Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Οδηγούμε το νέο Audi RS 3 στην Ελλάδα

  • Νίκος Κουνίτης (nk@carmgz.gr)

Η παρουσίαση κάθε νέας γενιάς Audi RS 3 αποτελούσε ανέκαθεν σημείο αναφοράς στα μοντέλα κορυφαίων επιδόσεων. Πόσο μάλλον σε μια εποχή, όπου η ηλεκτροκίνηση μονοπωλεί το ενδιαφέρον και τείνει να επισκιάσει τα παραδοσιακά σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Audi, πέρα από την εξέλιξη ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων, φαίνεται όμως πως δεν ξεχνά το DNA της, που διαμορφώθηκε από την τετρακίνηση και τον 5κύλινδρο κινητήρα βενζίνης. Αναμενόμενα λοιπόν το νέο RS 3, τόσο ως Sportback όσο και ως και Sedan, δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει αυτά τα δύο στοιχεία. Το εύρωστο σύνολο με τη μοναδική σειρά έναυσης κυλίνδρων (1‑2‑4‑5‑3) και το χαρακτηριστικό ήχο, χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση, προσφέρει 20 Nm επιπλέον ροπής (500 Nm) και την ίδια τιμή ισχύος (400 PS) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, διευρυμένη, όμως, σε ένα ευρύτερο φάσμα στροφών, μεταξύ 5.600–7.000 σ.α.λ.

Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκλήρώνεται κατά 0,3” πιο γρήγορα (συνολικά 3,8”) και η τελική αυξάνεται στα 290 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο RS dynamics package plus.

Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του 7ταχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και του κατανεμητή ροπής RS Torque Splitter, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Audi. Όπως και στην περίπτωση των Seat Cupra Formentor και Golf R, δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι συμπλέκτες, ένας για κάθε ημιαξόνιο, μπορούν να μοιράσουν τη ροπή ελεύθερα μεταξύ των δύο πίσω τροχών, σε ποσοστό έως και 100%.

Στην πράξη, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά την παγκόσμια παρουσίαση του RS 3 στην Ελλάδα, το νέο σπορ Audi καταφέρνει να ακολουθήσει με μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα τις εντολές του οδηγού. Έχει αισθητά μειωμένη υποστροφή, παρά το βάρος του εγκάρσια τοποθετημένου κινητήρα, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα ταχύτερης εξόδου από τις στροφές, ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος. Σε αυτό συμβάλουν και οι ενισχύσεις ακαμψίας που έχουν γίνει στις αναρτήσεις, οι αυξημένες γωνίες κάμπερ, η πιο σφιχτή πίσω αντιστρεπτική, τα μεγαλύτερα μετατρόχια, καθώς και η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το S3 και κατά 25 σε σχέση με το A3).

Δεν είναι, λοιπόν, διόλου τυχαία η βελτίωση της ακρίβειας και αίσθησης του τιμονιού, που σου επιτρέπει να τοποθετήσεις εύκολα τους τροχούς σου στην ιδανική γραμμή κάθε καμπής. Τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμα και κατά την οδήγηση στην πίστα των Μεγάρων, έχοντας αναβαθμισμένους δίσκους 375 χιλιοστών μπροστά και 310 πίσω -προαιρετικά διατίθενται κεραμικά δισκόφρενα, καθώς και ημι-σλικ ελαστικά της Pirelli.

Τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Audi drive select είναι πλέον επτά τον αριθμό με την προσθήκη των νέων RS Performance -για βέλτιστη απόδοση στην πίστα- και RS Torque Rear, ένα drift mode με ξεκάθαρα υπερστροφική συμπεριφορά και δυνατότητα μεταφοράς έως και 1.750 Nm ροπής σε έναν από τους πίσω τροχούς. Για πρώτη φορά το RS 3 εξοπλίζεται και με πρόγραμμα efficiency, όπου με την κατάλληλη ρύθμιση των βαλβίδων, την ενεργοποίηση της λειτουργίας coasting και τον περιορισμό της μέγιστης ροπής και ισχύος στο 80%, μειώνεται η κατανάλωση και η εκπομπή CO2 του κινητήρα.

Τέλος, όσον αφορά τις αισθητικές διαφοροποιήσεις, το RS3 διαθέτει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες (με ενσωματωμένο διαχύτη και διπλή απόληξη εξάτμισης πίσω), χαρακτηριστικούς αεραγωγούς στους θόλους των εμπρός τροχών και στάνταρντ φωτιστικά σώματα LED. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα με τη πολύ καλή πλευρική στήριξη, η οθόνη TFT οργάνων virtual cockpit plus με νέα γραφικά, αλλά και το ασύμμετρο τιμόνι με το επίσης νέο μπουτόν γρήγορης πρόσβασης στα προγράμματα οδήγησης RS.

Οι παραγγελίες του νέου Audi RS 3 θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα για την Ελλάδα, σε τιμές που θα ανακοινωθούν σύντομα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Audi RS3: Πιο δυναμικό με torque splitter
Δοκιμή: Audi Q4 40 e-tron
E-Legend EL1 στο Μόναχο με έμπνευση από το θρυλικό Audi Quattro

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto