tronic διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει δεχτεί και αυτό επεμβάσεις ώστε να γίνει πιο άμεσο στις αλλαγές, με διαφορετική πιο σπορ κλιμάκωση και λειτουργία Launch Control για κορυφαίες επιδόσεις στις εκκινήσεις από στάση.

Advertisement

Η τετρακίνηση ήταν και παραμένει το σήμα κατατεθέν της εταιρίας, με την ένδειξη Quattro να εγγυάται την κορυφαία οδική συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες. Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που εφοδιάζεται με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα RS Torque Splitter, έναν νέο κατανεμητή ροπής που μοιράζει την ροπή ανεξάρτητα στους πίσω δύο τροχούς, με αποτέλεσμα να έχει μία καθαρόαιμη σπορ οδική συμπεριφορά.

Advertisement

Ειδικά για το RS 3, υπάρχει η λειτουργία RS Torque Rear, το οποίο προσδίδει χαρακτηριστικά πισωκίνητης λειτουργίας επιτρέποντας στο τετρακίνητο RS 3 να κάνει ατελείωτα drift και να γεμίζει με μοναδική ικανοποίηση τον οδηγό του.

Υπάρχει επίσης και το πρόγραμμα RS Performance το οποίο έχει δημιουργηθεί ειδικά για την πίστα, και εστιάζει στην μέγιστη δυνατή απόδοση του αυτοκινήτου στην καθαρόαιμη σπορ οδήγηση με όσο το δυνατόν λιγότερο υποστροφή και υπερστροφή. Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεχθούν μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select, το οποίο προσφέρει επίσης τα προφίλ: comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.

Advertisement

Το ενισχυμένο πλαίσιο είναι κατεβασμένο κατά 25 χιλιοστά σε σχέση με το απλό Α3 ενώ και το βάρος έχει συγκρατηθεί σε αρκετά χαμηλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατασκευής, στα 1.570 κιλά. Η ανάρτηση είναι και αυτή βελτιωμένη για να αντέχει τα πολύ υψηλότερα φορτία, με πιο σκληρά ψαλίδια, πιο στιβαρό υποπλαίσιο και μεγαλύτερη αντιστρεπτική εμπρός.

Στο πίσω μέρος η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων έχει και αυτή δεχθεί διαφοροποιήσεις στην γεωμετρία της για καλύτερη οδική συμπεριφορά, με ξεχωριστή διάταξη για ελατήρια και αμορτισέρ και ειδική αντιστρεπτική για το RS. Υπάρχουν επίσης δύο εκδοχές της ανάρτησης, η στάνταρ και η πιο εξελιγμένη με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα με μεγαλύτερους δίσκους εμπρός και πίσω, μεγαλύτερη ροή του αέρα για καλύτερη ψύξη, εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός, νέα τακάκια χωρίς χαλκό για μικρότερη φθορά ενώ παρέχεται ως έξτρα και κεραμικό σύστημα πέδησης στον εμπρός άξονα, που είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο και με καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης στις υψηλές θερμοκρασίες.

Σχεδιαστικά, το νέο RS 3 έχει γίνει ακόμα πιο δυναμικό από το μοντέλο που αντικατέστησε, με σαφώς πιο έντονη παρουσία στον δρόμο και μία μοναδική αίσθηση κυριαρχίας απέναντι σε ότι βρεθεί στον δρόμο του. Στο εμπρός μέρος υπάρχει ένας νέος μεγάλος προφυλακτήρας τύπου ΡS, η επανασχεδιασμένη γρίλια Singleframe με σχήμα κηρήθρας, ενώ υπάρχουν και νέες μεγάλες εισαγωγές αέρα για καλύτερη ψύξη στον κινητήρα και τα φρένα. Υπάρχει επίσης ένα νέο στοιχείο σχεδίασης πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών, ,μια εντυπωσιακή πρόσθετη έξοδος αέρα.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι και τα φωτιστικά σώματα, σε σφηνοειδές σχήμα, με προβολείς LED εμπρός και πίσω και δυναμικά φλας. Υπάρχει προαιρετική επιλογή για LED Matrix φωτιστικά σώματα, τα οποία σχηματίζουν στο εμπρός μέρος μία καρό σημαία, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

Στην όλη αισθητική αναβάθμιση συμβάλλει και η αύξηση του πλάτους και των μετατροχίων τόσο εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Υπάρχουν επίσης νέες ζάντες 19 ιντσών, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα για μία ακόμα πιο extreme εκδοχή, με διαφορετικής σχεδίασης ζάντες και για πρώτη φορά ημι-σλικ λάστιχα, τα Pirelli P Zero Trofeo R.

Όσο για το πίσω μέρος και αυτό έχει αλλάξει αρκετά, με νέο προφυλακτήρα, μεγαλύτερο διαχύτη με καταβολές από τους αγώνες και δύο τεράστιες οβάλ εξατμίσεις που φροντίζουν για την ηχητική απόλαυση που προσφέρει αφειδώς ο πεντακύλινδρος κινητήρας.

Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν Συνολικά οκτώ εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των Kyalami Green και Kemora Grey, ειδικά για το RS, με την οροφή του Sedan να διατίθεται προαιρετικά σε χρώμα αντίθεσης Brilliant Black. Υπάρχουν επίσης και πολλές επιλογές εξατομίκευσης: Μαύρο γυαλιστερό και αλουμίνιου διακοσμητικό πακέτο και πολλά διαθέσιμα στοιχεία από άνθρακα, κυψελοειδής μάσκα στο Singleframe, πλευρικές εισαγωγές αέρα και πίσω προφυλακτήρας σε μαύρο ματ ή μαύρο γυαλιστερό για πρώτη φορά.

Στο σαλόνι κυριαρχεί η αίσθηση πολυτέλειας που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Audi αλλά και ένα έντονα σπορ στοιχείο που συνδέεται με τα μοντέλα της σειράς RS. Το virtual cockpit των 12,3 ιντσών περιλαμβάνει ενδείξεις που σχετίζονται μόνο με την έκδοση RS 3, όπως για παράδειγμα τις επιταχύνσεις g-force, τους χρόνους για την πίστα, την επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ/ώρα και 0-200 χλμ/ώρα, καθώς και μία νέα απεικόνιση του στροφόμετρου και του ταχύμετρου με τρόπο που μοιάζει οπτικά με διάδρομο απογείωσης αεροπλάνου.

Η οθόνη αφής 10,1 ιντσών περιλαμβάνει αυτό που αναφέρεται ως “RS Monitor”, το οποίο εμφανίζει τις θερμοκρασίες ψυκτικού, κινητήρα και λαδιού μετάδοσης καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών. Διατίθεται επίσης για πρώτη φορά για το Audi RS 3 μια οθόνη head-up που προβάλλει σχετικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.

Ο διάκοσμος τονίζει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης, καθώς υπάρχουν διάσπαρτες “πινελιές” από ανθρακονήματα, και δέρμα Nappa με ραφές τύπου κηρήθρας και στο χρώμα του αμαξώματος. Υπάρχουν επίσης εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με την ένδειξη RS τα οποία διαθέτουν κορυφαία στήριξη για τον οδηγό στην σπορ οδήγηση και δεκάδες ρυθμίσεις ώστε να βρεθεί η σωστή θέση οδήγησης. Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκεται ένα δερμάτινο τιμόνι RS Sport το οποίο εφοδιάζεται με ένα νέο κουμπί για γρήγορη επιλογή των RS driving modes και paddles αλλαγής ταχυτήτων από σε βουρτσισμένο αλουμίνιο.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό το RS 3 διαθέτει ότι πιο εξελιγμένο έχει να προσφέρει η Audi στην κατηγορία του, με εξελιγμένο ΜΜΙ Νavigation plus με δεκάδες δυνατότητες διασύνδεσης και ψηφιακών παροχών, κορυφαίο ηχοσύστημα B&O με 15 ηχεία αλλά και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υπό την ομπρέλα Audi Pre Sense Front (υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης, turn assist, lane departure warning, park assist με park assist plus, cruise control συμπεριλαμβανομένου περιοριστή ταχύτητας, adaptive driving assistant και πολλά ακόμα).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Audi RS3: Πιο δυναμικό με torque splitter
Η στάνταρ σπορ ανάρτηση του νέου Audi RS 3
Οδηγούμε το νέο Audi RS 3 στην Ελλάδα